Tanki
(Alistar, Braum, Leona, Nautilus, Tahm Kench, Trundle, itd.)
- 9x Znak na pancerz
- 9x Pieczęci na zdrowie
- 9x Glify na odporność magiczną
- 3x Esencje na pancerz
Jeśli posiadasz tylko jedną stronę dedykowaną pod bohaterów wspierających, powinna ona wyglądać w ten sposób. Ta strona jest na chwilę obecną najbardziej rekomendowaną. Niby dedykowana pod tanków, jednak może być sukcesywnie używana na dowolnym supporcie jako, że defensywne statystyki nigdy nie są złe. Niektórzy nawet wybierają te runy na zasięgowych wspierających takich jak Morgana czy Lissandra (full tank Lissandra potrafi być wyzwaniem).
Popularne Alternatywy
- 1-9x Glify na skalujące się odporności magiczne
Przeciwko botlane z dawką lekkiego AP + AP junglera, takie runy zyskują na wartości wraz z trwaniem gry .
- 6-9x Glify na (stałe) redukcje czasu odnowienia
Odkąd Oko Ekwinokcjum stało się bardziej popularne, wiele tankowatych supportów nie jest w stanie osiągnąć 40% CDR. Dodatkowe 5% CDR może być bardzo użyteczne, rzucenie dobrego hooka czy stuna pół sekundy szybciej może odmienić losy całej gry.
- 3-4x Glify na regeneracje many
Personalnie nie odczuwam potrzeby większej regeneracji many na tankach, ale widzi się ów od czasu do czasu.
- 3x Esencje na prędkość poruszania się
Na szczególnych supportach, takich jak Alistar czy Blitzcrank – dodatkowa prędkość poruszania się może decydować o udanym engage’u albo nie.
- 1-3x Esencje na regeneracje zdrowia
Są wyjątkowo rzadkie, ale personalnie kocham wybierać je przeciw liniom z silnymi obrażeniami. Większość obrażeń na ofensywnych liniach oferują supportowi AP carry, więc dodatkowy pancerz nie jest aż taki użyteczny, jednak posiadanie dodatkowych 65 punktów zdrowia (2 esencje) na minutę pozwoli ci zostać na linii i pochłaniać obrażenia dla twojego ADC.
Alistar
- 1-4x Pieczęci na regeneracje many
Alistar ma możliwość leczenia, przez co naturalnie jest on znacznie odporniejszy na ataki. Zamiast posiadania regeneracji many w pieczęciach można ją zbudować w glifach (albo obu).
Blitzcrank
- 9x Znak na obrażenia ataku
Prawie każde Q będzie wiązało się z podrzuceniem bądź chociaż auto atakiem, twoje E podwaja obrażenia ataku więc jest to dobra opcja jeśli chcesz mocniej burstować przeciwników. - 9x Glify na manę
Q Blitza zużywa wiele mana, dodajmy do tego fakt, że owej wiele on nie posiada i fakt, że pasywka się z maną skaluje – czyni to glify pod manę bardzo użytecznymi.
Leona
- 9x Pieczęci na pancerz
Wydaje mi się, że Leona lubi być odporna na wszystko, tak jak jej W daje odporności na obrażenia magiczne i fizyczne tak też powinny działać runy
Thresh
- 9x Znak na obrażenia od ataku
AD na Threshu po prostu dobre. Połączmy je z jego pasywką spod E, jego ataki będą boleć. Znaki pozwalają również na lepszą współprace z Reliktową Tarczą - 1x Esencje na obrażenia od ataku
Niektórzy biorą jeszcze więcej AD, osobiście uważam, że znaki wystarczą.
Casterzy
(Brand, Janna, Karma, Lulu, Morgana, Nami, Soraka, Zilean, itd.)
- 9x Znak na hybrydową penetracje
- 9x Pieczęci na zdrowie
- 9x Glify na Odporności magiczne / Glify na Moc Umiejętności
- 2x Esencje na pancerz + 1x Esencje na moc umiejętności
Jeśli dedykujesz dwie strony na wspierających bohaterów to powinna być druga. Hybrydowa penetracja jest dobrym wyborem bo auto ataki supporta też mają boleć. Reszta run oferuje mix defensywy i mocy umiejętności. Co do glifów, wybór pomiędzy odpornością magiczną a AP jest fifty-fifty – decyzja należy od waszych preferencji i przeciwników. Jeśli możesz wybrać tylko jedno, odporność na magię jest znacznie bezpieczniejsza dla tych postaci, które nie skalują jej z poziomem; jeśli jej nie mamy przeciwny midlaner będzie zadawał nam nieuniknione obrażenia. Mimo wszystko, jeśli jesteś pewny swojej pozycji, AP uczyni twoje zaklęcia trochę silniejszymi.
Popularne Alternatywy
- 9x Znak na przebicie odporności magicznej
If your champ does good magic damage, and/or you don’t feel safe or comfortable auto attacking a lot, this is the way to go. Brand, Morgana, Vel’Koz, Zyra, etc. can run these effectively. But for Zyra I personally still like Hybrid Pen due to her high auto range and how she has to auto attack to control her plants effectively.
- 9x Znak na pancerz
Ludzie wybierają to jeśli podchodzenie do przeciwników jest zbyt niebezpieczne ze względu na ofensywę przeciwników – na przykład podczas gdy na Caitlyn czy Branda. Warto się na owe zdecydować gdy gramy Janną gdyż jej obrażenia magiczne nie są wybitne oraz na Morganie, bo ceni się gdy jako support wytrzyma ona trochę więcej.
- 9x Znak na obrażenia od ataku
Znów, auto ataki wspierających bolą. Można to spotkać na wspierających takich jak Janna czy Nami – ich umiejętności magiczne nie są ofensywne.
- 3-9x Pieczęci na pancerz
W momencie gdy zdrowie w runicznych pieczęciach pozwoli ci lepiej przeżyć wczesne starcia, jako że pochłania obrażenia zarówno magiczne jak i fizyczne. Wiele osób decyduje się na ~ 4 runy z pancerzem + 5 ze zdrowiem dla bohaterów leczących (bądź tych posiadających tarczę). Wynika to z tego, że leczenie jest lepsze w połączeniu z pancerzem ni jeżeli samym zdrowiem. Przetrwasz więcej auto-ataków przeciwnika.
- 3-6x Glify na regeneracje many
Jeśli ich potrzebujesz, zbuduj je. Wielu “prosów” je wybiera. Osobiście twierdzę, że są niemalże niezbędne dla wspierających opierających się na obrażeniach magicznych, ale wspierający z leczeniem/tarczami, mają ciężej by zdecydować czy przyda im się większa regeneracja many czy nie. Jeśli twój ADC będzie obrywał to musisz wykorzystywać swoje leczenia czy tarczę do ochrony – jest to ważne “przyda mi się, czy nie?”.
- 1-3x Esencje na pancerz / moc umiejętności
W esencjach możesz wymieszać ile chcesz więcej pancerza czy mocy umiejętności. Znajdź taki balans, który będzie ci odpowiadać.
Annie / Zyra
- 1-9x Glify na przebicie magiczne
Robiąc prostą matmę, widząc te runy nasuwa się jedno – więcej obrażeń dla skalujących się magów wspierających da się wycisnąć mając w runach przebicie niż puste AP.
Soraka
- 9x Pieczęci na (stałą bądź skalującą) regeneracje życia
- 3x Esencje na (stałą) regeneracji życia
Regeneracja życia mówi sama przez się. Niektórzy wybierają złoto/10sek, ale nie widzę wiele sensu w czekaniu 15minut na 180 golda co byłoby ekwiwalencją 9 punktów pancerza, które możesz zdobyć natychmiast przy odpowiednich esencjach.
Co sądzicie o tych runach? Moim zdaniem są sensownie uzasadnione i bez problemu mógłbym na owych grać – ba – sam mam podobne i mogę powiedzieć, że to kompetentnie dobrany i zgrany zestaw. Jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że niektórzy wspierający wypełniają znaki w swoich runach na takie z prędkością ataku (idąc wyżej wymienionym tokiem myślenia – auto atak wspierającego też boli).
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]