League of Legends r.

Szturm na Nexus – nowy, szybki tryb na PBE! King of Hill, Battle Royale i inne w LoL-u?!//Aktualizacja: nowa mapa Szturmu!

Pora na oficjalne ogłoszenie nowego dodatku na PBE, czyli Szturm na Nexus! O co chodzi? Przekonajcie się sami! No i Riot wspomniał trochę o eksperymentalnych trybach!

tl;dr nowego trybu

  • Mecze trwające maks. 15 min
  • Szturm jest nastawiony na zaskakujące momenty, a nie zaciekłą rywalizację (kek)
  • Każda drużyna = 2x jg + po 1 osoba na każdej linii
  • Mniejsza mapa (~ “Kompaktowa mapa Szturmu”)

Bohaterowie, którzy zaliczą serię — czyli wezmą udział w zabójstwie bez utraty życia — zaczynają płonąć, co zapewnia im adaptacyjne obrażenia i skraca czas odnowienia, ale też zwiększa siłę przyjmowanych ciosów. Wyłączenie ich z gry wymaga OGROMNEJ ilości złota.

Wydarzenia:

  • Uruchamiają się co 5 min
  • Zwycięska drużyna może “wiele zyskać”
  • Losowe zdarzenia, coś jak King of the Hill, Pchaj Wóz (Overwatch?) czy Battle Royale
  • Wygrana w wydarzeniu = nagroda, np. tarcza dla każdego sojusznika czy inne pomocne bonusy

Aktualizacja – znamy mapę nowego trybu!


RIOT:

Szturm na Nexus to eksperymentalny tryb, który będziemy testować w trybie alfa na żywo na przestrzeni kilku patchów, poczynając od 8.16. Liczymy na wasze uwagi. Porozmawiajmy o tym, czego można oczekiwać po Szturmie, o testach alfa i innych eksperymentalnych trybach, które pojawią się w przyszłości.

NA CZYM DOKŁADNIE POLEGA EKSPERYMENTALNY TRYB?

Eksperymentalne tryby to prototypy rodzajów gry, które mają za zadanie zapewnić graczom inny rodzaj rozrywki niż Summoner’s Rift, Twisted Treeline lub ARAM. Różnią się również od rotacyjnych trybów gry, takich jak URF, Niszczące Boty, Jeden za Wszystkich pod kilkoma ważnymi względami:

Pracując nad eksperymentalnymi trybami, szukamy długotrwałych rozwiązań. Być może takich, które dodamy do League na stałe. Nie są one powiązane z konkretnym wydarzeniem. W przypadku każdego trybu liczymy, że jest on dość atrakcyjny i że będzie on częstym (o ile nie głównym) wyborem wielu z was, nawet po upływie kilku miesięcy lub lat. Jeśli eksperymentalny tryb nie spełni tych oczekiwań, porzucimy go i zajmiemy się innymi pomysłami.

Eksperymentalne tryby polegają również na wypróbowaniu gruntu i uzyskaniu wczesnej odpowiedzi naszej społeczności, zanim zaangażujemy się na kilka miesięcy w tworzenie ostatecznej wersji. Praca nad nimi wciąż trwa, więc spodziewajcie się niedoskonałego produktu w fazie alfa z zapożyczoną grafiką, ale również licznych patchów, które będą rozwijać i równoważyć tryb podczas trwania testu.

W przeciwieństwie do tego eksperymentu, rotacyjne tryby gry zapewniają raczej krótkotrwałą rozrywkę. Stanowią one przerwę od regularnej rozgrywki i większej presji związanej z grą w regularne tryby League. Czasami ich założeniem jest zapewnić graczom coś więcej niż prostą rozrywkę dzięki takim wydarzeniom jak np. Czarodziejki Gwiazd (Inwazja) oraz PROJEKT (Przeciążenie). Co ważniejsze, rotacyjne tryby gry mają za zadanie zapewnić graczom rozrywkę podczas kilku tygodni, gdy są aktywne, ale ich założeniem nie jest to, aby gracze do nich wracali, nawet gdyby były dostępne przez cały czas.

Rotacyjne tryby gry to również dopracowane i gotowe produkty. Wszystko, czego doświadczycie w rotacyjnych trybach gry, od grafiki przez mechanikę, muzykę i interfejs użytkownika, zostało dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.

Chcemy również wspomnieć, że eksperymentalne tryby nie będą się pojawiać zbyt często, co najwyżej kilka razy w ciągu roku. To dlatego, że tworzymy je właściwie od zera, a nie tylko modyfikujemy inne tryby gry. Ponadto nie zamierzamy również przestać zajmować się trybami, które już istnieją (znaczna większość zespołu League wciąż skupia się na SR, podczas gdy mniejsza grupa pracuje nad eksperymentalnymi prototypami).

A teraz porozmawiajmy na temat debiutującego trybu eksperymentalnego: Szturm na Nexus.

PLANY SZTURMU NA NEXUS

Szturm na Nexus powstał dla tych, którzy szukają świeżości i emocji oraz zabawy przy niewielkiej presji. Ten tryb jest bardzo szybki — w wewnętrznych testach gra w nim trwała około 15 minut. Szturm jest nastawiony na zaskakujące momenty, a nie zaciekłą rywalizację, wciąż jednak nagradzając umiejętności z innych trybów League.

W Szturmie na Nexus każda drużyna składa się z duetu dżunglerów znajdujących się blisko trzech zawodników z alei. Kompaktowa mapa Szturmu zapewnia ciągłą akcję i ruletkę nowych, niespodziewanych wydarzeń, dzięki którym temperatura wzrośnie jeszcze bardziej.

Wydarzenia to siejące zniszczenie scenariusze na całej mapie, które uruchamiają się co kilka minut, a zwycięska drużyna może w nich wiele zyskać. Niektóre wydarzenia czerpią z doświadczeń dobrze znanych większości graczy, podczas gdy inne są zupełnie niespodziewane. Obydwa rodzaje wydarzeń powinny zapewnić nieprzewidywalne i pamiętne starcia. Do przykładów można zaliczyć Króla Wzgórza, Pchaj Wóz, zacieśniający się krąg śmierci w bitwach Battle Royale i tak dalej. Jeśli Szturm na Nexus przejdzie przez fazę alfa, zwiększymy liczbę dostępnych wydarzeń i wypróbujemy inne wersje (chętnie posłuchamy waszych pomysłów na ten temat!).

Wygrana w wydarzeniu odblokowuje jedną z nagród, które oferuje Szturm na Nexus. Niektóre z nich są proste, na przykład ogromna tarcza dla każdego członka drużyny. Inne są szalone i rzucają się w oczy, na przykład wyposażenie twoich stworów i wież w haki Blitzcranka lub instalacja działa, które wystrzeli ciebie oraz kolegów z drużyny prosto na środek mapy (liczymy też na wasze pomysły w tej kwestii!).

Poza wydarzeniami i nagrodami Szturm na Nexus ma jeszcze jeden bardzo ważny element. Bohaterowie, którzy zaliczą serię — czyli wezmą udział w zabójstwie bez utraty życia — zaczynają płonąć, co zapewnia im adaptacyjne obrażenia i skraca czas odnowienia, ale też zwiększa siłę przyjmowanych ciosów. Wyłączenie ich z gry wymaga OGROMNEJ ilości złota.

DOŚĆ GADANIA, PRZEJDŹMY DO SZTURMU

Alfa testy Szturmu na Nexus rozpoczną się w patchu 8.16 i będą trwały przez 4 tygodnie na serwerach gry. Są otwarte, więc nie trzeba żadnego zaproszenia. Po raz kolejny podkreślamy, że będziecie mieli do czynienia z prototypem we wczesnej fazie. Mówimy o dużej ilości ponownie wykorzystanych modeli i tekstur z innych map, a nawet sama rozgrywka pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Potrzebujemy graczy, którzy wypróbują ten tryb i przekażą nam swoje uwagi dotyczące praktycznie wszystkiego, od cyklu gry, przez pomysły na dodatkową mechanikę mapy, aż po jej wygląd i temat. Jeśli dostrzegacie potencjał w Szturmie na Nexus, oto wasza szansa, aby wpłynąć na jego rozwój!

Dobra, dość już tej ściany tekstu. Będziemy bacznie przyglądać się kolejkom i waszym komentarzom, więc bierzcie się do roboty i dajcie nam znać, co sądzicie!