Sylus, Opiekun Demaciańskich Krypt
Rola
Mag, support, ofensywny tank.
Umiejętności
Biernie: Eternal key
Sylus otrzymuje regenerację zdrowia i many równą połowie tych wartości u sojuszniczego bądź przeciwnego bohatera.
Q: Do or Die
Sylus rzuca małą kulą w kierunku wroga, zadając obrażenia magiczne i spowalniając cel. Umiejętność ma 50% szans na odbicie się od Sylusa bądź jego sojusznika. Jeśli tak się stanie, to spowolni postać, od której odbiła się umiejętność.
W: Warp key
Sylus przenosi swój klucz w kierunku wroga, zadając obrażenia magiczne. Jeśli wróg jest spowolniony, umiejętność zadaje podwójne obrażenia.
E: Bravo Key
Sylus wysyła kulę światła w kierunku sojusznika, zwiększając jego regenerację zdrowia i many na krótki czas. Jeżeli umiejętność została użyta na przeciwniku, zmniejsza jego regenerację.
R: Mimic Key
Spośród sojuszniczych i wrogich bohaterów będących w grze Sylus wybiera losową superumiejętność jednego z nich. Tym samym jest w stanie ją użyć. Umiejętność trwa do 10 sekund, zanim zresetuje się jej licznik.
Inspiracja czy niezwykły zbieg okoliczności?
Przede wszystkim zaskakująca jest zbieżność imion postaci. Zarówno Sylas, jak i Sylus mogą czerpać inspirację z biblijnej postaci Sylasa (znanego też jako Sylwan) – wczesnochrześcijańskiego działacza, który w trakcie jednej ze swoich misji wraz z Judą został porwany i wtrącony do więzienia w rzymskim mieście Filippi. Wystąpiły tam trzęsienia ziemi, które wyłamały drzwi i połamały więżące ich łańcuchy. W historii Sylas był przedstawiany jako osoba niosąca łańcuchy (Dzieje 16:25-37).
Żadna z podstawowych umiejętności Sylusa nie przypomina tych od Wyzwolonego z kajdan. Jeden używa mocy różnych kluczy (a ma ich dużo: w końcu opiekuje się demaciańskimi kryptami), głównie w celu zadawania obrażeń na dystans, drugi natomiast operuje szybkością i wyprowadzaniem potężnych ciosów dzierżonymi łańcuchami. Obaj jednak posługują się przelicznikami AP i… tą superumiejętnością.
Zaryzykuję stwierdzeniem, że od początku gry wiadome było, że pojawi się postać, która będzie w stanie kraść superumiejętności innych. Ta mechanika występuje w wielu innych grach, między innymi protoplaście LoL-a, czyli Docie 2. 20 czerwca 2012 roku do grywalnych bohaterów doszedł Rubick, wielki mag, którego ult pozwala na kradzież ostatniego użytego czaru przez przeciwnika.
Podobieństwa:
- Imię: Sylus, Sylas.
- Region: Demacia.
- Rola: mag, ofensywny tank.
- Umiejętność [Q]:
- U Sylusa jest to kula, która zadaje obrażenia i spowalnia.
- U Sylasa jest to uderzenie łańcuchami w dane miejsce, zadające obrażenia i spowalniające wrogów. Po chwili miejsce eksploduje, znów zadając obrażenia i spowalniając.
- Umiejętność [W] i [E]:
- U Sylusa [E] daje regenerację zdrowia i many.
- U Sylasa [W] zadaje obrażenia i odzyskuje zdrowie.
- Przeliczniki obrażeń magicznych na umiejętnościach.
- Superumiejętność [R]:
- U Sylusa przydziela losowego ulta dowolnego bohatera będącego w grze.
- U Sylasa możliwy jest wybór ulta spośród bohaterów z przeciwnej drużyny.