Reworki Ryze'a to już legenda. I choć tyle ich przeszedł, to nadal jest wyjątkowo problematyczną postacią...
Jego win rate na wielu serwerach woła o pomstę do nieba (dane z ostatnich siedmiu dni według op.gg*):
- LAN: 42,38% (drugi najgorszy win rate),
- NA: 42,65% (najgorszy win rate),
- EUNE: 42,83% (drugi najgorszy win rate),
- BR: 43,16% (trzeci najgorszy win rate),
- LAS: 43,43% (czwarty najgorszy win rate),
- OCE: 43,5% (drugi najgorszy win rate),
- EUW: 43,88% (trzeci najgorszy win rate),
- TR: 44,89% (trzeci najgorszy win rate),
- RU: 44,97% (piąty najgorszy win rate)
- JP: 45,15% (trzeci najgorszy win rate),
- KR: 45,83% (drugi najgorszy win rate).
Nic dziwnego – w tym sezonie Riot nie zajmował się nim bezpośrednio właściwie w ogóle. W sezonie ósmym dostał kilka zmian (ale dość dawno):
Patch 8.18
- W – Runiczne Więzienie
- Czas działania wzmocnionego unieruchomienia: 2 sek. ⇒ 1,5 sek.
Patch 8.8
- E – Fluktuacja Magii
- Koszt: 40/55/70/85/100 pkt. many ⇒ 60/70/80/90/100 pkt. many.
Patch 8.5
- E – Fluktuacja Magii
- Obrażenia: 50/75/100/125/150 pkt. ⇒ 70/90/110/130/150 pkt.
- Obrażenia rozprzestrzeniania się: 100% ⇒ 50%.
- R – Zagięcie Czasoprzestrzeni
- Czas odnowienia: 120 sek. ⇒ 180 sek.
Patch 8.3
- Użycie Stopera lub Zhonyi anuluje teraz superumiejętność Ryze’a w ten sam sposób, co efekty kontroli tłumu.
Poprawki błędów
- 8.11: Ryze nie może już zabić Tryndamere’a swoją kombinacją E – Fluktuacji Magii i Q – Przeciążenia, gdy ten używa R – Niezmordowanego Szału.
- 8.8: Przywrócono dźwięki wiwatów tłumu do animacji powrotu SKT T1 Ryze’a.
- 8.7: Znowu można
zobaczyć orła cieńusłyszeć orła głos, gdy Wujek Ryze używa R – Zagięcia Czasoprzestrzeni. - 8.4: E — Fluktuacja Magii Ryze’a teraz poprawnie rozprzestrzenia się na pobliskie jednostki po zabiciu jednostek, które mają jakikolwiek rodzaj życia po śmierci.
Czy w obliczu tak długiej przerwy od ostatnich zmian Ryze’a i jego niskiego win rate Riot planuje jakieś poprawki postaci?
Jak się okazuje, twórcy szykują już pewne zmiany wycelowane w mało zaawansowanych graczy. Meddler dodał:
Mam nadzieję, że coś pojawi się już w patchu 9.12, jednak zależy to od tego, jak pójdą testy; pierwsza wersja wygląda obiecująco, ale ma pewne problemy, pracujemy obecnie nad drugą wersją.