Build ten został rozpowszechniony przez OTP Soraki z 600 LP, który kryje się pod pseudonimem “Seb” na serwerach NA.
Ten build bardzo polega na nieumieraniu podczas fazy linii, aby skorzystać z niesamowitego skalowania z run i buildu. A, i pamiętajcie o tym że ważne jest, aby Wasz team wygrywał – wtedy ten build będzie działać idealnie. Dlaczego? Przekonacie się poniżej!
Runy: Ability Power Quints, Scaling Ability Power Reds, Scaling Health Yellows, Scaling Ability Power Blues
Dlaczego to działa?
Świetne wymiany w early
Q Soraki jest idealne w early i pozwala na odcięcie przeciwników od farmy, jednocześnie zapewniając całkiem niezły sustain. To sprawdza się świetnie przeciwko postaciom takim jak Janna, Lulu czy Karma.
Skalowanie z Mikael’s Crucible
Mikael’s Crucible jest uznawany jako *meh* item. Ale dla Soraki jest on świetny dzięki temu że jest jedynym itemem który zapewnia jej 20% skalowania tarcz/heala w porównaniu do innych itemów, które zapewniają ich około 10%.
Idealne skalowanie
Bez Sightstone, Soraka może kupić wcześniej Forbidden Idol (Bluźnierczy Bożek). To pozwala jej być ponad wszystkimi
Co może pójść nie tak?
Brak Sightstone
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć – brak Sightstone może boleć, ale tylko w niektórych sytuacjach. Kiedy Wasz zespół traci wieże i ciągle ginie – Forbidden Idol jest o wiele lepszym rozwiązaniem aniżeli Sightstone. Wasz team radzi sobie świetnie, ale kiedy wchodzicie do jungli, notorycznie ginie w zasadzkach? Wtedy Sightstone jest dobrą opcją.
Squishy af
Bez Sightstone Soraka jest bardzo, ale to bardzo łatwa do zabicia. Alternatywnym buildem wtedy może być klasyk z Redemption, Locketem, Warmogiem i Spirit Visage. Odbiera jej to trochę bursta w healach, ale sprawia, że nasz medyk polowy jest naprawdę ciężki do zabicia.
Utrudnione “czyszczenie” wardów
Niestety Soraka z takim squishy buildem musi kupić Farsight Alteration (niebieski ward) w zastępstwie za Oracle Alteration (czerwony wykrywacz po 9. levelu). Przez to na junglera spada obowiązek kupienia Oracle, żeby zespół miał możliwość kontroli mapy.
Postacie, które early idą “all-in” mogą być problemem
Słaby poziom pierwszy tego buildu sprawia, że jeżeli nie dogadamy się z naszym ADC, to może powstać duży problem. Dlaczego? Jeżeli nasz strzelec postanowi iść all-in, a my nie będziemy mieli heala, to… sami wiecie.
Podsumowanie
Ten build może i ma swoje “małe” problemy, takie jak m.in. bycie squishy, słaby poziom 1. czy sam brak Sightstone, ale przy odpowiedniej grze możliwy jest bardzo łatwy i szybki snowball prowadzący do zwycięstwa. Soraka dzięki temu buildowi to istna maszyna do healów i to jest właśnie piękne.
Pamiętajcie – korzystajcie z tego buildu po odpowiednim namyśle. Najlepiej by było, jakby Wasz zespół wygrywał, ponieważ wtedy wardy nie są aż tak potrzebne (chociaż cały czas są ważne).