League of Legends r.

Szybsza możliwość poddania się?

Na Reddicie jeden z użytkowników rozpoczął dość problematyczny dla pracowników Riotów temat. Poruszył on sprawę sytuacji, w których dany gracz traci połączenie z Internetem/ma problemy sprzętowe już w lobby i ostatecznie nie stawia się na starcie minionów w grze. Dochodzi wtedy do potyczki 5vs4, która zazwyczaj jest skazana na oczywiste rozstrzygnięcie.

Nawet jeśli takowa osoba połączy się po 3, 4, 10 minutach, to raczej nie ma szans na powrót do gry i staje się jedynie mięsem armatnim dla przeciwnika do nabijania złota. W temacie na słynnej platformie społecznościowej wypowiedział się jeden z pracowników Riotu i – o dziwo – zaskoczył wszystkich własnymi wypowiedziami, które być może dają światełko w tunelu na rozwiązanie tej bolączki Ligi Legend. Co napisał RiotBoournus?

Szybsza możliwość poddania się?

Faktycznie taka sytuacja “ssie”. Myślę, że szybsza możliwość poddania się byłaby idealnym rozwiązaniem w przypadku, gdy ktoś z naszego zespołu nie łączy się z gra podczas ekranu logowania. Jednak tutaj pojawia się kilka problemów. Może nie jest to oczywiste, ale trudno nam stwierdzić, czy ktoś jest rozłączony z klienta gry. Klient gry nie wysyła wiadomości do serwera na temat tego, czy jesteś nadal po drugiej stronie i czy próbujesz ewentualnie coś zrobić z rozłączeniem. Nie robimy tego, dlatego że w takim przypadku strasznie obciążylibyśmy nasze serwery. Oczywiście zgadzamy się, że obecna sytuacja jest przykrym doświadczeniem dla każdego gracza. Niecały rok temu Lyte podjął wśród społeczności graczy możliwość szybszego poddania się, jednak temat został porzucony z racji tego, że inne rzeczy były dla nas priorytetem (nowi bohaterowie, champions select i tak dalej). Myślę, że to odpowiednia chwila, aby powrócić do dyskusji na ten temat.

Myślę, że w przypadku gier 5vs4 i szybszego poddania strata LP/meczu w serii powinna być mniej dotkliwa, jednak do tego potrzebujemy dobrego systemu diagnozującego, czy ktoś przypadkiem nie wykorzystuje tej sytuacji. Nawet rozważamy to, aby jedynie osoba, która dostała DC, poniosła straty, a inni gracze pozostali bez uszczerbku na rankingu.

784x250

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]