League of Legends r.

Riot Meddler o zmianach snowballu

Riot Meddler znów dał graczom krótkie informacje odnośnie tego, nad czym obecnie pracuje Riot Games. Dziś porozmawiamy o snowballu we wczesnej fazie gry.

Riot Games zapowiedziało już wcześniej, że będzie się przyglądać zjawisku snowballu we wczesnej fazie gry. Rioterzy mówią, że już od jakiegoś czasu zauważyli wzrost statystyk odpowiedzialnych za tę cześć gry i mają parę pomysłów, które będą współgrały z owymi danymi. W najbliższym czasie będą testowali:

  • Czy zmiany nagród za przerwanie serii zabójstw, Wędrującego Kraba, many Magów czy statystyk odnośnie zdrowia bohaterów znacząco wpływają na grę. Nie przeprowadzano podobnych zmian od czasów zeszłego roku, a pamiętajmy, że rok 2017 również ciągnął za sobą znaczące zmiany w gameplayu.
  • Czy powyższe zmiany wpływają na zachowanie graczy. Przykładowo wzrost zjawiska “Open Mid” przyczyniłby się do badań, które są przeprowadzane nad early snowballem.
  • Czy są jeszcze jakieś czynniki, które przeoczono. Takie rzeczy jak błędy w danych (mało prawdopodobne, ale lepiej dmuchać na zimne) czy też zmiany w dobieraniu graczy mogą być istotne w pomiarach.

Riot Meddler twierdzi, że zmiany gameplayowe mogą wpłynąć na inne części gry, które uważają za bardzo ważne, takie jak potencjał na solo carry, teamcompy, granie pasywnie na linii we wczesnej fazie gry itp. Jeśli zależy im na złagodzeniu efektu snowballu, będą oni dążyć do tego, by te zmiany nie kolidowały z innymi aspektami gry. Mają na myśli takie zmiany jak redukcja drużynowego snowballu, zmniejszenie wartości śmierci we wczesnej fazie gry, zmiany tankowatości wież w różnych fazach gry itp.

A Wy co sądzicie o ostatnich zmianach early game’u?