r.

Riot o skillach bazujących na % HP. Leak o nowym bohaterze?

Mamy już % brakującego zdrowia czy % maksymalnego, więc czemu służyć ma % obecnego który obniża zadawane obrażenia wraz ze spadkiem życia wrogów? 

Z pomocą przychodzi Meddler wyjaśniając:

“% obecnego życia jest używane, gdy chcemy aby umiejętność była efektywna niezależnie od tego czy przeciwnik ma wysoką pulę HP czy też nie;

  • Taki skill ma zostać użyty na początku walki, jako źródło stylu gry danym bohaterem. Świetnym przykładem jest ultimate Xin Zhao, którego wbudowane %obecnego życia umożliwia ciekawe zagrania umożliwiające rozrzucenie przeciwników.
  • Popatrzmy na Elise w formie ludzkiej, jej [Q] wydaje się być właściwie bezużyteczne jako finiszer. Jednak w formie pająka wygląda to zupełnie inaczej. Wtedy jej obrażenia na [Q] zwiększają się na osłabionych celach. Natomiast Evelynn jest bardziej hardcorowym przykładem, jej ultimate jest tak zaprojektowane aby nie mogła zabijać przeciwników poza obrębem swojego Q. Ma być za to nagradzana za podejście do przeciwników z flanki i utrzymanie się w środku walki.”

Generalnie można wyczuć o co chodzi naszemu ulubionemu Rioterowi, wprowadzenie tego typu ograniczeń na skillach ma spowodować u nas mimowolne dostosowywanie się do wybranego przez Riot stylu gry danym bohaterem. Pojawiają się dzięki temu sytuacje w których Jarvanowi bardziej opłaca się zmienić cel, zamiast dobijać obecny.

Na koniec Meddler dodał ciekawy koncept mechaniki: (nowej postaci?)

“Coś do czego nie używaliśmy jeszcze mechaniki związanej z %obecnego zdrowia , to coś w rodzaju “podkładki pod zabójstwo”. Wyobraźcie sobie na przykład supporta z potężnymi obrażeniami od % obecnego zdrowia. Jego celem było by osłabienie przeciwnika na tyle żeby inny członek drużyny mógł z łatwością go dobić (perfekcyjne dla assassynów).”

A wy co sądzicie to tej mechanice?