League of Legends r.

Teleport + ADC – nowa “OP” taktyka?

W tym momencie można zaobserwować naprawdę ciekawy trend w mecie - ADC z teleportem. Nie, nie jest to technika dla trolli, tylko coś co naprawdę może mieć sens. Może tutaj to słowo klucz.

Wiemy że ADC = farmienie (w większości przypadków). No i zadawania masy obrażeń, będąc niedostępnym dla innych. Aby przeżyć np. zabójców czy po prostu wpakowanie się w złą sytuację, przywykło się do tego że ADC bierze Uzdrowienie/Heala.

Ale teraz nastąpiła ciekawa zmiana – Teleport zamiast Uzdrowienia


Jakie są plusy tej nowości?

  • Większy potencjał do splitpusha;
  • Potencjalne lepsze (i szybsze) wykorzystanie power-spike’a;
  • Dodatkowy “sustain”, czyli tak naprawdę możliwości szybkiego powrotu do bazy i powrotu na linię podczas frazy gry na linii;
  • Szybsza rotacja podczas oblężeń wież

Jakieś minusy?

  • Mniejsze szanse na przeżycie w starciach;
  • Brak dodatkowego MS-a który mógłby pomóc w ofensywie/defensywie.

Jak to się ma do samej rozgrywki?

  • Jeżeli myślisz że nie uda Ci się zdobyć zabójstw na linii i czujesz się bezpiecznie – Teleport. Chociaż jeżeli nawet grasz np. Dravenem, z dużym potencjałem na zabójstwo, to Teleport powinien działać dobrze.
Teleport = farmienie > walka.

Jak radzą sobie postacie z teleportem?

Kilka popularnych ADC:
Kai’Sa
  • Uzdrowienie: Pick Rate: 77.67%;  Win Rate: 52.56%
  • Tele: Pick Rate: 21.61%;  Win Rate: 52.02%
Ezreal
  • Uzdrowienie: Pick Rate: 67.02%;  Win Rate: 52.13%
  • Tele: Pick Rate: 32.67%;  Win Rate: 53.2%
Lucian
  • Uzdrowienie: Pick Rate: 86.38%;  Win Rate: 49.44%
  • Tele: Pick Rate: 13.07%;  Win Rate: 50.68%
Jhin
  • Uzdrowienie: Pick Rate: 93.54%;  Win Rate: 49.37%
  • Tele: Pick Rate: 5.91%;  Win Rate: 46.58%

To jak, warto?

Można powiedzieć że wszystko w większości zależy od preferencji, ale dobór postaci także jest ważny. Ezreal wydaje się być idealnym wyborem pod tą “nową” taktykę, tak samo jak Kai. Z kolei Jhin będzie o wiele lepszy, jeżeli weźmiemy Uzdrowienie.

Nowa “super” meta?