Kula Jasnowidzenia
To niebieskie cacko pozwala na uzyskanie niewielkiej ilości wizji (proporcjonalnie do ogromnej mapy). We wczesnych etapach gry (poziomy 1-11) posiadanie go (a tym bardziej ulepszanie) nie jest dobrym pomysłem, ponieważ jest to najsłabszy wybór z trzech dostępnych. Jednakże później przedmiot ten może okazać się niezmiernie przydatny. Przez wzgląd na jego słabość na początku, zajmiemy się tą częścią po ulepszeniu.
Różni się on tym, że w odkrytym miejscu pozostawia totem, który działa przez 1 minutę. Zwiększa się też jego zakres działania (z 3500 jednostek do 4000). Kula jasnowidzenia jest niezłym dodatkiem dla ADC, ponieważ w większości przypadków są to postacie z potencjałem 1v1 i mają ograniczoną drogę ucieczki, więc tym bardziej muszą unikać niechcianych niespodzianek na niewidocznych obszarach mapy.
Poniżej znajduje się mapa z zaznaczonymi miejscami, w których warto użyć naszych talizmanów w mid game:
Niebieskie pola oznaczają najlepsze miejsca na użycie niebieskiego talizmanu; analogicznie jest więc z czerwonym oraz żółtym.
Badawcza Soczewka
Jest to prawdopodobnie najsilniejszy talizman w grze przed i po modernizacji. To cacko ujawnia i wyłącza wszystkie niewidzialne pułapki na 6 sekund. W początkowych fazach gry przydaje się do czyszczenia wrogich wardów w celu zniszczenia wizji wroga. Dzięki temu, przeciwnik czuje się mniej pewnie, a poza tym – jest narażony na spotkanie z naszym junglerem, któremu otwieramy drogę do ganku.
Kilka zdań o ulepszonej wersji tego przedmiotu – najlepiej zacząć go modernizować, kiedy tylko jest to możliwe (czyli po poziomie 9); na 10 dodatkowych sekund dostajemy nad głową wyrocznię, z którą możemy się przemieszczać i czyścić dalszy teren, bądź pozbawić ukrycia niektórych bohaterów.
Chociaż niebieski talizman również przeciwdziała zamiarom wrogów, czerwony jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem dzięki mniejszemu cooldownowi. Z jego użyciem nie należy się ograniczać, najlepiej nagminnie sprawdzać rzekę od strony Dragona czy Barona.
Strażniczy totem
Utrzymujący się przez 1 minutę totem zapewniający nam wizję jest niezmiernie dobrym wyborem na sam początek gry (zwłaszcza dla mid i top lanerów), ponieważ zapobiega on niespodziewanym gankom. Wizja i tak przydaje się na każdym etapie gry, dlatego uważam, że warto zainwestować w ten totem.
W zasadzie przy ulepszaniu go mamy dwie drogi – albo wydłużamy czas działania naszego totemu do 180 sekund i możemy co kolejne 60 sekund umieścić następny Totem Ukrycia (z ograniczeniem 3 na mapie)…
…albo inwestujemy w totem umożliwiający umieszczenie na mapie widocznego warda, który ujawnia pobliski obszar oraz niewidzialne jednostki.
Źródło: Team Dignitas