Ostatnie zmiany Aftershocka pojawiły się w patchu 9.5, kiedy to właściwie otrzymał on bugfix – czas działania pancerza i odporności na magię został poprawiony tak, aby zgadzał się z opisem umiejętności (czyli zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy). Rzeczywistą pracę nad nim rozpoczęto w cyklu 9.7, kiedy to na PBE testowano następujące poprawki:
- Pancerz i odporność na magie zmienione z [70 – 120] na [20 – 170].
- [Usunięte] Obrażenia nie mają już przeliczników AP i AD.
Ostatecznie jednak nie wprowadzono ich na serwery live. Stwierdzono, że wymagają one dłuższych testów i dokładnego określenia odbiorcy, w którego mają być wycelowane (kto na nich skorzysta, kto straci, dla kogo będą one neutralne), o czym pisaliśmy tutaj.
Jak się okazuje, Riot już pracuje nad tymi problemami. Zdecydowano, że zmiany mają zmniejszyć funkcjonalność runy w przypadku postaci niebędących tankami (biedna Lissandra…), ale nie całkowicie ją wyeliminować. Zdecydowanie bardziej wpłyną one na squishy postacie niż na tanków.
O jakich konkretnie zmianach mówimy? RiotRepertoir przedstawił obecnie rozważane propozycje:
- Obrażenia: 10-120 + 3% maksymalnego zdrowia + 0,15 bazowego AD + 0,1 AP ⇒ 10-120 + 5% maksymalnego zdrowia.
- Pancerz: 70-120 zależnie od poziomu ⇒ 70 + 50% bonusowego pancerza (maksymalnie 80-150).
- Odporność na magię: 70-120 ⇒ 70 + 50% bonusowej odporności na magię (maksymalnie 80-150).
Rioter stwierdził też, że jeśli żadna wersja Aftershocka nie będzie dawała satysfakcji graczom, konieczne będzie jego usunięcie lub całkowite zastąpienie.