League of Legends r.

Riot odpowiada na kilka pytań dotyczących nowego systemu honoru

Czas na kilka odpowiedzi dotyczących nowego systemu honoru - te pytanie często pojawiały się, więc czas na odpowiedzi!

Riot:

Od chwili uruchomienia systemu honoru minął już miesiąc (aż trudno uwierzyć), a w ciągu zaledwie kilku pierwszych tygodni jego funkcjonowania przyznano ponad 56 milionów uhonorowań. Skoro więc wszyscy mają już za sobą kilka rozgrywek z nowym systemem, postanowiliśmy przygotować wydanie Spytaj Riot poświęcone wyłącznie honorowi.

Czy jeśli mam już skórki Warwicka i Twitcha, nie dostanę żadnej nagrody?

Dostaniesz fragmenty kluczy, ozdoby ekranu wczytywania, nagrodę na koniec sezonu i całą pozostałą zawartość kapsuły honoru. Wiemy już, że nie jest ona zbyt atrakcyjna dla posiadaczy skórek, ale na pocieszenie możemy powiedzieć, że w miarę upływu czasu będziemy dodawać do kapsuł nowe rzeczy, więc nagrody będą bogatsze.

BionicNinja, projektant gry, zachowanie graczy

Dlaczego w nowym systemie można uhonorować tylko jedną osobę?

Chcieliśmy, aby zarówno przyznawanie, jak i otrzymywanie uhonorowań, było pozytywnym doświadczeniem. Możliwość uhonorowania tylko jednej osoby w grze zmusza do zastanowienia się, komu przyznać swój głos. Uhonorowanie to coś więcej niż uściśnięcie każdemu ręki na koniec gry. Jest to raczej prezent, który po każdej grze możesz wręczyć komuś ze swojej drużyny. To również powód, dla którego stworzyliśmy kategorie. Gdy otrzymujesz uhonorowanie masz świadomość, że ktoś postanowił ci je przyznać, mając tylko jeden głos w danej kategorii.

W początkowej fazie projektowania systemu honoru rozpatrywaliśmy rozwiązanie uwzględniające możliwość dokonania wielu wyborów, ale ostatecznie ograniczyliśmy wybór do jednego, aby nadać mu odpowiednią rangę oraz uprościć cały proces, który teraz odbywa się po każdej grze.

RiotBoourns, projektant odbioru gry, zachowanie graczy

Czy zamierzacie zastąpić honorowego przeciwnika? W końcu wrogowie też mogą postępować honorowo!

Oczywiście, że wrogowie też mogą postępować honorowo, ale zwykle, gdy gracie w League, znacznie częściej rozmawiacie z członkami własnej drużyny niż z wrogami. Powoduje to, że macie dużo lepszą możliwość oceny honoru graczy, z którymi walczycie ramie w ramię, niż tych z przeciwnej drużyny, dlatego chcieliśmy, aby to członkowie drużyny mieli decydujące zdanie w tej kwestii. Chcieliśmy też maksymalnie uprościć proces podejmowania decyzji dotyczących honorowania. Wybór obejmujący dwie do czterech opcji jest znacznie mniej obciążający niż obejmujący pięć do dziewięciu.

Badamy możliwości wyrażania uznania dla postawy przeciwnika, ale na razie nie pracujemy nad niczym konkretnym w tym zakresie.

Simurgh, projektant gry, zachowanie graczy

W starym systemie miałem setki uhonorowań. Teraz wszystkie zniknęły. Dlaczego?

Naprawdę współczujemy. Przygotowujemy mały prezent dla tych, którzy w starym systemie zdobyli dużo honoru. W ramach naszych działań projektanckich chcemy okazać nasz szacunek dla tych, którzy dbali o honor i angażowali się w jego zdobywanie w starym systemie. Wciąż jednak dopracowujemy szczegóły, ale oczywiście odezwiemy się na ten temat, gdy tylko będziemy gotowi.

Riot NaKyle, komunikatorzy, zachowanie graczy

Jaki jest najlepszy sposób, by awansować na wyższe poziomy? Dlaczego nie ma wskaźnika awansu?

Najlepszy sposób awansowania na wyższe poziomy jest bardzo prosty: grać, systematycznie zdobywać uhonorowania i unikać kar. Poza tym, cała drużyna dostanie mały bonus, jeśli wszyscy jej członkowie kogoś uhonorują! Odpowiedź na pytanie o wskaźnik jest bardziej złożona:

to paskudne uczucie, gdy widzisz, że nie zbliżasz się do awansu na wyższy poziom, ale brak opinii zwrotnej dotyczącej uzyskiwanych postępów też jest bolesny. To jest problem, który chcemy rozwiązać, ale nie za pomocą paska postępów. Ponieważ poziomy honoru mają obejmować cały sezon, wolno wypełniający się pasek postępów stałby się z czasem niemiłosierną torturą.

Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być wysyłanie bardziej szczegółowych i częstszych powiadomień o otrzymywanych uhonorowaniach, gdy posuwasz się naprzód i w górę. Takie powiadomienia mogłyby podawać interesujące informacje, np. że większość uhonorowań otrzymujesz za świetne dowodzenie. Dzięki temu pomagałyby określić i szlifować swoje mocne strony, sygnalizując jednocześnie postępy w zdobywaniu kolejnych poziomów.

Riot NaKyle, komunikatorzy, zachowanie graczy