r.

Darius – Szczegóły reworku – Pełen opis zmian wraz z przelicznikami

Jak dobrze wiecie, Riot zapowiedział cztery sensacyjne reworki. Wśród nich znalazł się Darius. Jak się okazuje, liczba zmian jest większa, aniżeli można było się spodziewać.

Darius

Legenda:

  • Buff
  • Nerf
  • Zmiana

Darius

Ogólnie:

  • Siła Dariusa na linii została osłabiona, jednak dostaje on kopa w mid oraz late game
  • Zmiany sprawiają, że bardziej będzie opłacało się budować go w tanka, aniżeli ofensywnie
  • Głównym elementem Dariusa jest efekt krwawienia, który zostaje wzmocniony. Musiało odbyć się to przez redukcję obrażeń na innych umiejętnościach

Bazowe statystyki:

  • Zwiększono zasięg ataku do 175 z 125
  • Przyrost AD na poziom zwiększono do 5 z 3.5
  • Przyrost HP na poziom zwiększono do 100 z 93
  • Przyrost pancerza na poziom zwiększono do 4 z 3.5
  • Bazowa prędkość ataku została zmniejszona do 0.625 z 0.679
  • Przyrost prędkości ataku na poziom został zmniejszony do 1 z 4 %

Hemorrhage [Bierna]

  • Dodano nowy efekt. Darius, gdy nałoży 5 ładunków krwawienia na przeciwnika lub zabije go z [R], aktywuje efekt Bloodrage. Będzie on trwał 5 sekund i zapewni Dariusowi dodatkowe 40-200 AD, a każda inna trafiona jednostka automatycznie zyska 5 ładunków krwawienia na sobie.
  • Krwawienie zadaje obrażenia fizyczne zamiast magicznych
  • Obrażenia wynikające z krwawienia zostały obniżone do 10-27 z 12-36
  • Darius nie zyskuje prędkości poruszania się za każdego krwawiącego wroga

Decimate [Q]

  • Umiejętność posiada od teraz 0.75 sekundy opóźnienia
  • Darius leczy się 10 % brakującego HP za każdego wroga trafionego ostrzem (max 30 %)
  • Obrażenia dla bardziej oddalonych wrogów zmienione na 20/40/60/80/100 (+1.0/1.1/1.2/1.3/1.4 AD Ratio) z 105/157.5/210/262.5/315 (1.05 Bonus AD)
  • Obrażenia we wrogów znajdujących się bliżej posiadają teraz 50 % zamiast 66 % wartości obrażeń opisanych podpunkt powyżej
  • Wrogowie znajdujący się w strefie zamachu ze zredukowanymi obrażeniami nie otrzymują ładunków krwawienia 
  • Koszt many obniżony do 30 z 40

Crippling Strike [W]

  • Umiejętność zadaje 140 % AD zamiast 120/140/160/180/200 % AD
  • Wartość spowolnienia została zwiększona do 90 z 40/50/60/70/80 %
  • Czas spowolnienia został zmniejszony do 1 z 2 sekund
  • Umiejętność nie spowalnia prędkości ataku
  • Cooldown został zmieniony na 9/8/7/6/5 z 8 sekund
  • Bazowy cooldown nie jest redukowany przez ładunki krwawienia na danym celu 
  • Koszt many zredukowany do 30 z 30/35/40/45/50

Apprehend [E]

  • Naprawiono bug, w którym wrogowie byli przyciągani, nawet znajdując się z dala od zasięgu umiejętności
  • Opóźnienie w użyciu umiejętności zostało redukowane do 0.25 z 0.32 sekundy
  • Cele po przyciągnięciu zostaną spowolnione o 90 % na okres 1 sekundy

Noxian Guilotine [R]

  • Zredukowano obrażenia do 100/200/300 z 160/250/340
  • Nie przywraca many. Po prostu ponowne użycie umiejętności nie posiada kosztów many
  • Na 3 poziomie umiejętność jest całkowicie darmowa, nawet przy pierwszym użyciu
  • Po egzekucji okoliczne jednostki (NIE BOHATEROWIE) będą pod wpływem lęku przez kilka sekund

Prezentacja umiejętności