r.

Skrzynka Złotej Rączki

Jeden z użytkowników stworzył przydatną Skrzynkę Złotej Rączki - sprawdźcie, jak radzić sobie z częstymi problemami związanymi z klientem i samą rozgrywką!

W poniższej ,,Skrzynce Złotej Rączki” zawarte są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z Launcherem i Patcherem.

Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie? Stwórz temat w dziale Pomocy Technicznej na naszym Forum, bądź napisz bezpośrednio do Centrum Pomocy i Wsparcia – pracownicy Riot Games z chęcią udzielą Ci pomocy!


Problemy z Launcherem i Patcherem

Launcher nie chce się uruchomić bądź wyłącza się samoistnie

  • Uruchom Launcher jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na ikonę League of Legends i zaznaczenie opcji “otwórz jako administrator”
  • Uruchom “lol.launcher.admin.exe” (ulokowany na dysku, na którym zainstalowałeś League (domyślnie C:\Riot Games\League of Legends) jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na program i wybranie opcji “otwórz jako administrator”
  • Zmień rozdzielczość ekranu na 1024×768
  • Sprawdź, czy ustawienia bezpieczeństwa internetowego są odpowiednio skonfigurowane
  • Obejrzyj i zastosuj się do tego poradnika (RADS error – w języku angielskim)
  • Jeżeli wszystkie powyższe kroki nie są skuteczne, przeinstaluj grę. Jeżeli problem nadal występuje po reinstalacji, skorzystaj z opcji przywracania systemu.

Po naciśnięciu przycisku “Uruchom” wyświetla się czarny ekran

  • Jeżeli korzystasz z AVG – wyłącz ten program antywirusowy.
  • Otwórz Launcher za pomocą innego konta na Twoim komputerze. Jeżeli problem nadal występuje:
    • Zrób kopię zapasową folderu “Moje dokumenty”
    • Usuń oryginalny folder “Moje dokumenty”
    • Stwórz nowy folder w tym samym miejscu, nazwj go “Moje dokumenty”
    • W eksploratorze plików otwórz “Biblioteki”. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz “Przywróć domyślne biblioteki”
    • Wklej zawartość skopiowanego folderu “Moje dokumenty” do jego nowej wersji
    • Zastosuj, po czym zresetuj i uruchom klienta League of Legends

Mam błąd RADS / “Nie można połączyć się z serwerem HTTP” / Patch kernel nie odpowiada bądź przestał pracować

  • Uruchom League of Legends jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na ikonę LoL-a i zaznaczenie opcji “otwórz jako administrator”
  • Uruchom “rads_user_kernel.exe” (ulokowany na dysku, na którym zainstalowałeś League (domyślnie C:\Riot Games\RADS\System folder) jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na program i wybranie opcji “otwórz jako administrator”
  • Otwórz dysk, na którym zainstalowałeś League (domyślnie C:\Riot Games\RADS\System folder
    • Nadpisz “rads_user_kernel.exe” tym plikiem
    • Otwórz go jako administrator
  • Usuń folder “LoL_Air_Client”
    • Otwórz dysk, na którym zainstalowałeś League (domyślnie C:\Riot Games\RADS\System folder
    • Usuń “LoL_Air_Client”
    • Uruchom ponownie Launcher
  • Zresetuj „winsock” poprzez wiersz poleceń
    • Wciśnij klawisze Windows+R
    • Wpisz komendę ,,cmd” zatwierdzając Ok.
    • Wpisz komendę ,,netsh winsock reset” -> Wciśnij Enter
    • Uruchom ponownie komputer
    • Uruchom ponownie klienta League of Legends
  • Upewnij się, czy masz zainstalowane poniższe programy:
  • Użyj publicznego DNS
  • Obejrzyj i zastosuj się do tego poradnika (RADS error – w języku angielskim)
  • Spróbuj skorzystać z VPN
    • Pobierz i zainstaluj HotSpotShield
    • Zaktualizuj program
    • Uruchom LoL-Patcher jako administrator

HSS może powodować duży wzrost pingu, zalecane jest jego usunięcie po naprawieniu błędu


Launcher przestaje pobierać

  • Jesteś pewny? Jeżeli przez następne 10 minut nic się nie zmieni, dostosuj się do zamieszczonej poniżej instrukcji.
  • Zrestartuj Launcher i otwórz go ponownie jako administrator
  • Uruchom “lol.launcher.admin.exe” (ulokowany na Dysk na którym zainstalowałeś League (Domyślnie C):\Riot Games\League of Legends) jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na program i wybraniem opcji “otwórz jako administrator”
  • Zresetuj modem (wyłącz go i podłącz po upływie około 30 sekund)
  • Chwilowo wyłącz Firewalla oraz antywirusa. Jeżeli ten krok zadziałał, sprawdź, czy League of Legends znajduje się na liście dozwolonych programów. Gdy już to zrobisz, upewnij się, że ponownie aktywowałeś zarówno Firewalla, jak i antywirusa
  • Odznacz “Transfer peer-to-peer”
    • Otwórz Launcher
    • Wybierz ikonkę ,,opcji” (ikona kół zębatych)
    • Odznacz “Transfer peer-to-peer”
  • Napraw klienta (kliknij na znak zapytania w Launcherze i wybierz opcję “napraw”)
  • Spróbuj skorzystać z VPN
    • Pobierz i zainstaluj HotSpotShield
    • Zaktualizuj program
    • Uruchom LoL-Patcher jako administrator
      HSS może powodować duży wzrost pingu, zalecane jest jego usunięcie po naprawieniu błędu
  • Przeczytaj informacje zawarte w tym artykule.
  • Przeinstaluj League of Legends

Aplikacja nie została poprawnie uruchomiona

  • Upewnij się, czy posiadasz najnowsze aktualizacje Windowsa
  • Upewnij się, czy masz zainstalowane poniższe programy
  • Zainstaluj Microsoft C++ Redistributable
  • Przeinstaluj League of Legends

Serwer odrzucił wersję klienta 1.##.

  • Uruchom Launcher jako administrator. Możesz to zrobić poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na ikonę LoL-a i zaznaczenie opcji “otwórz jako administrator”
  • Zamknij klienta PVP oraz Launcher. Zresetuj Launcher i napraw klienta (kliknij na znak zapytania w Launcherze i wybierz opcję “napraw”)
  • Usuń folder “LoL_Air_Client”
    • Otwórz Dysk na którym zainstalowałeś League (Domyślnie C:\Riot Games\RADS\System folder
    • Usuń “LoL_Air_Client”
    • Uruchom ponownie Launchera
  • Odinstaluj Pando Media Booster:
    • Otwórz Menu Startu
    • Otwórz Panel Sterowania
    • Wybierz “Dodaj lub usuń programy”
    • Wybierz “Pando Media Booster”
    • Kliknij “Odinstaluj” i wykonaj procedurę de-instalacji
  • Upewnij się, czy posiadasz najnowsze aktualizacje Windowsa

Patcher crashuje mój komputer

  • Zaktualizuj sterowniki karty graficznej
  • Sprawdź, czy masz dostatecznie dużo pamięci (RAM). Możesz to zrobić, rozpoczynając Memtest
  • Sprawdź, czy Twój sprzęt się nie przegrzewa. Możesz to zrobić, używając CPUID, sprawdź obecną temperaturę sprzętu oraz porównaj ją z temperaturą sugerowaną przez CPUID podczas otwierania Patchera
  • Uszkodzony sprzęt może powodować crashe.

Nic się nie dzieje po kliknięciu przycisku “Rozpocznij”

  • Włącz obsługę skryptów
    • Otwórz przeglądarkę Internet Explorer
    • Przejdź do “Opcje Internetowe”
    • Wybierz “Zabezpieczenia”
    • Otwórz “Poziom niestandardowy”
    • Odnajdź kategorię ,,Obsługę skryptów”
    • Odznacz “Wykonywanie aktywnych skryptów” jako “Włącz”
  • Usuń folder “LoL_Air_Client”
    • Otwórz Dysk na którym zainstalowałeś League (Domyślnie C:\Riot Games\RADS\System folder
    • Usuń “LoL_Air_Client”
    • Uruchom ponownie Launchera
  • Wyłącz UAC (nie dotyczy użytkowników systemu Win XP)

 

Problemy dotyczące grafiki i FPS w grze

Mam mało FPS

Ten artykuł wyjaśni Ci wszystko na ten temat!


Nie widzę bohaterów/podłoża/Mgła Wojny pokrywa wszystko/mam artefakty/teren migocze

  • Upewnij się, że sterowniki do Twojej karty graficznej są aktualne.
  • Upewnij się, że w tle nie działają żadne programy Razera (np. Razer Synapse). Jeżeli są włączone, wyłącz je.
  • Upewnij się, że wersja debug DirectX jest wyłączona.
  • Upewnij się, że sterowniki/oprogramowanie Twojej karty graficznej nie nadpisują żadnych grafik. Upewnij się, że ustawienia 3D w tych programach są ustawione na „kontrolowane przez aplikację” i wyłącz jakiekolwiek ustawienia synchronizacji pionowej.

Jak zmienić rozdzielczość, nie wchodząc do gry?

  • Możesz zmienić rozdzielczość bez wchodzenia do gry, wykonując następujące kroki:
    • Udaj się do C:\Riot Games\League of Legends\Config
    • Otwórz plik Game.cfg w notatniku lub podobnym programie
    • Dostosuj ustawienia rozdzielczości w sekcji [General] – pozycje „Height” (wysokość) i „Width” (szerokość). Zapisz.
    • Usuń plik „PersistedSettings.json”.

Kursor i menu są powolne

  • Posiadasz zintegrowaną kartę graficzną? Może nie działać za dobrze.
  • Sprawdź, czy któryś z programów używa dużej ilości zasobów (RAM), przykładem mógłby być aktywny skaner antywirusowy.

 

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? W takim razie przejrzyj zbiór ,,Skrzynki”, która zawiera najpopularniejsze tematy oraz potencjalne rozwiązania:

 

Źródło: klik!