r.

Riot usuwa DFG z gry!

Na oficjalnym forum gry pojawił się tak zwany "Live Gameplay Patch Forecast" czyli temat, w którym twórcy szczegółowo omawiają przyszłe zmiany w grze. Tym razem zszokowali nas informacją o usunięciu Deathfire Graspa z gry!

Oto wypowiedź twórców, którą możemy przeczytać:

“Cześć! Po tej stronie Jag odpowiedzialny za balansowanie gry. Lada dzień rozpoczyna się nowy sezon, więc przedstawiam Wam “Patch 5.2 Forecast”

Największą zamianą jaką chcemy dokonać w aktualizacji 5.2 jest usunięcie Deathfire Graspa z Summoner’s Rift. Stanie się tak z dwóch zasadniczych powodów, które chciałbym Wam przedstawić:

  • Po pierwsze DFG sprawia, że postacie, które z założenia mogą burstować (zadawać ogromne natychmiastowe obrażenia kombinacją umiejętności) robią to ze wzmożoną siłą. Dodaje to dodatkowego kopa i obrażenia bohaterom, które w swoim założeniu i tak są w stanie niemalże zabić przeciwnika w sekundę. Prowadzi to do niesamowitych frustracji, gdy przez takowego przeciwnika jesteśmy zabijani bez możliwości jakiejkolwiek reakcji. Dobrym przykładem jest tutaj LeBlanc, która nie posiada obecnie możliwości skontrowania, gdy wpada na przeciwnika używając pełnej kombinacji umiejętności połączonej z DFG. Sprawia to, że posiada zbyt duże obrażenia i nie musi ona ryzykować zachowując [W] do bezpiecznej ucieczki,
  • Po drugie jeśli usuniemy DFG będziemy mieli szansę, aby bardziej sensownie zbalansować bohaterów w kierunkach, do których zostali zaprojektowani. Najlepszym tego przykładem jest Ahri – z założenia mobilna postać z przeciętnymi obrażeniami i możliwością kite’owania przeciwnika, która stała się burstującą maszyną ze swoim [E] i DFG.  Sprawiło to, że wiele postaci stało się wbrew założeniom zabójcami, którzy wychodzą z założenia “kupię DFG i będę zabijał każdego na combo”. Usunięcie DFG sprawi, że będziemy mogli zbuffować Ahri w różnych ciekawych kierunkach, a sama możliwość budowania przedmiotów na nią będzie rozszerzona

Oczywiście kilku bohaterów po usunięciu DFG zostanie wzmocnionych – szczególnie w następnym uaktualnienie będzie to dotyczyć Ahri oraz Veigara.

Inną grupą postaci, na której chcemy się skupić  “Asassini”. Niektóry z nich posiadają naturalne właściwości, które pozwalają im wygrać niemalże każdy pojedynek 1vs1. Mamy tu na myśli w szczególności Fizza oraz Akali – są oni niemalże niemożliwi do skontrowania przez to, że nie posiadają słabych punktów, które mógłby wykorzystać przeciwnik. Inne są po prostu zbyt silni jak Zed, który jest jest jedyną z najlepszych postaci do pojedynków 1vs1; dodatkowo bez problemu może zabijać przeciwników pod wieżą oraz posiada wspaniałe warunki do split pushowania – za dużo tego wszystkiego.

Dodatkowo przyjrzymy się funkcjonowaniu nowej wersji Smite, którą wprowadzamy w uaktualnieniu 5.1