League of Legends r.

Runy pod late game, czyli jak będziemy wygrywać długie mecze

Kolejny tydzień, kolejne runy. Tym razem Rioterzy postanowili podzielić się dwoma opcjami dla bohaterów, którzy wolą poczekać z pokazaniem swojej siły do późnej fazy gry. Czy nowe wybory pod late game wystarczą, by wynagrodzić czekanie?

Gathering Storm

late game gathering storm

Co 10 minut zyskujesz +8 Mocy Umiejętności lub +6 Obrażeń od Ataku, adaptacyjnie, równo po przekroczeniu danej minuty.

Oznacza to:

  • 10:00 8 AP 6 AD
  • 20:00 24 AP 18 AD
  • 30:00 48 AP 36 AD
  • 40:00 80 AP 60 AD

Gathering Storm koncentruje swoją siłę na późnej fazie gry. Wybór tej runy wiąże się z pewnym ryzykiem, które jest wynagradzane wraz z upływem czasu. Nie jest to jednak proces stopniowy, ponieważ dodatkowe statystyki otrzymujecie tylko, gdy meczowy zegar wybija równe dziesiątki. Daje to ogromne przypływy siły w late game (30, 40, 50 minuta). Obrażenia, które daje Gathering Storm po 30 minucie są naprawdę konkretne, a naszym zadaniem jest sprawić, by nie okazały się przesadzone. Generalnie, skalujące runy muszą być wyważane z dużą dozą ostrożności, a sam ich charakter sprawia, że gra nie zniosłaby zbyt wielu, podobnych opcji. Ich siła i możliwości są jednak proporcjonalne do ryzyka, które podejmą gracze, koncentrując siłę swojego bohatera na późnej fazie gry, pomijając przy tym inne, nieco bardziej uniwersalne runy.

Kolejna runa, również należy do ścieżki Czarnoksięstwa. Nie jest to jednak keystone (tak samo jak Gathering Storm), a jego nazwa jest bardzo tymczasowa.

Ultimore

Zyskujesz 5% redukcji czasu odnowienia oraz maksymalny możliwy CDR na swojej superumiejętności. Wartość ta zwiększa się o 1,5% po każdym rzuceniu ulta, kumulując się do 10 razy.

Graliście kiedyś bohaterem, przy którym jedyny problem to zbyt długi czas odnowienia R-ki? Vi, Karthus czy Amumu są tu idealnymi przykładami, dla których stworzona została ta runa. Zamiast wszechstronnej redukcji cooldownów wszystkich umiejętności, Ultimore skupia się na superumiejętności. I choć CDR jest ważną statystyką dla wszystkich ultów, tak nie każdy bohater zainwestuje w nią z tych samych powodów. Jedni, potrzebują częstszego dostępu do swoich R-ek z długim czasem odnowienia, a pozostali chcą wcisnąć “czerwony przycisk” więcej niż raz w danej walce. Mamy nadzieję, że nie zawiedziecie swoją kreatywnością i pokażecie, jak najlepiej wykorzystać tę runę!

Swoją drogą, z początku testowaliśmy tę mechanikę jako keystone. Było to jednak zbyt trudne do wyważenia, przez wzgląd na to, jak mocno wypaczało rozgrywkę niektórych bohaterów. Wiecie, kiedy Lux ultuje więcej niż 3 razy w walce drużynowej, coś ewidentnie poszło nie tak. Wyrzucając Ultimore z grona keystone’ów mogliśmy nieco lepiej rozprowadzić jego siłę, tak by wciąż był atrakcyjnym wyborem dla większości graczy.


I co myślicie? Macie już listę bohaterów na których przetestujecie te dwie runki oraz tych, dla których okażą się kompletnie bezużyteczne? Piszcie w komentarzach!