League of Legends r.

Riot widzi błędy w zdobywaniu dywizji i LP i rozważa rezygnację z rangi pozycyjnej

W SKRÓCIE: Główne zmiany rankingowe zostały dobrze przyjęte, a dobieranie pozycyjne poprawiło się pod kilkoma względami. Jednakże odbiór rang pozycyjnych nie był tak pozytywny. Analizujemy problemy z dobieraniem/rangami w kręgu Diamentu+. Badamy sposoby ich naprawienia, ale jeśli nie przyniosą znaczącej poprawy, rozważamy zakończenie testów rang pozycyjnych i częściowe zresetowanie szczytu drabinki.

Hej wszystkim, tu Ed „SapMagic” Altorfer. Piszę w imieniu zespołu ds. kolejki rankingowej. Minął pierwszy miesiąc sezonu 2019 i chcę podzielić się informacjami dotyczącymi problemów, które wciąż nękają graczy, naszymi przemyśleniami w kwestii ich naprawienia i terminami następnych kroków.

Ale najpierw to, co dobre

Jak dotąd byliśmy zadowoleni z odbioru głównych zmian, szczególnie przeróbki meczów rozstawiających, które zapewniły bardziej przejrzyste i mniej stresujące doznania. Jesteśmy także podekscytowani potencjałem splitów i możliwością przyznawania nagród, które dynamicznie ewoluują w miarę, jak wspinacie się w rankingu.

Cieszymy się także z wpływu, jakie wywarło pozycyjne dobieranie – nie mylić z rangami pozycyjnymi. Dla wielu graczy poprawiły się czasy oczekiwania i wzrósł współczynnik zwycięstw na drugorzędnych pozycjach. Co więcej, poprawiły się wskaźniki podstawowych pozycji, a wskaźniki pozycji wymuszonych się obniżyły, z kilkoma wyjątkami – patrzymy na was, gracze na pozycji środkowej/dowolnej i środkowej/wsparcia.

Rangi pozycyjne

Pomijając pozycyjne dobieranie przeciwników, zaobserwowaliśmy dość mieszane odczucia, jeśli chodzi o rangi pozycyjne w Ameryce Północnej i Korei. Pomimo pracy, jaką wykonaliśmy, odnosząc się do kilku kluczowych uwag przed wypuszczeniem tej funkcji, wciąż odnotowujemy niezadowolenie dotyczące następujących kwestii:

  • Za dużo harówki — projektując tę funkcję, myśleliśmy o graczach, którzy w tej chwili mają wrażenie, że utknęli w miejscu, ponieważ muszą specjalizować się w jednej pozycji. Rangi pozycyjne niwelują ten problem, ale dostajemy komentarze, że pełne opanowanie różnych ścieżek trwa za długo.
  • Nagrody wydają się za małe — oprócz wolniejszego postępu dla graczy na pozycji dowolnej, uwagi wskazują na to, że korzyści z awansowania na wielu pozycjach nie wydają się zbyt duże. Specjaliści nie mają wrażenia osiągania szczególnego postępu na swojej ulubionej pozycji, gdy wygrywają gry na drugorzędnej pozycji.
  • Słabsze nastawienie na rywalizację — niektórzy gracze uważają, że negatywne przeskakiwanie okazało się nie dość silną karą, by zniechęcać tych, którzy decydują się psuć grę innym, gdy dostają drugorzędną pozycję.

Badamy, jak można rozwiązać ten problem, między innymi dalsze zmiany w przeskakiwaniu i większe bonusy dla wybranej głównej pozycji. W oparciu o uwagi i wasz odbiór oceniamy także, czy powinniśmy zakończyć testy rang pozycyjnych i wrócić do jednej rangi. Jeśli to zrobimy, gracze w Ameryce Północnej i Korei zachowają swoją najwyższą rangę pozycyjną i cały postęp w nagrodach za split. Szczegółowy opis działań, które podejmujemy w tej sprawie, podamy 8 marca.

Wysokie MMR dobierania/rangi

Niezależnie od rang pozycyjnych zauważyliśmy problemy, które dotykają konkretnie graczy w kręgu Diamentu i wyżej. Te kwestie wydają się powiązane, ale ich przyczyny są zróżnicowane i nie wpływają w ten sam sposób na każdy region.

  • Gracze w kręgu Mistrza, którzy nie powinni tam być — dostawaliśmy zgłoszenia o graczach z niskim współczynnikiem zwycięstw, którym udało się dostać do kręgu Mistrza+. Większość z tych przypadków wynika ze sposobu, w jaki przeprowadziliśmy reset sezonu w niektórych regionach i jak ustalamy zdobywane PL.
  • Nieprawidłowe zdobywanie PL w kręgu Diamentu i wyższych — kilka tygodni temu zidentyfikowaliśmy i rozwiązaliśmy problem, który umożliwiał niektórym graczom Diamentu+ zdobywanie wyższych rang, niż powinni być w stanie osiągnąć. Niektórzy z tych graczy mieli wrażenie, że ucierpieli po naszych poprawkach, ponieważ tracili więcej PL niż zyskiwali i dostawaliśmy komentarze, że szczyt drabinki wydaje się mniej wiarygodny.
  • Gracze z Mistrza+ dobierani z graczami na niskim poziomie Diamentu — zidentyfikowaliśmy problem, na skutek którego czasami gracze w kręgu Mistrza+ byli dobierani do graczy o niższych umiejętnościach, nawet przy krótkich czasach oczekiwania. Chociaż czasami miało to miejsce nawet przed sezonem 2019, teraz zdarza się częściej z powodu błędu, który może powodować, że dobieranie dla graczy Mistrza+ daje priorytet krótszym czasom oczekiwania wobec trafniejszego dobierania według umiejętności.
    Mamy wiele możliwości naprawiania podobnych problemów, od zmiany wartości konfiguracji dobierania przeciwników po nasilenie utraty PL. W najgorszym przypadku rozważamy pewnego rodzaju częściowy reset ukierunkowany na graczy Diamentu+, ale nie zrobimy tego, o ile nie zdołamy dowieść, że istnieje powszechnie występujący problem, który może naprawić tylko tak drastyczne działanie.

Wiemy, że nie jest to najbardziej satysfakcjonująca odpowiedź dla graczy, którzy cierpią w tej chwili, ale opublikujemy kolejną aktualizację na ten temat najpóźniej 8 marca. Chcemy być pewni, że wybierzemy rozwiązanie lub zestaw rozwiązań, które pomogą jak największej liczbie graczy, nie wywierając negatywnego wpływu na innych, którzy po prostu robią swoje i wspinają się w drabince.

Znaczenie Diamentu i wyżej

Nawet po rozwiązaniu kwestii wysokiego MMR dobierania i rang drabinka będzie wyglądała inaczej niż w zeszłym sezonie. To dlatego, że dodaliśmy Arcymistrza oraz przestroiliśmy wyższe kręgi, włącznie z Diamentem, Mistrzem, Arcymistrzem i Pretendentem.

Wcześniej Diament reprezentował bardzo szeroki zakres umiejętności, co oznaczało, że gracze Diamentu V i Diamentu I bardzo się od siebie różnili. Wielu graczy Diamentu znacznie bardziej przypominało graczy Mistrza, a niektórzy gracze Mistrza w pewnych regionach przypominali bardziej graczy Pretendenta.

Idąc naprzód, poprawiliśmy liczbę miejsc w kręgach Mistrza, Arcymistrza i Pretendenta, aby ułatwić osiąganie postępu, odzwierciedlić rzeczywiste umiejętności graczy i dostosować się do rozmiaru aktywnej bazy graczy rankingowych w każdym regionie. Uważamy, że te zmiany dokładniej oddają umiejętności w kręgu Diamentu+, ale w praktyce oznacza to, że porównywanie rang sezonu 2018 i sezonu 2019 nie jest miarodajne.

Co dalej?

Mieliśmy tu małe zamieszanie i wciąż musimy naprawić parę bolączek. Wrócimy z kolejnymi informacjami 8 marca. W tej aktualizacji powiemy o:

  • konkretnych rozwiązaniach problemów z rangami pozycyjnymi i wysokim MMR dobierania;
  • dokładnych terminach wprowadzania zmian;
  • sposobie, w jaki te zmiany wpłyną na was.

Do tego czasu, jeśli zauważyliście jakieś inne problemy, które nie są tu ujęte lub chcecie podzielić się opinią na temat systemu, dajcie nam znać w komentarzach poniżej. Dzięki za pomoc i cierpliwość. Do zobaczenia na Summoner’s Rift.