r.

Riot od kuchni

Zastanawialiście się kiedyś, jak Rioterzy dzielą się pracą? Meddler zdradził nam funkcjonowanie jednego z działów firmy, przy okazji wspominając, czym aktualnie się one zajmują!

Oto, co Rioter przekazał graczom na forum LoL-a:

“Cześć, ludzie,

Podążając za kilkoma dłuższymi ostatnimi postami o Juggernautach, pomyślałem, że spróbuję rozpisać się również na inne tematy. Pierwszy z nich znajduje się właśnie tutaj, a dotyczy części Riotu zwanej Core Gamplayem [w wolnym tłumaczeniu – Istota Rozgrywki – przyp. autorka] – dla tych, którzy są zainteresowani, jak działa firma i  nad czym pracuje ten jej dział. Core Gameplay skupia się na tych częściach LoL-a, które zmuszają do wyborów w ciągu gry (bohaterowie, przedmioty, miniony, układ mapy etc.). Składa się on z 4 zespołów, które dostarczają różnych projektów oraz z jednego testującego, który służy radą i doświadczeniem.

Często praca tych zespołów się pokrywa w niektórych kwestiach (np. wszystkie uczestniczyły w ostatnich poprawkach podsumowania śmierci bohatera). Jednakże, każdy z nich skupia się głównie na specyficznym rodzaju pracy i składa się z osób, które posiadają adekwatną wiedzę specjalistyczną.

 

miss_fortune_by_magicnaanavi-d7xxjqu

 

The Live Gameplay Team (nazywany również zespołem zajmującym się balansem)

[w wolnym tłumaczeniu – Zespół ds. Rozgrywki Live – przyp. autorka]

  • Live Gameplay skupia się na regularnych zmianach, przeważnie szybszych i mniejszych niż te od innych zespołów. Modyfikacja balansu to główna rzecz, nad którą zajmuje się ta grupa ludzi, ale są oni zaangażowani również w inne zadania (np. długoterminowy stan gry, zapewnienie odpowiedniej wiedzy dotyczącej wysokopoziomowej gry innym zespołom, część kreacji nowych elementów). Można powiedzieć, że Live Gameplay wykonuje więcej pracy w kierunku balansu niż inne zespoły, ale nie jest to jego jedyne zadanie.
  • Ostatnie przykłady pracy Live Gameplay dotyczą ogromnej ilości zmian balansu, regulacji Herolda Zeke’a harbinger i ulepszeń specjalizacji.
  • Live Gameplay właśnie zakończył pracę nad patchem 5.18. Ponieważ jest to aktualizacja, na której rozegrają się Mistrzostwa Świata, skupił się na zmianach balansu dla wysokopoziomowych graczy, generalnie jednak na niewielką skalę. Zostanie ona niedługo wypuszczona na serwery live, dlatego Live Gameplay zaczyna już pracę nad patchem przedsezonowym i zmianami balansu w aktualizacji 5.19 (w tym – nad możliwymi buffami Miss Fortune i poprawą buga [E] Shena, które nie obniża obrażeń od sprowokowanych przeciwników).

 

ashe_by_urusai_baka-d7j426s

 

The Systems Team

[w wolnym tłumaczeniu – Zespół ds. Systemów – przyp. autorka]

  • Systems skupiają się na długoterminowej pracy dotyczącej tej części LoL-a, która nie jest bohaterami (przedmioty, runy, jungla, miniony, czary Przywoływacza, przypływ złota etc.). Jest ona czasami wydawana w ogromnych ilościach (np. przedsezon czy duże patche jak 5.16), ale nie bywa obecna w każdej aktualizacji.
  • Ostatnie przykłady pracy zespołu Systems dotyczą modyfikacji przedmiotów AP i nowych dla Juggernautów (Pancerz Umrzyka Dead_Man's_Plate_item, Kolosalna Hydra Titanic_Hydra_item, Gruboskórność Steraka Sterak's_Gage_item), itemów na event Bilgewater (we współpracy z zespołem zajmującym się wydarzeniami).
  • Zespół Systems teraz pracuje głównie nad zmianami przedsezonowymi i zajmie to dłuższą chwilę (po zakończeniu przedsezonu zajmą się jego kontrolą, poprawą balansu w razie potrzeby i  dodatkową zawartością, która nie została wydana w przedsezonie). Ostatnio skupiał się on na pracy nad przedmiotami (zwłaszcza dla strzelców). Zajmował się także kilkoma innymi rzeczami, dla których przedsezon jest najlepszym momentem (np. przyśpieszenie startu gry przez wcześniejsze pojawianie się minionów/stworów w jungli, przyśpieszenie efektu Obrony Terytorialnej Homeguard_item poza bazą).

 

tahm_kench__the_river_king_by_robynlauart-d92gq8t

 

The Champion Team

[w wolnym tłumaczeniu – Zespół ds. Bohaterów – przyp. autorka]

  • Jak można się domyślić, zespół zajmuje się tworzeniem postaci, ale wykonuje też kilka innych zadań (wstępna praca nad balansem w kolejnych wydaniach, przegląd systemu bohaterów – np. podsumowania śmierci etc.).
  • Ostatnie przykłady pracy zespołu dotyczą Tahm Kencha, jego zapowiedzi, zmian balansu w pierwszych kilku patchach po jego wydaniu (oczywiście we współpracy z zespołem Live Gameplay).
  • Obecnie zajmujemy się 6 bohaterami w rozwoju (co jest dość standardowe). Niektóre są prawie skończone i otrzymują końcowe poprawki przed pojawieniem się na PBE (They Are Coming), a inne znajdują się dopiero na etapie burzy mózgów (niedawno odsunęliśmy pracę nad nowym bohaterem na następny rok,  umieszczając jednak kilka możliwych scenariuszy i notatek tematycznych). Zespół ten zajmuje się również niektórymi poprawkami tego, co nazywamy “trybem zombie”, do którego zaliczamy tych bohaterów, którzy po śmierci nadal mogą działać (np. Karthus ze swoim pasywem czy Yorick i jego ult). Praca ta, kiedy wreszcie zostanie wydana, nie będzie szczególnie wyraźna w przeciętnej grze, ale powinna poprawić część błędów. Sprawi również, że będzie nam łatwiej stworzyć nowych bohaterów, którzy używają trybu zombie.

 

tristana_by_rintheyordle-d6m5zm0

 

The Champion Update Team

[w wolnym tłumaczeniu – Zespół ds. Aktualizacji Bohaterów – przyp. autorka]

  • Champion Update pracuje nad istniejącymi postaciami w grze, które potrzebują więcej pracy, niż tylko poprawki balansu. Dotyczy to generalnych reworków postaci (jak u Siona), ale także aktualizacji wizualnych (jak u Karthusa) czy mniejszych projektów (jak zmiany Ashe i Maokaia jakiś czas temu).
  • Ostatnie przykłady pracy Champion Update dotyczą aktualizacji Gangplanka, zmian Juggernautów i update’a Fiory.
  • Champion Update zajmuje się teraz kilkoma różnymi rzeczami. Jedna z nich to właśnie skończona kontynuacja pracy nad balansem Juggernautów z patcha 5.16 (zespoły zajmują się balansem zawartości, którą stworzyły, przez kilka pierwszych patchów od jej wydania, zanim przejmie to zespół Live Gameplay). Champion Update skupi się teraz na zmianach przedsezonowych. Pracuje on też nad dużymi długoterminowymi reworkami (Poppy i badanie, kto jeszcze takowego potrzebuje). I w końcu – Champ Up zajmuje się też zmianami rozmiaru części championów, które dotyczą zmniejszenia tych nieodpowiednio dużych (np. Tristana) oraz powiększenia tych nieodpowiednio małych (np. Malphite).”

 

Vladimir_2

 

Do wypowiedzi Riotera dołączył się jego współpracownik, Ququroon:

“Zmiana rozmiaru dotyczy również skórek. Postać powinna być dopasowana w całości do bazy, z kilkoma wyjątkami. Na przykład… Kog’Maw królowej zawsze będzie większy od swojej podstawy – z uwagi na skrzydła. Być może dałoby się je delikatnie zmniejszyć.

Jednak – tak, zwracamy uwagę na problem dzieci. Najbardziej lubię krytykować Vladimira Markiza – jest taki maleńki! Postać powinna być w całości odpowiednio skalowana, nie tylko model człowieka – jak to jest widoczne u DJ Sony. Jeśli nie możemy zrobić dobrego rozmiaru (bo nie działałoby to w grze), dążymy do jak najbardziej mu bliskiego. Yordle zawsze będą większe w naszej grze, niż mogłyby być w rzeczywistości, a Sona mniejsza (co wiąże się z jej Etwahlem) [Etwahl – broń Sony – przyp. autorka], a Malphite drastycznie drobniejszy etc.”

 

Przy okazji Meddler wspomniał również temat Mordekaisera:

“Powyższe informacje to tylko próbka tego, czym się aktualnie zajmujemy, nie pełna lista. Co do Morde, chcemy sprawdzić, jak wpłyną na niego zmiany w patchu 5.18.”

 

Tym samym, Meddler nie tylko przedstawił nam, jak funkcjonuje Riot, ale także zdradził kilka szczegółów, czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie. Co sądzicie o takich planach?

 

mordekaiser_by_skullsinacab-d4x3moj

 

Źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/EaTRYTYO-core-gameplay-a-quick-look-at-a-few-teams-at-riot-and-some-of-the-stuff-theyre-working-on