League of Legends r.

Tank Karma – jak grać?

Do tej pory Karma była uznawana za dość dobrego supporta oraz zdolnego mid lanera z niesamowitą zaczepką. A widzieliście już tank Karmę na górnej linii? Zapraszam do lektury!

Od jakiegoś czasu możemy spotkać się na górnej alei nie z kim innym jak z Karmą budowaną pod tanka! Dzięki temu możemy w pełni wykorzystać jej procentowe leczenie. Jednocześnie jako bardzo mobilny mag Karma jest delikatna. Jej obrażenia przy tankowatej budowie nie są tak wysokie jak zazwyczaj, nadrabia to natomiast jej zdolność przetrwania, która bardzo dobrze służy drużynie. Bardzo dużo zyskuje za pomocą nowego itemu – redemption Redemption (Odkupienie).

Jak grać:

  • Runy: Ability Power (esencje), Magic Penetration (znaki), Flat Armor (pieczęcie), Ability Power (glify)
  • Masterki: 0-18-12, windspeakers-blessing Windspeaker’s Blessing (Błogosławienie Piewcy Wiatrów)
  • Umiejętności: Q, W, E następnie R > Q > E > W
  • Przedmioty: Iceborn Gauntlet Iceborn Gauntlet (Lodowa Rękawica), Mercury's Treads Mercury’s Threads (Obuwie Merkurego), Spirit Visage Spirit Visage (Oblicze Ducha), redemption Redemption (Odkupienie), locket of the iron solari naszyjnik zelaznych solari Locket of the Iron Solari (Naszyjnik Żelaznych Solari), Liandry's Torment Liandry’s Torment (Udręka Liandry’ego)

Dlaczego to może działać?

  • Synergia: połączenie Runic Armor (Runicznej Zbroi) + Windspeaker’s Blessing daje Karmie potężny poziom ekranowania mocy. Jednakże wraz z wprowadzeniem Redemption (Odkupienie) Karma zyskuje szalenie potężną tarczę, co daje jej wielką przewagę.
  • Skalowanie (W): poziom 1. daje Karmie 20% uzdrowienia z mantrą, a następnie kolejne 20%, jeśli uzupełnia źródło. Nie musimy być geniuszami, aby zobaczyć, że to skaluje się lepiej z dodatkową ochroną zdrowia.
  • Mobilność: Głównym atutem Karmy była jej zdolność do wielokrotnego spamu jej 8-sekundowym E działającym na zasadzie zwiększenia szybkości, która spada aż do 4,4 sekund przy maksymalnym CDR. Na 1,5-sekundowym zwiększeniu prędkości może ona przyśpieszać co 2,9 sekundy.

Zobaczcie, jak wygląda to w praktyce:

Potencjalne pułapki:

  • Główną wadą tej produkcji są oczywiście dość małe obrażenia. Oznacza to, że gracze preferujący klasyczną Karmę z dobrą zaczepką mogą być zawiedzeni kombinacją Mantra + Q ze względu na towarzyszące temu małe obrażenia. W zamian za idealnego supporta, jak i silnego maga, dostaniemy wersję nie do zabicia!
  • Niskie obrażenia mogą być także skutkiem złożenia Liandry’s Torment (Udręki Liandry’ego) jako ostatniego przedmiotu.

Jak Wam się podoba nowa Karma? Macie zamiar wypróbować ją na górnej alei? Piszcie, jak Wam poszło!