League of Legends r.

Gracz przewidział Sylasa już w 2011 roku: poznajcie Sylusa, opiekuna demaciańskich krypt

W 2011 roku użytkownik I3est Annie NA pochwalił się swoim konceptem postaci Sylusa... którego łudząco przypomina Sylas.

Sylus, Opiekun Demaciańskich Krypt

Rola

Mag, support, ofensywny tank.

Umiejętności

Biernie: Eternal key

Sylus otrzymuje regenerację zdrowia i many równą połowie tych wartości u sojuszniczego bądź przeciwnego bohatera.

Q: Do or Die

Sylus rzuca małą kulą w kierunku wroga, zadając obrażenia magiczne i spowalniając cel. Umiejętność ma 50% szans na odbicie się od Sylusa bądź jego sojusznika. Jeśli tak się stanie, to spowolni postać, od której odbiła się umiejętność.

W: Warp key

Sylus przenosi swój klucz w kierunku wroga, zadając obrażenia magiczne. Jeśli wróg jest spowolniony, umiejętność zadaje podwójne obrażenia.

E: Bravo Key

Sylus wysyła kulę światła w kierunku sojusznika, zwiększając jego regenerację zdrowia i many na krótki czas. Jeżeli umiejętność została użyta na przeciwniku, zmniejsza jego regenerację.

R: Mimic Key

Spośród sojuszniczych i wrogich bohaterów będących w grze Sylus wybiera losową superumiejętność jednego z nich. Tym samym jest w stanie ją użyć. Umiejętność trwa do 10 sekund, zanim zresetuje się jej licznik.

Inspiracja czy niezwykły zbieg okoliczności?

Przede wszystkim zaskakująca jest zbieżność imion postaci. Zarówno Sylas, jak i Sylus mogą czerpać inspirację z biblijnej postaci Sylasa (znanego też jako Sylwan) – wczesnochrześcijańskiego działacza, który w trakcie jednej ze swoich misji wraz z Judą został porwany i wtrącony do więzienia w rzymskim mieście Filippi. Wystąpiły tam trzęsienia ziemi, które wyłamały drzwi i połamały więżące ich łańcuchy. W historii Sylas był przedstawiany jako osoba niosąca łańcuchy (Dzieje 16:25-37).

Żadna z podstawowych umiejętności Sylusa nie przypomina tych od Wyzwolonego z kajdan. Jeden używa mocy różnych kluczy (a ma ich dużo: w końcu opiekuje się demaciańskimi kryptami), głównie w celu zadawania obrażeń na dystans, drugi natomiast operuje szybkością i wyprowadzaniem potężnych ciosów dzierżonymi łańcuchami. Obaj jednak posługują się przelicznikami AP i… superumiejętnością.

Zaryzykuję stwierdzeniem, że od początku gry wiadome było, że pojawi się postać, która będzie w stanie kraść superumiejętności innych. Ta mechanika występuje w wielu innych grach, między innymi protoplaście LoL-a, czyli Docie 2. 20 czerwca 2012 roku do grywalnych bohaterów doszedł Rubick, wielki mag, którego ult pozwala na kradzież ostatniego użytego czaru przez przeciwnika.

Podobieństwa:

  • Imię: Sylus, Sylas.
  • Region: Demacia.
  • Rola: mag, ofensywny tank.
  • Umiejętność [Q]:
    • U Sylusa jest to kula, która zadaje obrażenia i spowalnia.
    • U Sylasa jest to uderzenie łańcuchami w dane miejsce, zadające obrażenia i spowalniające wrogów. Po chwili miejsce eksploduje, znów zadając obrażenia i spowalniając.
  • Umiejętność [W] i [E]:
    • U Sylusa [E] daje regenerację zdrowia i many.
    • U Sylasa [W]  zadaje obrażenia i odzyskuje zdrowie.
  • Przeliczniki obrażeń magicznych na umiejętnościach.
  • Superumiejętność [R]:
    • U Sylusa przydziela losowego ulta dowolnego bohatera będącego w grze.
    • U Sylasa możliwy jest wybór ulta spośród bohaterów z przeciwnej drużyny.