r.

Skórki FPX bez nowych animacji. Hełmy niemożliwe do ściągnięcia

Niestety, skórki zwycięzców Worlds 2019 nie otrzymają ściągalnych hełmów (toggle). Przy okazji dowiadujemy się, ile pracy wymaga taka funkcjonalność.

Skórki FunPlus Phoenix – wspólny splash art i modele w grze.
Malphite, Gangplank, Lee Sin, Thresh, Vayne

14 kwietnia zaprezentowano długo oczekiwane skórki FPX upamiętniające zwycięstwo chińskiej drużyny nad G2 Esports w finałowym meczu Worlds 2019.

Przypominamy, że żadna z tych skórek nie jest legendarna.

Gracze często wypominają, że nowe skórki przypominają bardziej drużynę Power Rangers niż zwycięzców Worlds 2019. Rioterka Katey Anthony zwraca uwagę na to, by pamiętać, że duży wpływ na wygląd skórek e-sportowych mają ich drużyny. “Pomagają nam co roku decydować o kierunku tematycznym” – wyjaśnia w jednym z tweetów.

Brak nowych animacji

Niektórych graczy może zasmucić informacja o tym, że skórki nie będą miały ściągalnych hełmów (jak np. u iG Kai’Sy, skórki e-sportowej za Worlds 2018). W związku z tym nie będą miały żadnej interakcji na ctrl+5.

Do rioterki Katey Anthony spływa wiele pytań w związku z tym, że stworzenie takich hełmów w grze nie jest trudne i nie powinno zająć wiele czasu.

Postanowiła jednak wyjaśnić, że sam proces składa się z opracowania dodatkowych konceptów, stworzeniu nowych modeli i tekstur, zaprojektowania jakichś efektów dla animacji, stworzenia animacji, przetestowania i naprawienia ewentualnych bugów…

Czy gracze korzystają ze ściągania hełmu?

Katey Anthony podzieliła się informacją, że według zebranych przez Riot danych nie jest to zbyt popularna opcja. Mimo wszystko jej implementacja kosztuje zespół dość sporo pracy.

Mimo wszystko taką animację zyskuje coraz więcej postaci i skórek. Pewnym zdziwieniem okazało się to, że skiny FPX nie będą należeć do tego grona.

Co można jeszcze poprawić w skórkach na PBE?

Rioterka wymieniła, co jest możliwe, a czego nie można zmienić w skórkach FPX. Zasada tyczy się praktycznie każdej skórki, która trafi na PBE.

Możliwe poprawki:

  • Małe poprawki modeli,
  • Niewielkie zmiany kolorów tekstur (zmiana koloru włosów, rozjaśnienie/przyciemnienie danego elementu),
  • Niewielkie poprawki dźwięku,
  • Zmiany VFX (w przypadku, gdy mogą wejść w konflikt z rozgrywką, np. gdy umiejętność wygląda jak zdolność innego bohatera).

Niemożliwe poprawki:

  • Dodanie nowych animacji (np. homeguard),
  • Duże zmiany modeli (np. nowa fryzura),
  • Duże zmiany tekstur (np. nowy strój),
  • Duże zmiany audio (np. dodanie/usunięcie efektów głosu lub nowego VO),
  • Duże zmiany VFX (np. zmiana kolorów całego kitu postaci).