League of Legends r.

Rylai i Frozen Mallet zbyt OP?

Od dłuższego czasu społeczność League of Legenes jest podzielona wokół dwóch tytułowych przedmiotów. Jedni uważają je za zbalansowane, drudzy za OP. Prawdą jest, że ciężko dać sobie radę z postaciami używającymi tych zabawek; spowolnienie mimo, że nie jest duże to może być nakładane cały czas ograniczając mocno mobilność.

Frozen Mallet

Frozen Mallet

Na sam początek zobaczmy  jacy bohaterowie najczęściej używają Frozen Malleta

mellet

Jak widać jego popularność nie jest duża, jednak jest używany przez obecnie dwójkę silnych bohaterów Yasuo i Gnara. Cofnijmy się teraz do sezonu 5 i wypowiedzi Riot Jega:

“DFG zostało usunięte ponieważ dawało za duże możliwości burstu. Rodziło to zbyt dużą toksyczność, ponieważ combowany przeciwnik był po prostu zabijany na DFG + Combo nie mając możliwości jakiejkolwiek odpowiedzi. Najlepszym przykładem jest tutaj LB, która dzięki temu przedmiotowi była niemożliwa do skontrowania”.

Czy nie sądzicie, że tą samą logikę można zastosować do Frozen Malleta? Bohaterowie, którzy go kupują zazwyczaj i tak mają dużą mobilność, a gdy dodadzą do niego FM to nie dają przeciwnikowi możliwości ucieczki – czyli zachodzi tu zjawisko braku counterplay’u.

Yasuo

Yasuo_OB

Obecnie prawdziwa kosa na górnej alei, gdy zbuduje się go nieco bardziej tanky. Połączenie Frozen Malleta z Phantom Dancerem sprawia, że jest on praktycznie nie do pokonania w pojedynkach 1vs1. Takowe zestawienie przedmiotów nie zapewnia dużego AD, jednak Yasuo posiada wysokie bazowe obrażenia, a gdy dołoży do tego spowolnienie z Frozen Malleta to staje się bestią, przed którą nie można uciec. Na dodatek dzięki dashom jest on niezwykle bezpieczny podczas laningu.

Gnar

Gnar_OB

To chyba bohater, który najbardziej wykorzystuje siłę Frozen Malleta. Widać to szczególnie na scenie e-sportowej, gdzie zawodnicy grający Gnarem po prostu dominują zarówno laning jak i teamfighty. FM jest szczególnie zabójczy w połączeniu z boomerangiem – jeśli wszystko dobrze nałożymy to przeciwnik posiada ciągle spowolnienie.

Rylai’s Crystal Scepter

Rylai's Crystal Scepter

Rylai jest niezwykle popularnym przedmiotem dla bohaterów AP. W aktualizacji 5.13 dostał on niezwykłego buffa, która sprawiał, ze obrażenia obszarowe oraz rozłożone w czasie zaczęły nakładać skuteczniejsze spowolnienie. Przed aktualizacją był używany głównie przez bohaterów, którzy mogli często uderzać w jeden cel.

Obecnie jest jest on używany głównie po to, aby zapewnić APekom dodatkowe CC. Wraz z nim posiadają niesamowitą możliwość kite’owania i kontrolowania dystansu do przeciwnika. Problem w tym, że niektórzy bohaterowie, w szczególności Ci z obrażeniami obszarowymi czerpią z niego o wiele większe profity. Popatrzmy na wykres:

rylais

Tu warto wyjaśnić to na przykładzie dwóch bohaterów

Cassiopeia

Cassiopeia_OB

Cassio posiada w arsenale dwie umiejętności z CC [R] i [W]. Dodatkowo posiada możliwość zwiększenia własnej prędkości ruchu po trafieniu z [Q]. Gdy dołożymy do tego właśnie Rylai’s Sceptera, to za pomocą [E] możemy ciągle spowalniać cel o 40 % co 0.75 sekundy

Malzahar

Malzahar_OB

Malzahar posiada dwie silne z CC – [Q] i [R]. Rylai’s zapewnia u Malzahara możliwość spowolnienia długotrwale celu za pomocą [E]. Gdy dodamy do tego możliwość uciszenia wroga, to ten nie ma żadnej szansy na ucieczkę

Jak naprawić te problemy?

Frozen Mallet

Frozen Mallet

Powinno dodać okienko czasu, w którym cel nie może być spowolniony. Przykładowo jak to ma miejsce w przypadku Iceborn Gauntleta, pytanie czy wtedy przedmioty nie byłyby zbyt podobne do siebie. Innym rozwiązaniem mogło by być zreworkowanie działania dla postaci atakujących zasięgowo.

Rylai’s Scepter

Rylai's_Crystal_Scepter_item

Należało by wrócić do stanu sprzed aktualizacji 5.2 lub mocno obniżyć numerki dla czarów obszarowych.

A może po prostu usunąć oba przedmioty tak jak to było w przypadku DFG? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?