League of Legends r.

Różnice między SoloQ a Flexami

Flex, czyli kolejka elastyczna, powstała jako zamiennik do walk drużyn rankingowych. Ogólnie nie ma ona najlepszej opinii. Jest to spowodowane różnymi czynnikami (boostowane zwierzęta), które nieco odróżniają ją od solo/duo kolejek. Zobaczmy.

Gorszy brat SoloQ?

Gry solo/duo są bardziej dopasowane, tzn. nie ma aż takich przepaści między dywizją graczy, a co za tym idzie – umiejętnościami (w teorii). W przypadku flexów są czasami duże dysproporcje, Challengerzy z SoloQ grają na SoloQ Goldy.

soloq a flex

Luka w skillach nie robi tak dużo, jak myślicie

Wasza ranga w teorii jest miarą tego, jak się staracie. W codziennych gierkach doświadczyliście na pewno sytuacji, kiedy macie combo wygranych i potem serię porażek. Po prostu są lepsze i gorsze dni. Wyobraźcie sobie to samo w przypadku flexów, tylko w większej skali. Mianowicie dostajecie kilku graczy z wysoką dywizją, którzy swoją postacią mogą grać na każdej roli (nawet na supporcie). Nawet jeśli ten OTP gra swoją postacią, nie znaczy to, że gra na swojej pozycji. To oznacza, że przykładowy gracz z Golda mógłby poradzić sobie, a nawet pokonać gracza z Mastera. Każdy raczej woli mieć w teamie tryhardzika z Golda niż intującego Challengera.

Niektórzy gustują tylko w kolejce elastycznej

Podobnie jak w przypadku rankedów 3v3, niektórzy po prostu nie grają solo kolejek w ogóle. To znaczy, że ich dywizja SoloQ nie odzwierciedla ich faktycznych umiejętności. Często gracze mogą być na smurfach, aby grać flexy ze znajomymi. Tak na prawdę najlepszym wskaźnikiem poziomu gracza jest jego KDA, winrate, a nie kolejka solo/duo.

Swap pozycji jest kluczem

Sami na 100% doświadczacie sytuacji, gdy po prostu musicie wybrać drugą linię, bo inaczej się nie da. Oznacza to, że ważna jest komunikacja z drużyną, jeśli trzeba piszcie, że mainujecie jakąś rolę, może ktoś z teamu ma podobną sytuację.

Toksyczność nie pomaga

Czas oczekiwania w kolejce jest dłuższy niż w przypadku solo gier, co oznacza, że możecie widzieć dużo tych samych graczy lub grup, zwłaszcza gdy gracie zawsze mniej więcej o podobnej porze. Dlatego jeśli nie chcecie skończyć jako wyrzutki kolejki, nie budujcie reputacji na byciu toksycznym (to akurat się tyczy każdego typu gier).

soloq a flex

 

Kolejki elastyczne są zdecydowanie bardziej swobodnym trybem w porównaniu do solo kolejki. Jeśli widzisz gracza z wysoką dywizją w przeciwnym teamie, nie panikuj! Nadal możesz wygrać, bo nie będzie się on starać aż tak bardzo. Mimo wszystko, podobnie jak w pozostałych trybach, możecie rozgrywać megaciekawe i zaciekłe gierki. Nie odpuszczajcie flexów tylko dlatego, że jest to dla wielu zastępcze SoloQ.

Osobiście, czasem jak mam dość intujących mainów Yasuo, to wolę zagrać flexa, bo gracze podchodzą do tego bardziej na luzie i o wiele milej się gra, a co za tym idzie – łatwiej wygrywa. A jakie są Wasze opinie?