League of Legends r.

Zrobił “kupę” podczas meczu – Po prostu Azja

Po raz kolejny mamy dla Was dość szokujące informacje prosto z Chin

W krajach Azjatyckich panuje kultura, w której gra się w kafejkach internetowych zamiast w domu. Zazwyczaj są ona ładnie wyposażone i posiadają bardziej domowa atmosferę, aniżeli te, które były nas as na początku lat 2000. Jednak istotnym problem jest, to że wielu tamtejszych graczy jest silnie uzależnionych – potrafią spędzać w takowym przytułku kilkanaście godzin dziennie, a nawet spać. Kilka raz informowaliśmy Was nawet o zgonach w skutek zawałów i zakrzepów. Tym razem sytuacja jest mniej groźna, jednak nadal patologiczna

Zrobił kupę podczas meczu

bucket-poop-gamer-2

W sieci pojawiło się video, w którym gracz wypróżnia się do kosza na śmieci na samym środku kafejki internetowej. Nie ma wątpliwości, że na ekranie widzimy rozgrywkę w League of Legends. Aby było nieco śmiesznej zagraniczne redakcje na portalach internetowych napisały, że: “mógł po prostu zatrzymać grę” – i tutaj widać pewne braki w wyszkoleniu.

bucket-poop-gamer-1

Na nagraniu widzimy, ze dwóch graczy z naprzeciwka nie wytrzymuje odoru i rozpoczyna ewakuację. Dziewczyna zatyka nos, jednak amok rozgrywki pozwala jej nadal siedzieć obok

Moim okiem

Początkowo miałem wątpliwości na temat tego, czy takowe newsy zamieszczać na łamach portalu. Wiem, że z pewnością wielu ludzi powie “że wszystko, aby przyciągnąć widza” i ma to jedynie wymiar biznesowy publikować takowe “szokujące treści”. Od kilku lat siedzę w dziennikarstwie (wcześnie była to prasa/radio/tv) i uważam, że dziennikarz nie powinien upiększać świata, a przedstawiać go takim jaki jest również ze wszelkimi jego minusami. Należy pokazywać i piętnować patologie w ramach przestrogi dla innych. W erze globalnej komputeryzacji uzależnienia od gier są czymś coraz bardziej powszechny. Wszyscy znamy film, w którym Tibijczyk chce zabić matkę krzesłem – takich historii jest tysiące, z tą różnicą, że większość z nich nie ujrzała YouTube. Zagrożenie jest tym większe, że obecnie gry niegdyś będące w 100 % darmowe obecnie posiadają “item shop” i w tym momencie uzależnienie może pociągnąć za sobą nawet kłopoty finansowe lub impuls do kradzieży pieniędzy rodziców. Firmy jak Riot czy Valve nasilają tą tendencje elementami hazardu (skrzynki CS:GO, a wkrótce LoL) co sprawia, że strumyk złotówek będzie spływał do nich coraz szerszym strumieniem. Pamiętaj młody graczu, jeśli w danej grze nie jesteś w czołówce światowej lub nie zamierzasz rozkręcić biznesu w branży gamingowej (jak portal) to może warto zagrać 4 godziny zamiast 12? Pomyśl o tym, zanim wysikasz się do butelki po pepsi we własnym pokoju, a następnie w odruchu złości przypadkiem tym moczem zalejesz klawiaturę…

giphy

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]