r.

Nowy system nagród za zabójstwa

Riot zaprezentował nowy system wynagradzania za zabójstwa!

Xypherous przedstawił zmiany, które wprowadzono już na PBE (klik!):

“Dokonaliśmy kilku poprawek systemu wynagradzania – zmodyfikowaliśmy killstreaki i nagrody.

Cele

Generalnie, wykorzystywanie dodatkowych źródeł na uciszenie problematycznej jednostki powinno być grą wartą świeczki. Jednakże, obecnie często nie opłaca się inwestować czasu i złota na powstrzymanie kolejnych zabójstw danej osoby.

Ponieważ nagroda za zabicie takiego gracza składa się też z części przeznaczonej dla asystujących – przegrywająca drużyna dość łatwo znajduje się w tyle przez jednego asasyna, który za dobrze się sprawuje, pozbawiając tym samym zespół bonusów za asysty przy znaczących celach.

Chcemy uczynić system wynagradzania bardziej widocznym – żeby gracze mogli go lepiej wykorzystywać jako lepszy wskaźnik zagrożenia, a także żeby wszyscy sprawiedliwie otrzymali dodatkowe źródła konieczne do uciszenia jednostki z killstreakiem 2-0 czy 3-0 bez tworzenia dużych podziałów na linii.

Zasady wynagradzania

Bohaterowie teraz zdobywają nagrody już wtedy, gdy mają 2 kolejne zabójstwa bez umierania, jak na serwerach live – co ustawi Was w “2” kręgu nagród (jak na serwerach live).

Im więcej killi zdobywasz, tym wyższy Twój krąg – do maksymalnie 5, co pozostaje takie samo, jak na serwerach live.

Główne zmiany

  • Kręgi – zostają one wyświetlone obok wskaźnika zdrowia Twojej postaci; wyższe będą posiadały ciekawsze ikony; będziesz widział zarówno te, które należą do sojuszników, jak i te, które posiadają wrogowie.
  • Umieranie i resetowanie – umieranie już nie do końca resetuje Twoje nagrody – jeśli posiadałeś krąg nagród 3 lub niższy – zostanie on zupełnie zredukowany, jeśli 4 lub 5 – spadniesz odpowiednio do 1 lub 2. Jeśli znajdujesz się w kręgu 1, zabicie jednostki przeniesie Cię do kręgu 2.
  • Złoto drużynowe – po zabiciu problematycznej jednostki, nagroda rozłoży się na całą drużynę i zostanie wyświetlona na czacie
  • Usunięto “streaki” asyst – bonusy za posiadanie wielu asyst bez zabicia postaci zostały zupełnie usunięte – większość z nich przesunięto natomiast na przedmioty startujące supportów w postaci złota globalnego od objective’ów i bohaterów

 

Nagrody zależne od kręgu

Krąg 1 (1 zabójstwo): 25 20 globalnego złota
Krąg 2: 45 30 globalnego złota
Krąg 3: 75 60 globalnego złota
Krąg 4: 100 70 globalnego złota
Krąg 5: 120 90 globalnego złota (MAX)

Aktualizacja: Po kilku dyskusjach na ten temat, wygląda na to, że te wartości naprawdę zniechęcają ludzi. Planujemy zmienić te liczby, żeby wyglądały na rozsądniejsze na pierwszy rzut oka. Dzięki!

[…]

Wiele przedmiotów oscylowało wokół 40% wydajności złota lub coś koło tego – więc dostosowaliśmy je, aby konieczna była decyzja między szybszym a lepszym przedmiotem. Usunęliśmy część złota za streaki asyst, ponieważ nie podobał nam się jej wpływ na całość gry (faworyzowało to kompozycje przeznaczone do teamfightów).

Przykłady

  • Darius zdobył wczesne podwójne zabójstwo na topie. Posiada on teraz 2 krąg nagród. Przychodzi jednak jungler i z pomocą top lanera zabija Darius – otrzymując 300 złota + 150 złota za asystę + 225  150 złota dla drużyny => co daje łącznie 600 złota.

Na serwerach live wyglądałoby to następująco: 370 złota za zabójstwo + 185 złota za asystę => 555 złota łącznie.

  • Riven – z powodu wczesnego snowballowania – zabija wszystkich. Otrzymuje 5 krąg nagród za osiągnięcie przewagi 5-0. Na live dostałaby 500 złota za zabójstwo i 250 złota za asysty => 750 złota łącznie (+ bonusy za streaki asyst).

W nowym systemie będzie ona warta 300 złota za zabójstwo + 150 złota za asystę + 600  450 złota dla drużyny => 900 złota łącznie.

Jeśli umrze w kręgu 5, spadnie do kręgu 2. Jeśli znowu umrze bez zdobycia kolejnych zabójstw, da wrogom 300 złota za zabójstwo + 150 złota za asystę + 225 150 złota dla drużyny => 600 złota łącznie.”

 

Źródło: http://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/LHYZQiVN-pbe-522-adjustments-to-killstreak-bounty-rules-and-bounty-displays