League of Legends r.

10 porad dla początkujących wspierających

Wybrałeś "dowolna" w czasie szukania rankedów? Może zamiast tego po prostu chcesz dowiedzieć się, jak grać, by być filarem drużyny? Oto, co support wiedzieć powinien!
  1. Kiedy linia się pushuje pod Twoją wieżę, pomóż swojemu ADC, uderzając zasięgowe miniony jeden raz. Pozwala to stworom być na jeden hit od wieży i ADC. Jeśli wygraliście walkę i przeciwników nie ma w pobliżu, pomóż ADC zabić miniony i doprowadź je do wieży przeciwnika. To zresetuje linię i pozwoli zadać trochę obrażeń wieży.
  2. Nie zużywaj wszystkich swoich wardów, jeśli nie jest to konieczne. Jeżeli cały czas mocno Was pushują, nie ma potrzeby iść głęboko w linię i wardować ich tribusha, krzaków przy rzece czy od linii w momencie, kiedy przytulacie wieżę. Jeśli jesteście w stanie trochę pushnąć, warduj. Pamiętaj też, że po zakupie Sightstone’a nie musisz koniecznie ulepszać swojego warda spod czwórki do postaci soczewki. Jeśli Twoja drużyna zawodzi w wardowaniu, możesz zachować żółte wardy do końca wczesnej fazy gry – pozwoli Ci to na postawianie aż pięciu wardów – a później ulepszyć je do niebieskich i przynajmniej zwardować jedną stronę swojej jungli.
  3. Jako support inicjujący, walczący wręcz – niech ADC zna Twoje intencje. Nie używaj losowo E Leony i nie zostawiaj swojego ADC z tyłu. Nie ma szans, by za Tobą nadążył. Pinguj cel, który chcesz focusować i pinguj jeszcze raz, że się wbijasz. Jako Blitz nie przyciągaj Nautilusa czy Leony do swojego ADC. Spróbuj wykorzystać swoje Q, by ściągnąć ich daleko od własnego strzelca.
  4. Nie zbieraj zbędnych obrażeń. Nie stój byle gdzie, szczególnie na wczesnych levelach, nie zbieraj obrażeń od przeciwników, jeśli nie masz jak im się odwdzięczyć za bicie. Jeśli jesteś supportem walczącym wręcz i Twój ADC nie pomaga Ci w oddawaniu poke’u, nie powinieneś brać na twarz ataków Caitlyn. Nie czuj się też zobowiązany, by zbierać całe obrażenia za swojego ADC. Pozwól mu trochę pocierpieć.
  5. Jeśli grasz na takie postacie jak Akali, Shaco, Rengar, Teemo, Talon, Kha’zix, zawsze miej przy sobie pinka. Nie ma nic lepszego niż pozbyć się Rengara, kiedy tylko na ulcie spróbuje się zbliżyć do pięciu osób w drużynie. Jeśli widzisz jego wykrzyknik nad głową, upuść pinka.

VyQzBGR

  1. Nie giń na próżno. Jeśli musisz zginąć, miej pewność, że było warto. Nie umieraj dla pinka, nie umieraj, próbując lasthitować smoka, jeśli masz za niski lvl. Nie giń za towarzysza, jeśli i tak ma on umrzeć.
  2. Bądź minimapą swojej drużyny. Pinguj, kiedy widzisz w pobliżu wrogiego junglera. Poinformuj o przeciwnikach znikających z linii, pinguj, że potrzebujesz pomocy, jeśli na bocie jest więcej niż dwóch przeciwników. Pinguj, że inicjujesz, kiedy masz ku temu zamiar. Pinguj, zanim się wycofasz. Proś swoją drużynę, by wardowała, proś o kupowanie pinków. Pinguj sojusznikom, jeśli pozostają za długo na linii po walce. Niech Twój ADC zna Twoje intencje, zawsze. Jeśli skupia się on na farmieniu, a musisz naprawdę się cofnąć – stań przy nim i widocznie zacznij wycofywać. Niektórzy podczas farmienia są zbyt skupieni na minionach. Mogą nie zauważyć, jeśli wejdziesz do krzaków obok, by się recallować.
  3. Kiedy wracasz na linię, pomyśl nad wybraniem drogi przez junglę prowadzącą przez Twojego Blue – może przypadkiem uda Ci się powstrzymać gank, zwardować junglę czy smoka. Warto też w trakcie przemieszczania się między alejami przejść przez własną junglę, jeśli rzeka nie jest owardowana. Nie wiadomo, co czyha we mgle.
  4. Przemyśl spacer na mida czy rzekę, jeśli jest to dobra okazja, by zdobyć killa. Miej pewność, że ilość pingu-spamu o bycie bezpiecznym dociera do Twojego ADC i informuj drużynę o swojej intencji. Możesz nawet napisać na czacie, że chcesz się przejść, więc można pozwolić przeciwnikom lekko pushować. Spacer na gank zajmuje minutę, może dwie.
  5. Jeśli chodzi o itemy – nigdy nie jest złym pomysłem, by wziąć trochę użytkowych rzeczy i CDR-ów. Dla przykładu – AP wspierający mogą zbudować: Athene, Sztandar Dowódcy, Ognisty Trybularz – wszystko, co wprowadza jakieś wzmocnienia dla drużyny i daje AP. Dla walczących wręcz tanków: Żelazne Solari, Frozen Heart, Omen Randuina. Zz’Rot można budować pod koniec gry.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]