r.

Streamerka wyjaśnia swój “alternatywny styl gry” na streamie. “Jest zabawny”

Gdy postanawiacie zagrać w mniej standardowy sposób, poinformujcie o tym drużynę. Niech przynajmniej mają możliwość decyzji, czy lepiej będzie zdodge'ować tę grę.

19-letnią Satakarę obserwuje ponad 16 tysięcy osób na Twitchu. Niedawno postanowiła pochwalić się strategią, jaką stosuje w swoich grach z Golda 3. Swoim “alternatywnym stylem gry”.

Pokrótce streściła swoją grę w powyższym filmiku. Jak sama mówi:

Więc to, co w tym momencie robię, to dołączenie do gry jako AD carry i wzięcie czegoś w stylu Yuumi, Teemo lub Soraki. A następnie idę na topa.

Streamerka idzie wraz z top lanerem na jego linię, pozostawiając swojego supporta samego na bocie. Jej strategią jest tak naprawdę gra double top bez zgody pozostałych członków drużyny.

Po co to robi? Satakara postanowiła to wyjaśnić:

Alternatywne style gry, będąc szczerą, są zabawne. Poza tym nie muszę tak naprawdę używać swojego mózgu. Mogę po prostu grać. A do tego [w grze jest -dop. red.] dodatkowy support.

Double top – tak czy nie?

Double top jest akceptowalny tylko w dwóch sytuacjach:

  1. Żaden z sojuszników nie posiada czaru Smite (odblokowuje się z 9. poziomem przywoływacza).
  2. Drużyna uzgodniła lane swap. Bot zamienił się z topem na linie, przez co na topie jest dwóch graczy, a na bocie – jeden.

Oprócz tego strategia wiąże się wyłącznie z samymi minusami. Brak ganków, przewidywalne ruchy na mapie, utrata XP-a i złota, a wraz z tym słabnące morale drużyny (które może poskutkować AFK-iem) to tylko parę przykładów, dlaczego nie warto iść w dwie postacie na topa.

Czy niestandardowe picki lub styl gry są banowane?

Krótko pisząc: nie, dopóki celem gracza jest wygranie, a nie trollowanie.

Z artykułu “Zgłoszenie gracza” opublikowanego przez wsparcie Riot Games możemy przeczytać, jakie zachowania zasługują na bana, a jakie nie. Niestandardowe picki stanowią tam osobny paragraf.

Oto zachowania, na które mogą zareagować nasze systemy dyscyplinarne:

[…] Umyślne psucie gry innym graczom przez takie zachowanie jak pomaganie przeciwnikowi, celowe umieranie czy świadome utrudnianie rywalizacji członkom własnej drużyny.

Oto zachowania, na które nie zareagują nasze systemy dyscyplinarne:

Kiepska gra, której celem mimo wszystko jest zwycięstwo.

Wybór niestandardowych bohaterów, kupowanie nietypowych przedmiotów czy eksperymenty z nowymi pomysłami, które nie pasują do aktualnej „mety”.