League of Legends r.

Spytaj Riot: Gdzie jest Butcher’s Bridge?

Pomówmy o Butcher’s Bridge, trollach na wymuszonej pozycji i o tym, kiedy można spodziewać się wyprzedaży zestawów chromatycznych za PZ.

Co zamierzacie zrobić z trollami w kolejce z wymuszoną pozycją, które celowo wybierają kiepskich bohaterów wsparcia i zmuszają innych ludzi do wyjścia z kolejki? Może wprowadzicie system głosowania nad wyjściem z kolejki?

Po pierwsze, zgadzamy się ze społecznością, że sabotowanie wyboru bohaterów przez graczy nie jest akceptowalne. Fakt, że możecie wybrać pozycję, nie gwarantuje, że za każdym razem dostaniecie swoją ulubioną — wszyscy gracze muszą od czasu do czasu grać na innych pozycjach, czy to wybranych w ramach preferencji drugorzędnych, czy wymuszonych w kolejce. Wszystko po to, aby każdy mógł zacząć grę w rozsądnym czasie. Oczywiście działa to najlepiej, gdy gracze trzymają się przydzielonej roli i starają się grać tak dobrze, jak tylko potrafią.

Nasze plany na najbliższą przyszłość nie obejmują zajmowania się trollami psującymi wybór bohaterów, ale uważnie monitorujemy zachowanie graczy w kolejce z wymuszoną pozycją i częstość przypadków wychodzenia z kolejki, aby w razie konieczności dostosować nasze priorytety. Jedna z najczęstszych próśb, które słyszymy, dotyczy wprowadzenia głosowania nad wyrzuceniem gracza, głosowania nad wyjściem z kolejki lub podobnych systemów. Jest mało prawdopodobne, abyśmy to zrobili, ponieważ takie systemy sprzyjają nadużyciom, prowadzą do konfliktów podczas wyboru bohaterów i mogą karać graczy, którzy nie chcą wybrać najpopularniejszego w danej chwili lub przepakowanego bohatera albo takiego, który stanowi sprawdzoną kontrę dla przeciwnika w alei (wszyscy widzieliśmy, jak negatywni gracze pisali podczas wyboru bohaterów na przykład „Camille gg” i nie chcemy pozwalać na to, by tego rodzaju zachowania wpływały na wybory dokonywane przez graczy).

Natomiast najprawdopodoniej da się stworzyć system, który pozwoli graczom po wyjściu z kolejki podać wyjaśnienie, dlaczego nie chcieli grać w danej grze. Może jakaś osoba źle się zachowywała, może nie spodobała wam się kompozycja drużyny i woleliście spróbować od początku albo może chcieliście zrobić sobie kanapkę! Tego rodzaju komentarze pomogłyby nam analizować przyczyny wychodzenia z kolejki, co ułatwiłoby opracowywanie nowych funkcji lub rozwiązań takich problemów. Zespół ds. zachowania graczy ma w tej chwili na tapecie kilka kwestii o wysokim priorytecie, ale poruszona wyżej sprawa to coś, do czego zdecydowanie chcemy powrócić.

W międzyczasie wciąż możecie zgłaszać graczy, którzy odmówili trzymania się przydzielonej roli w grze, chociaż założenie jest takie, że wszyscy przynajmniej postarają się grać dobrze w swojej roli.

RiotBoourns, projektant gry, zachowanie graczy

Co się stało z wyprzedażami zestawów chromatycznych za PZ? Powinniśmy dostać jeszcze jedną wyprzedaż w zeszłym roku (zgodnie z tym, co pisaliście tutaj: klik), ale jej nie było. Czy wciąż są planowane?

Gdy w zeszłym roku ponownie uruchomiliśmy zestawy chromatyczne, zapewniliśmy, że będziemy wprowadzać wyprzedaże za PZ dwa razy do roku i zamierzamy tego się trzymać (w bieżącym roku będą dwie takie wyprzedaże). Ponieważ jednak zestawy chromatyczne zostały ponownie wprowadzone późno w drugiej połowie roku 2016, mieliśmy czas tylko na jedną wyprzedaż za PZ. Ale plan dwóch wyprzedaży w 2017 r. wciąż jest aktualny i niebawem podamy nowe informacje na temat pierwszej z nich. Dokładne daty nie zostały ustalone, ale chcielibyśmy, aby pierwsza wyprzedaż za PZ w 2017 roku nastąpiła wiosną.

Riot Mulligan, menedżer eCommerce, personalizacja

Czy zamierzacie kiedykolwiek przywrócić mapę trybu ARAM Butcher’s Bridge?

To sprawa bardziej skomplikowana, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Możecie sobie pomyśleć, że wystarczy podmienić kilka elementów graficznych (coś zabrać i dołożyć coś innego), ale faktycznie obejmuje to także pewne ukryte skrypty mapy, podstawowe mechanizmy itp., które zostały wyjęte ze zwykłego trybu ARAM i przerobione. Oznacza to, że pod względem kodu Butcher’s Bridge to rzecz unikalna, nawet jeśli z punktu widzenia gracza niewiele się zmieniło.

Sprawienie, by ta mapa pasowała do dzisiejszego trybu ARAM, wymagałoby niemało pracy i chociaż chętnie byśmy się za to zabrali, musimy wziąć pod uwagę inne aspekty, nad którymi aktualnie pracujemy — jak nowe tryby gry i narzędzie treningowe. Co nie znaczy, że Butcher’s Bridge nigdy nie wróci. Mówimy tylko, że w tej chwili jesteśmy bardziej skupieni na innych, priorytetowych projektach.

L4T3NCY, główny projektant ds. rotacyjnych trybów gry