r.

Pay to win? Czy skiny dają przewagę?

Podczas meczu LDG z TSM drużyna chińska wybrała Branda jako supporta. Wielu uważnych obserwatorów zauważyło, że istnieje nadal jego bug związany ze skórką "Zombie" - objawia się on tym, że Brand rzekomo wymachuje dłońmi w kierunku wrogów, nawet jeśli nie posiada na nich wizji. Czy faktycznie taki bug istnieje? Czy są skórki dające przewagę? Odpowiedzi na te pytania znajdzie w rozwinięciu artykułu!

Zombie Brand

  • Opis działania: Na powyższym filmie możecie zobaczyć dokładną mechanikę błędu, który istnieje od bardzo dawna. Wydaje się to gamebreaking OP prawda? W meczu LDG z TSM było można zaobserwować podobne sytuacje. Okazuje się jednak, że błąd został usunięty i istnieje tylko w kliencie gry. Co to oznacza? Weźmy przykład, w którym Ashe stoi w krzaku i Brand nie ma na nią wizji. Ashe będzie widziała Branda nadchodzącego ze zmienioną animacją, jednakże sam Brand ten animacji nie będzie posiadał.
  • Werdykt: Skórka nie daje jakiejkolwiek przewagi, błąd został naprawiony a zmieniona animacja jest tylko widoczna dla przeciwników Branda lub obserwatorów meczu

 

Kingdom Warrior Katarina

  • Opis działania: w skórce Kingdom Warrior Katarina rzekomo animacja recallu wydaje identyczny dźwięk jak recall – może to łatwo wprowadzić w konsternację przeciwnika i sprawić, że popełni wiele błędów. Okazuje się, że w uaktualnieniu 5.10 Riot naprawił ten błąd i nie występuje on w grze
  • Werdykt: było, minęło, naprawione

 

Umiejętności trudne do zauważenia

lol_group_collab___iblitzcrank_by_usarei-d6tzcfi

  • Opis działania: pewna część posiada słabo widoczne animacje, które często zlewają się z tłem. Chwila nieuwagi i nasze oko nie zareaguje tak, jak powinno w przypadku małych kontrastów. Oto lista skórek, które posiadają takowy “defekt”:
    • iBlitzcrank – słabo widoczny grab
    • Steel Legion Lux – [Q] jest mniej widoczne aniżeli w innych jej skórkach
    • Justicar Syndra, Arcylight Varus i Vel’koz – posiadają niezwykle jasne animacje, które zlewają się z elementami mapy
    • Masked Shaco – dymek przy użyciu [Q], który zazwyczaj zdradza szarżującego Shaco, jest o wiele trudniejszy do zauważenia
    • Dark Valkyrie Diana – ciemne animacje są mniej widoczne w mroczniejszych zakamarkach mapy
    • Sad Robot Amumu – słabiej widoczne [Q]
    • Creator Viktor – jego [W] jest tak mało kontrastowe do mapy, że można je przegapić w teamfighcie
    • Atlantean Syndra – słabo widoczne kulki na rzece
    • Hired Gun Lucian – mniej widoczne [Q]
    • Underworld Twisted Fate – słabo widoczne wszystkie umiejętności
    • Soulstealer Vlad i Headhunter Nidalee – chyba nie muszę tłumaczyć, jak wyglądają zielone postacie i umiejętności na zielonej mapie?
    • Ghost Bride Morgana – mało widoczne [Q]
  • Werdykt: tu mamy przypadki związane z kolorami, a właściwie zbyt małym kontrastem, nie trzeba być daltonistą, aby coś w takim przypadku przeoczyć

 

Wielkość bohaterów

alistar_infernal

Opis działania: w przypadku wielu skórek zostaje zmniejszony lub zwiększony model bohatera.

Skórki sprawiające, że postać i/lub jej umiejętności są mniejsze:

  • Oktoberfest Gragas;
  • Hired-Gun Graves;
  • Prestigious LeBlanc;
  • Totemic Maokai;
  • Nunu Bot;
  • Brolaf;
  • Battlebunny Riven;
  • Spetacular Sivir;
  • Highland Tryndamere;
  • Tango Twisted Fate;
  • Heartseeker Vayne;
  • Marquis Vladimir;
  • Vandal Vladimir;

Skórki sprawiające, że postać lub umiejętność jest większa:

  • BoomBoom Blitzcrank (większa rękawica)
  • Pulsefire Ezreal (większe [Q])
  • Fisherman Fizz (Większy krab na [R]);
  • Eternum Nocturne (Szersze [Q])

Dodatkowo:

  • Pool Party Ziggs – [Q] posiada dziwną animację odbijania, przez co trudno przewidzieć jego lot
  • Suprise Amumu – [Q] wydaje się o wiele bardziej szare
  • Dragonwing Corki – jego umiejętności posiadają pełno efektów, które mogą “przyćmić” inne umiejętności podczas walk drużynowych

Werdykt: okazuje się, że – co prawda – postacie i umiejętności są mniejsze lub większe, jednak posiadają identyczny hitbox (czyli obszar, w który można trafić). Co ma trafić, to trafi, problem jest jednak z celowaniem… co daje się odczuć.

 

Lepsze animacje AA

Graves_Splash_3

  • Opis działania: okazuje się, ze kilka skórek posiada lepsze animacje AA, aniżeli swoje podstawowe modele. Oto lista podejrzanych:
    • Mafia Graves
    • Firefox Ahri
    • Bloodlord Vladimir
  • Werdykt: faktycznie może pomagać to last-hitowaniu, ataki wydają się bardziej respondywne

 

Podsumowanie

Nie możemy jednoznacznie powiedzieć, że skórki zapewnią wygraną, jednak animacje wielu umiejętności nie zostały przemyślane do końca przez Riot. Takowe niedoróbki są szczególnie niebezpieczne podczas starć drużynowych. O ile na linii nasz wzrok jest skupiony ściśle na jednym lub dwóch wrogach, to podczas wiru walki między 10 bohaterami z pewnością słabo widoczne animacje lub modele nieodpowiadające wielkości postaci i umiejętności robią wiele niepotrzebnego zamieszania w naszych oczach – w skutek czego możemy czegoś nie dostrzec lub podjąć błędną decyzję. A Wy zauważyliście jeszcze jakieś skórki dające przewagę? Co sądzicie o całej sprawie?

 

Źródła: