League of Legends r.

Riot rezygnuje z większych kar za dodge. Zamiast tego: praca nad matchmakingiem i negatywnymi zachowaniami

Zrezygnowano z pomysłu zwiększenia kar za wychodzenie z ekranu wyboru bohatera. Zamiast tego Riot zajmie się się matchmakingiem i graczami, których zachowanie prowokuje sojuszników do wychodzenia z lobby.

Artykuł powiązany:

Riot planował zwiększenie kar za dodge’owanie z lobby – głównie modyfikując czas oczekiwania na grę i liczbę straconych LP. Pomysł ten spotkał się jednak z olbrzymią krytyką ze strony społeczności, która wskazywała głównie na to, że przeważnie wychodzenie z ekranu wyboru bohatera wynika nie z chęci utrudnienia innym gry, ale z zachowania sojuszników w lobby i chęci uniknięcia meczu, który byłby albo skazany na porażkę, albo odbyłby się w bardzo toksycznej atmosferze.

Mark Yetter poinformował, że głos graczy został usłyszany:

Wycofujemy się z pomysłu zwiększenia kary za dodge. Dotarła do nas wasza opinia na temat powodów, dla których wychodzicie z lobby, i przekonała nas, że możemy uzyskać więcej korzyści, skupiając się przede wszystkim na tych powodach.

W związku z tym zdecydowano, że zespół zajmie się pracą nad zredukowaniem zachowań niszczących rozgrywkę innych graczy oraz nad poprawkami matchmakingu.

Rioter poinformował jednak, że przy okazji ostatnich prac zauważono nieodpowiednie ustawienia timerów dodge’owania. Jest to błąd, który zostanie naprawiony – dzięki temu kary będą naliczane w poprawny sposób (nie zostaną jednak zwiększone same w sobie).