League of Legends r.

System 10 banów już niedługo pojawi się w zwykłej grze!

Sytem 10 banów początkowo pojawił się podczas regionalnego turnieju na całym świecie, aczkolwiek Riot Games zapowiadało udostępnienie układu w późniejszym czasie ze względu na różnice pomiędzy systemem turniejowym, a tym dla codziennego użytku. Dowiedzcie się, co zostanie zmienione!

Dodatkowe dwa bany dla każdej drużyny będą do dyspozycji już w nadchodzącej aktualizacji. Wszystkie rozgrywki typu draft na Summoner’s Rift otrzymają przywilej do pełnego korzystania z ich możliwości, natomiast każdy region z osobna uzyska system tuż po wejściu patcha 7.11.

Trzeba pamiętać o różnicach, które zapowiadali pracownicy Riotu już kilka miesięcy temu, dlatego zapoznajcie się z nimi już teraz!

FORMAT

Faza zamiaru wyboru nie zmieniła się. Każdy gracz może wskazać bohatera, którym chce grać.

Po tym następuje nowa faza banowania. Największa zmiana polega na tym, że teraz każdy gracz może banować bohatera. Wszystkich 10 graczy banuje jednocześnie, mając możliwość „wskazywania” banów, co pozwoli drużynie skoordynować wybory. Gracze nie będą widzieli wyborów dokonywanych przez przeciwników. Obok portretów bohaterów wskazanych do banowania pojawią się odpowiednie oznaczenia, a po zatwierdzeniu banów ich portrety przesuną się na górę ekranu. Kilka patchów wcześniej wprowadziliśmy wskaźniki, dzięki którym łatwo stwierdzicie, których bohaterów wasza drużyna zamierza wybrać lub zbanować.

Po tym jak obie drużyny zatwierdzą swoje wybory, bany każdej drużyny zostaną ujawnione przeciwnikom (bany mogą się duplikować w obu drużynach) i faza wyborów będzie kontynuowana normalnie.

PROJEKT

Jednym z naszych głównych celów związanych z wprowadzeniem 10 równoczesnych banów jest zapewnienie graczom większej kontroli podczas wyboru bohaterów. Chcemy się upewnić, że bez względu na to, w której kolejności wybieracie, macie realną możliwość wybrania odpowiedniego bana i wyrównania swoich szans w alei. Na przykład w bieżącym systemie gracz dokonujący drugiego wyboru po stronie niebieskiej nie ma bana i wybiera ogółem jako czwarty, co oznacza, że dla niego szanse na wybranie optymalnego bohatera albo najlepszej kontry są dość niewysokie. Zapewnienie graczom większego udziału w tej fazie powinno rozwiązać ten problem.

Po raz pierwszy wszyscy mogą usunąć bezpośrednią kontrę na swojej alei. Na przykład jeśli preferujecie niemobilnego maga wspierającego, możecie usunąć z gry Blitzcranka albo zabezpieczyć Tryndamere’a, nie musząc polegać na tym, że współgracz zbanuje Teemo.

Jednoczesne bany mogą skrócić czas wyboru bohaterów od 30 sekund do dwóch minut, dzięki czemu szybciej dostaniecie się do gry.

A zatem dlaczego nie wprowadzamy formatu e-sportowego w kolejkach solo i elastycznej?  Wszystko sprowadza się do tego, że potrzeby drużyny zorganizowanych zawodników bardzo różnią się od potrzeb pojedynczych graczy umieszczonych w zestawionej drużynie. W grze zorganizowanej posiadanie pewnej wiedzy o strategii przeciwników oznacza, że można tak pokierować fazą wybierania i banowania, aby unieszkodliwić słabszych zawodników albo skupić się na mniejszej puli bohaterów.

W aktualnie istniejących kolejkach draft w rundach prowadzi do trudnych scenariuszy, w których graczom wybierającym jako ostatni mogą grozić dokuczliwe bany w drugiej fazie. Częste są sytuacje, w których osoba wybierająca jako czwarta ma do czynienia z co najmniej trzema lub czterema banami wymierzonymi przeciwko zajmowanej przez nią pozycji. Ponadto bierzemy pod uwagę koszt wydłużenia wybierania bohaterów o maksymalnie dwie minuty — sprawia to, że celowe (lub niecelowe) opuszczenie poczekalni przez jednego gracza staje się znacznie dotkliwsze dla pozostałej dziewiątki. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie gra zwykła mocno różni się od rozgrywek profesjonalnych, dlatego pracujemy nad wprowadzeniem e-sportowego formatu wyboru naprzemiennego do trybu dla drużyn zorganizowanych, ale rzecz nie jest jeszcze ostatecznie sfinalizowana. Coś tam, coś tam wkrótce™.

Za kilka dni opublikujemy na stronie wpis bloga /od dewelopera, w którym dokładniej wyjaśnimy, dlaczego zdecydowaliśmy się wprowadzić jednoczesne bany, a także pokażemy przykłady innych formatów, które testowaliśmy.

Dodatkowo mamy okazję na podgląd sesji pytań, które były najczęściej zadawane Riotowi. Link do sesji oraz całego tematu znajdziecie tutaj.

Napiszcie w komentarzu, jak na tę chwilę podoba się plan projektantów względem nowego systemu?