Ostatnimi czasy bohater nie może odnaleźć się na górnej alei – zwłaszcza gdy znajduje się na niej postać zasięgowa. Od pewnego czasu jego współczynnik zwycięstw nie jest w stanie osiągnąć 50%. Z tego i innych względów RiotRepertoir oświadcza, że zespół ds. balansu zamierza baczniej przyjrzeć się Singedowi w aktualizacji 9.8.
I believe we generally understand him to not be in a fantastic spot as well. We’ll evaluate him for 9.8 along with everyone else after we’ve seen some play on the 9.7 patch.
— David Capurro (@RiotRepertoir) April 3, 2019
Ostatnie zmiany Singeda miały miejsce w kończącej rok aktualizacji 8.24b, gdy otrzymał… 30 punktów do podstawowego zdrowia i zwiększone skalowanie obrażeń z [E] na początku gry. Jak łatwo się domyślić, nie dało mu to zbyt wielkiego kopa… szczególnie gdy Riot ciągle eksperymentuje z runami, jakby zapominając o mniej popularnych postaciach uzależnionych od niektórych keystone’ów.
Jedną z najlepszych zmian Singeda była ta, która miała miejsce w S5: Riot postanowił dodać do [E] dźwięk śmiechu Singeda.
W wydarzeniu Koty vs Psy, w ostatniej misji z linii Impossible Mission, należało zagrać 5-osobowym zespołem składającym się z Singeda, Poppy, Alistara, Volibeara i Blitzcranka. Część graczy podejrzewała, że w ten sposób Riot chce zebrać więcej danych na temat tych postaci, decydując następnie o rodzaju zmian, jakie im się należą. W tym momencie są to jedne z najbardziej problematycznych postaci w kwestii wyważenia w grze.
Wykresy win rate i popularności Singeda