League of Legends r.

Team compy z regionów Runeterry: Freljord, Noxus, Zaun, Góra Targon i reszta

Bandle City, Bilgewater, Demacia, Freljord, Ionia, Góra Targon, Noxus, Piltover, Shadow Isles, Shurima, Pustka i Zaun. Każdy z tych regionów oferuje nam różne postacie, które wplatamy w kompozycje drużynowe zależnie od preferencji czy mety. Ale co by się stało, gdyby ułożyć drużyny składające się wyłącznie z postaci z danego regionu?
Patch 9.9

Lista została przygotowana przez portal InvenGlobal. Jeśli nie podano inaczej, wszystkie obrazki wewnątrz artykułu są ich autorstwa.

Bandle City

Bohaterowie: Corki, Lulu, Rumble, Teemo, Tristana, Veigar, Yuumi (od 9.10)

Trudno jest znaleźć typowego junglera z Bandle City. Prócz tego brakuje im bruiserów. Ze względu na ograniczony zasięg Yordli najlepiej będzie, jeśli przeczekacie do szóstego poziomu, a następnie będziecie wabić wroga w ciemne zakątki dżungli, by tam wykańczać ich skoncentrowaną siłą Waszych umiejętności.

Bilgewater

Bohaterowie: Fizz, Gangplank, Graves, Illaoi, Miss Fortune, Nautilus, Pyke, Tahm Kench, Twisted Fate

Jest to całkiem interesująca kompozycja: Bilgewater posiada bohaterów z naprawdę użytecznymi, często unikalnymi ultimate’ami. Ganki Gravesa wspomagane ultem Gangplanka zawsze się powiodą, podobnie z superumiejętnością Tahma. Mimo wszystko ta drużyna posiada kilka minusów: jeżeli Twisted Fate’owi nie uda się nastackować od początku, jego sojusznicy będą cierpieć na poważny brak obrażeń.

Demacia

Bohaterowie: Sylas, Garen, Sona, Lux, Jarvan IV, Lucian, Morgana, Kayle, Fiora, Poppy, Quinn, Shyvana, Vayne, Xin Zhao, Galio

Wygląda na to, że Demacia posiada najbardziej zbalansowaną kompozycję postaci spośród wszystkich regionów Runeterry. Każda z tych postaci będzie siać przerażenie zarówno na początku, jak i pod koniec gry. Duo Jarvan IV i Galio świetnie sobie poradzi podczas teamfightów pomiędzy środkową a późną fazą gry. Kayle będzie spokojnie rosła w siłę na topie. Lucian nadaje całości mnóstwo możliwości snowballowania już od początku gry.

Freljord

Bohaterowie: Ashe, Lissandra, Sejuani, Gnar, Gragas, Tryndamere, Braum, Nunu & Willump, Olaf, Anivia, Trundle, Udyr, Volibear, Ornn

Czy w starofreljordzkim nazwa tego regionu oznacza “mamy tyle CC, że w życiu od nas nie uciekniesz”? Sejuani może mieć problemy w walkach z większą liczbą wrogów, zatem powinna zachować ostrożność. Ornn powinien wzmocnić przedmioty bohaterowi, który będzie zadawać najwięcej obrażeń, natomiast Braum musi dwa razy bardziej się postarać, by jak najlepiej chronić tego sojusznika.

Bohaterowie: Kayn, Rakan, Xayah, Ahri, Akali, Irelia, Jhin, Yasuo, Karma, Ivern, Kennen, Lee Sin, Master Yi, Shen, Syndra, Varus, Zed, Wukong

Picki z Ionii zawsze są w mecie. Połączenie Lee Sina i Yasuo w jednej drużynie może naprawdę przestraszyć przeciwników. Support Rakan zapewnia niebagatelną synergię z Xayah i Yasuo. Carry przeciwnika powinien wyjątkowo o siebie dbać: w każdej chwili może wyskoczyć na niego Akali.

Góra Targon

Bohaterowie: Leona, Diana, Soraka, Pantheon, Zoe, Aurelion Sol, Taric

Góra Targon nie ma żadnego ADC?! Na to wygląda… Region nie posiada żadnego konkretnego top lanera, junglera czy strzelca. Wbrew pozorom da się to wygrać, zwłaszcza jeśli każda z postaci wykorzysta swoje silne strony. Drużyna musi polegać na tankowatej Leonie, która jest jedynym inicjatorem w drużynie. W późnej fazie gry możecie odczuć problem z brakiem prawdziwego AD carry. A jeżeli wroga drużyna zbuduje magic resist…

Noxus

Bohaterowie: Cassiopeia, Darius, Draven, Katarina, Kled, Leblanc, Riven, Sion, Swain, Talon, Vladimir

Szeregi Noxusu zasila kilku naprawdę silnych magów, którzy w tej drużynie znajdują się na topie i midzie. Choć Sion nie jest może najlepszym supportem, jego wystąpienie w teamfightach będzie naprawdę nieocenione.

Piltover

Bohaterowie: Camille, Caitlyn, Ezreal, Jayce, Orianna, Vi, Heimerdinger

Poke. Mnóstwo poke’u. Jayce i Ezreal świetnie sprawdzą się we wspólnym neutralizowaniu wroga. Dużą rolę w tej drużynie odgrywa Vi: będzie musiała zabezpieczyć topa i wspomóc Jayce’a, by zapewnić mu początkową przewagę. Po osiągnięciu szóstego poziomu przez wszystkich powinna pomóc Oriannie, by – łącząc ich ulty – zapewnić jej łatwego killa czy dwa. Bot może sprawiać pewne problemy, zwłaszcza, że drużyna ma supportującą Camille. Aleja ta powinna już od początku wywierać presję na przeciwniku i czekać, aż skończy się laning phase.

Shadow Isles

Bohaterowie: Hecarim, Karthus, Thresh, Kalista, Mordekaiser, Yorick, Maokai, Elise

Chociaż Karthus, odnosząc się do obecnej mety, nie jest najlepszym mid lanerem, pozostałe picki z Shadow Isles już do niej przystają. Yorick będzie olbrzymią pomocą w pushowaniu alei – nie tylko swojej. Duo Kalista-Thresh powinno zachowywać przewagę przeciwko większości przeciwnych bot lanerów. Elise zapewni olbrzymie wsparcie w początkowej fazie gry.

Shurima

Bohaterowie: Amumu, Azir, Nasus, Rammus, Renekton, Rengar, Sivir, Skarner, Taliyah, Xerath

Shurima musi wykorzystać potencjał swojego asa w rękawie, Taliyah. Przed osiągnięciem szóstego poziomu Skarner nie będzie mógł zbyt wiele zrobić – i tu wkracza Taliyah, której pasyw pozwoli na szybkie roamowanie innych linii. Największą słabością tej drużyny jest dolna aleja: zarówno Sivir, jak i Xerath są wysoce podatni na ganki.

Pustka

Bohaterowie: Cho’Gath, Kassadin, Kha’Zix, Kai’Sa, Kog’Maw, Malzahar, Rek’Sai, Vel’Koz

Drużyna z Pustki najpewniej będzie najsilniejszą drużyną w późnej fazie gry. Z tego względu możecie poczuć poważny problem w początkowej fazie gry, zwłaszcza w okolicach topa i mida. Te linie nie będą w stanie szybko roamować – przed osiągnięciem szóstego poziomu nie uda im się dotrzymać kroku mobilnej junglerce Rek’Sai.

Zaun

Bohaterowie: Jinx, Ekko, Twitch, Blitzcrank, Dr Mundo, Janna, Singed, Urgot, Viktor, Warwick, Zac, Ziggs

Ktoś powiedział “teamfight”? Tu wkracza drużyna z Zaun. Ich największym wyzwaniem będzie przetrwanie fazy laningu: Viktor, Jinx i Janna nie radzą sobie dostatecznie we wczesnej fazie gry. Podobnie z Zakiem – do użyteczności potrzebuje szóstego poziomu. Bohaterowie z Zaun powinni wymuszać okazje do teamfightów – każdy z nich posiada AoE, dzięki któremu będą w stanie obijać kilka celów jednocześnie. Janna musi zabezpieczać Viktora i Jinx, którym brakuje możliwości ucieczki.