League of Legends r.

Sezon 7 – szczegóły systemu roślin

W przeciągu ostatniego tygodnia Riot poinformował nas o nadchodzącym nowym systemie roślin w jungli. Chcecie znać szczegóły? Zapraszamy!

Zobacz też: Co musisz wiedzieć o sezonie 7?

PRZYGOTUJCIE SIĘ NA TONĘ INFORMACJI!

Zanim przejdziemy do rzeczy, mała informacja od autora. W tym artykule omówię bardzo dokładnie szczegóły dla osób, które są najzwyczajniej w świecie bardzo zainteresowane mechaniką plantów w jungli. Nie będzie to krótki artykulik streszczający “TL;DR”, będzie to dokładny opis designu, jaki zaproponował nam Riot. Tych samych informacji można będzie się dowiedzieć po kilku gierkach z nowym systemem, ot ciekawostka.

Warto również wspomnieć, że artykuł omówi aktualnie zaproponowany system. Wszystko może się bardzo drastycznie zmienić w najbliższym czasie. Jesteśmy bardzo zainteresowani odczuciami graczy związanymi z ów systemem. Zapraszam do lektury.

Cele nowego systemu

  • Wzbogacenie mapy i kontroli wizji za pomocą nowych mini-celów.
  • Zapewnienie ciekawych sytuacji do walk i wynagradzanie graczy, którzy będą umieli się dostosować.
  • Sprawienie, by Liga była nieco ciekawsza oraz bardziej wymagająca adaptacji do sytuacji.
  • Walka z rutynowymi grami, zawsze wyglądającymi tak samo.
  • Gwarancja, że odpowiednie kwiatki będą się pojawiać w odpowiednim momencie w grze, by mieć jak najbardziej pozytywny wpływ na rozgrywkę, niezależnie od fazy gry.
  • „Ożywienie” Summoner’s Rift

 

Gdzie pojawia się dany typ roślin?

Garstka informacji o miejscach spawnów naszych roślinek. W każdej z tych lokacji może zrespić się tylko jeden kwiat. Po kilku gierkach powinniście sami już czuć, gdzie i jak się one respią.

 

system roślin
Spawny roślinek.

Odpowiednio kolorystycznie:

  • Czerwone – Blast Cones
  • Zielone – Honeyfruit
  • Niebieskie – Scryer’s Bloom

Co one dają? O tym później.

Praktyczne zasady:

  • Blast Cones respią się „wewnątrz” ćwiartek lasu.
  • Honeyfruity respią się na rzece.
  • Scryer’s Bloom respią się w określonych krzaczkach i campach blisko rzeki.

 

Wczesna faza gry

system roślin
Early spawn roślinek.

W bardzo wczesnej fazie gry roślinki mają stały spawn o jasno określonym czasie. Chcemy pominąć porażki i wygrane z powodu losowego spawna kwiatka, ot co. Powinniście mieć dobre wyczucie tego, gdzie się zrespią kwiatki w Waszej dżungli już po pierwszym campie. Im dłuższa gra, tym więcej spawnów roślinek – będą one nieco mniej przewidywalne.

Cykl życia roślinek

Roślinka we wczesnej fazie pojawia się jako sadzonka. Dopiero po 30 sekundach staje się użyteczna, gotowa do wykorzystania. Da to szansę na rozplanowanie najbliższej gry, dostosowanie się Leśnika do miejsca pojawienia się sadzonki – nie chcielibyśmy losowo pojawiających się roślinek pod nogami graczy podczas teamfightu. Rośliny zostawiają „zwłoki” po tym, gdy zostaną użyte – nawet jeśli tego nie widziałeś.

Twoja drużyna wie tylko i wyłącznie o roślinach, które widziałeś na mapie, więc warto zwiedzać Summoner’s Rift, aby nanieść na minimapę swoich towarzyszy położenie kwiatów.

  • Uwaga! Gdy przeciwnik zniszczy kwiatka zaznaczonego na Twojej mapie, nie zostanie to naniesione na Twoją mapę, jeżeli nie posiadasz na tym kwiatku wizji z np. system roślin.
  • Uwaga! Jeżeli masz wizję na danym kwiatku z np. system roślin , a kwiat jest w fazie sadzonki, Twoja mapa zostanie natychmiast zaktualizowana, gdy kwiat „dojrzeje”.
  • Uwaga! Jeżeli nie masz wizji na dany kwiat od dłuższego momentu, lecz został on rzeczywiście zniszczony np. przez wrogiego Leśnika, zniknie on z Twojej mapy po 3 minutach od realnego zniszczenia.

 

Zasady respawnu

Szczere ostrzeżenie: ta część jest bardzo techniczna. Jest to również część, która najpewniej zostanie zmieniona milion razy podczas cyklu PBE.

Pierwsze kwiatki zwykle będą się pojawiać w podobnych miejscach. Z biegiem czasu dostaną one jednak nieco elementu „zaskoczenia” – nie będzie ich tak łatwo przewidzieć. Określone roślinki mają różny system spawnu (zwane jako „Gank”, „Ramp”,  „River” oraz „Deep” – wytłumaczone poniżej). Z powodu na „unikalną” naturę systemu roślin w specjalnych miejscach, system każdej pojedynczej rośliny ma określony schemat działania, który ma własną logikę i „rozumowanie”, by sprawić, że respawny będą odpowiednie, niezawodne i zawsze lekko nieprzewidywalne.

Każda z ćwiartek ma swoją własną listę respawnu dla każdego odrębnego systemu – listy tworzą się podczas trwania gry. Gdy nadchodzi moment dla którejś ćwiartki, by spawnować kolejną generację roślin konkretnego systemu, podgląda oczekiwane pojawienie się nowej generacji roślin na odpowiedniej liście respawnu (lub tworzy nową, jeżeli ostatnia jest wyczerpana ze spawn timerów).

  • Dla przykładu, gdy Scryer’s Bloom „Ramp” wschodniej ćwiartki poda informację „Rozpocznij pojawianie się roślin 9 generacji”, przeszuka listę „Rośliny wschodniej ćwiartki”. Jeżeli pozycja numer 9 nie istnieje, wygeneruje ją, doda do listy i użyje.

Rośliny mają cztery systemy pojawiania się. Dwa dla Blast Cones („Gank” and „Deep”), jeden dla Honeyfruit („River”) i jeden dla Scryer’s Bloom („Ramp”).

 

Blast Cones „Gank”

 

system roślin
Mapa wszystkich Blast Cones „Gank”

 

Jak one działają?

  • „Gank” Blast Cones pozwalają Ci wskoczyć bezpośrednio do campy z stworem w lesie lub do krzaka w rzece przy linii. Z powodu na ich strategiczną rolę chcemy, aby ich respawn był odpowiedni i fair w stosunku do obu drużyn.
  • Każda ćwiartka ma stały spawn tego rodzaju Blasta.
  • W tym momencie jego respawn wynosi od 3 do 4 minut.
  • Czas respawnu rozpoczyna się w momencie, gdy znikną „zwłoki” ostatnio użytego Blasta.

Scryer’s Bloom

system roślin
Mapa wszystkich Bloomów. „S” oznacza spawn we wczesnej fazie gry. Limitem jest jeden żywy Bloom na ćwiartkę.
  • Scryer’s Blooms pomagają kontrolować wizję na mapie, ujawniając pozycję wroga oraz ich wardy. Z racji, że oba teamy mają taki sam dostęp do wizji, posiadanie kilku Bloomów więcej przez jeden czy drugi team, nie zaburzy zbytnio całej rozgrywki.
  • Każda ćwiartka ma dwa możliwe spawny. Jeżeli występuje w określonej ćwiartce już jeden
    kwiat – drugi się już tam nie pojawi.
  • Spawny Bloomów są stałe.
  • Aktualnie, respawn wynosi od 4 do 6 minut.
  • Czas respawnu rozpoczyna się w momencie, gdy znikną „zwłoki” ostatnio użytego Blooma.

Wszystkie Blasty

 

system roślin
Mapa wszystkich Blastów „Deep”. Te oznaczone literą „S” pojawiają się we wczesnej fazie gry. Te oznaczone literą „L” pojawiają się tylko i wyłącznie w późnej fazie gry.

 

  • Blast Cones oznaczone mianem „Deep” nie grają aż tak ważnej roli w późniejszej fazie gry. Służą one raczej do przyspieszania ruchu Leśników, tworzenia ciekawych zagrywek i szans na pojedynki.
  • Czas respawnu tych kwiatów dla jednej drużyny jest zawsze lustrzanym odbiciem cooldownu drugiej drużyny. Jak to rozumieć? Jeżeli np drużyna niebieska wylosuje sobie dwa krótkie cooldowny i cztery długie cooldowny, czerwona drużyna otrzyma cztery krótkie i dwa długie. Położenie oczywiście jest zgodne z zasadami pokazanymi na mapce powyżej.
  • Ich cooldown wynosi od 4 do 6 minut.
  • Czas ich respawnu rozpoczyna się w momencie, gdy kwiatek jest w pełni dojrzały.
  • Respią się one grupami – jeżeli w jednej grupie jest już jeden kwiat, nie pojawi się drugi w tej samej grupie.
  • Jeżeli Twoja drużyna miała pecha i losowane miejsca roślinek były już zajęte przez Blasty, system zrekompensuje to niższym cooldownem kolejnej generacji roślinek.

 

Honeyfruity

system roślin
Mapka wszystkich Honeyfruitów. Wszystkie oznaczone „L” pojawiają się tylko i wyłącznie w późniejszej fazie gry. Jeden żywy Honeyfruit przypada na jedną zaznaczoną grupę.
  • Honeyfruit delikatnie spowalnia i leczy użytkownika. Przydaje się to, gdy zamierzasz spędzić dłuższy moment na rzece, np. walcząc lub zdobywając inne cele (krab, smok, Baron, Herold). Z racji tego, że jest dostępny dla obu drużyn, jest dosyć ważny i niesie ze sobą niebezpieczeństwo potyczki lub nawet śmierci. Nie potrzebuje zbyt zaawansowanych systemów pojawiania się.
  • Każda połówka rzeki ma oddzielne cooldowny spawnów.
  • Każda połówka rzeki może mieć maksymalnie dwa Honeyfruity na każdą grupę.
  • W tym momencie cooldown wynosi od 4,5 minut do 6,5 minut.
  • Kolejny cooldown rozpoczyna się w momencie, gdy nasza roślinka jest w pełni dojrzała.
  • Pierwsze Honeyfruity respią się w okresie od 4:30 do 5:00.

Mapka wszystkich spawnów

 

system roślin
Mapka wszystkich spawnów. Literki tak samo, jak w mapach powyżej.

 

Podsumowanie (w końcu)

Jak można zauważyć, jest bardzo dużo „zasad” pojawiania się kwiatków. System jest dosyć skomplikowany, aczkolwiek łatwy do zrozumienia. Chcemy, aby spawny kwiatków były intuicyjne po kilku rozegranych potyczkach oraz by system był fair wobec obu drużyn i aby obie miały taką samą przewagę z posiadanych roślinek na swoich połowach. Aby upewnić się jednak, że wynagradzamy Was kontrolą wizji, umiejętnościami taktycznymi i innymi bonusami, nie możemy narzucić zwykłych, prostych timerów, które możecie po prostu zapamiętać.

Możecie podejrzeć, jak działa system roślinek na PBE – oczekujemy odpowiedzi zwrotnej, jak się z nim czujecie. Interesuje nas najbardziej to, czy według Was cooldowny roślinek i ich położenie jest odpowiednie. A, no i jeszcze coś. W razie, gdybyście nie byli w stanie przeżyć tego artykułu bez jakiegoś <hehe> tematycznego żarciku…

 

 

 

 

… to go nie dostaniecie.