League of Legends r.

NOWA GRA Riot Games Szachy – patch 0.21

MOBA i szachy w uniwersum Runeterry?! Szaleństwo! Kilka dni temu ukazała się druga z kolei gra studia Riot Games chcącego wyjaśnić liczbę mnogą w swojej nazwie. Z tego, co widzimy - mierzą w specyficzny rynek! Czy taka gra może się sprzedać?

Witajcie, Przywoływacze!

Oto kolejna już aktualizacja do Szachów studia Riot Games. Cieszymy się liczbą osób zainteresowanych beta-testami i obiecujemy, że zapewnimy dostęp do gry jak największej liczbie z Was. W tym patchu uporaliśmy się z niektórymi problemami z balansem, które znacząco spowalniały i przedłużały rozgrywkę.

Poczyniliśmy kilka zmian, które dramatycznie odmienią Wasze starcia na Szachownicach Sprawiedliwości, na które od teraz zawitały stwory! Do tego utworzyliśmy olbrzymiego buffa dla gońca i hetmana, nerfiąc nieznacznie konia i wieżę. Na bieżąco będziemy śledzić, w jaki sposób ten ruch wpłynął na Waszą rozgrywkę oraz przyjemność z gry.

Widzimy się na pokładzie!

Riot Games Szachy

Wam też przypomina Thresha? 


Aktualizacja figur

Pionek

Chcemy przyśpieszyć rozgrywkę – doszliśmy do wniosku, że najlepszą metodą będzie tu zmiana zachowania pionków – jednostki, która jest podstawą całej gry. Modyfikujemy zatem system Chess Points. Spokojnie, jego cena wciąż pozostaje taka sama! 

  • Jeśli średnia wartość pionka jest co namniej o 2 punkty wyższa niż przeciwnika, Twoje pionki stają się efektywniejsze przeciwko nim.
  • Jeśli średnia wartość pionka jest co namniej o 3 punkty wyższa niż przeciwnika, Twoje pionki stają się niemożliwe do zbicia.

Koń

Okej, trochę zawiedliśmy się na koniach, głównie w trakcie early. Były zdecydowanie za silne, przez co gracze nie stosowali żadnych innych figur. Postanowiliśmy zrobić coś, co z pewnością nie obędzie się bez komentarzy z Waszej strony – usunęliśmy im możliwość przeskakiwania nad jednostkami. Nigdy więcej przedwczesnego szach-mat po czterech turach! Wybaczcie, kucyki!

  • Od teraz nie przeskakują nad jednostkami.

Goniec

Sądzimy, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty – choć zadają spore obrażenia z odległości, są bardzo słabi na krótki dystans… nawet za bardzo. Postanowiliśmy jeszcze bardziej uwydatnić ich mocne i kiepskie strony.

  • Ruchy gońca i podbijanie innych pionków sprawia, że otrzymują losowo od 2 do 16 ładunków Energii. W momencie, gdy wartość ta przekroczy 100, są w stanie przenieść się na dowolne pole (jednak nie w promieniu 3 pól od Króla) i podbić stojącą na nim figurę.
  • Gońca można podbić, stając przy nim – przeciwny pionek jest wtedy zmuszony do wykonania ruchu bez względu na to, czy obejmuje to zakres jego ruchów.
  • Od teraz każdy atak gońca ma 50% szansy na nałożenie negatywnego efektu na swój cel pod koniec tury. Po trzecim udanym uderzeniu, goniec od razu przeciąga na swoją stronę przeciwną figurę na kolejne cztery kolejki.

Wieża

Wieże stanowczo za długo nadużywały swojej zdolności kontrolowania całej planszy. Porwaliśmy się na model, który mamy nadzieję, że będzie w przyszłości przeważał w grze – skalowanie. Decydujemy się nadać wyrazistości sile wieży… dopiero w late.

  • Zasięg ruchów wieży skaluje się teraz z długością gry za sprawą systemu ładunków. Grę zaczyna z trzema, co cztery tury zdobywając 65% tylu, ile ma w danym momencie.
  • Roszada w late pozwala na przemieszczenie się wieży w dowolne miejsce dopóty, dopóki w żaden sposób hetman czy król nie są szachowani przez nią.

Król

Poczuliśmy, że król nie odgrywa żadnej istotnej roli w grze, przez co jest ignorowany przez większość graczy nawet wysokich dywizji. Postanowiliśmy to poprawić, wprowadzając element ekonomii i wymuszając na nim częstsze poruszanie się.

  • Co 10 tur, w losowej lokacji na planszy pojawia się Ostrze Dorana i istnieje tam przez dwie kolejki. Król może go unieść, by udowodnić swoje prawo do rządzenia i otrzymać efekt Prawa Boskiego, umożliwiając mu wykonanie natychmiastowego mata lub szach-matu.
  • NOWOŚĆ: Sklep. Gdy dany pionek podbije przeciwnego, król otrzymuje ilość złota równą 45% jego wartości (hetman jest liczony podwójnie). Król może wymienić to złoto na zakup nowej jednostki (z wyjątkiem kolejnego króla lub hetmana) po odwiedzeniu bazy (pole startowe). Pojawia się ona po upłynięciu jednej tury na podświetlonym polu planszy.

Aktualizacja rozgrywki

Neutralne stwory

W związku z przyśpieszaniem rozgrywki, postanowiliśmy wprowadzić element definiujący mid game – stwory, które dają różnego rodzaju buffy. Chcielibyśmy zobaczyć, jak taki niekonwencjonalny i znany z gier MOBA ruch wpłynie na szachy – wiekową grę o bezzmiennych zasadach.

Funkcjonują one na zasadzie neutralnych, stojących w miejscu pionków, które mogą zostać podbite. Każda Twoja figura zadaje im maksymalnie -1HP obrażeń do czasu, aż zdrowie celu wyniesie 0. Jeśli pionek będzie stał w odległości jednego pola od stwora i nie wykona przez ten czas żadnego ruchu, zostanie zniszczony.

Jeśli neutralny stwór spędzi 3 tury bez utraty zdrowia, resetuje się.

 


Umrzyk

  • 2 hp
  • Pojawia się co 6 tur w losowym miejscu na mapie.
  • Zapewnia buff tylko dla jednostki, która go zaatakuje.
    • Zwiększa zasięg ruchów figury o połowę.

Gruboskórny Sterak

  • 5 hp
  • Pojawia się co 10 tur w losowym miejscu na mapie
  • Po każdym ataku zapewnia jeden Ładunek Steraka
  • Każdy trwa po 4 tury

Ładunek Steraka:

  • 1 ładunek: +1 do zasięgu ruchu
  • 2 ładunki: +1 do obrażeń przeciwko stworom
  • 3 ładunki: figura może przechodzić przez pionki niższego bądź równego jej stopnia
  • 4 ładunki: figura może przechodzić przez wszystkie inne
  • 5 ładunków: król i figura, która zaatakowała stwora, otrzymuje Furię Steraka.
    • Furia Steraka: jednostka staje się o 25% większa i otrzymuje tarczę zdolną zatrzymać kolejną próbę podbicia.

Baron Nashor

  • 12 hp
  • Pojawia się na polu H4 co 15 tur
  • Zapewnia buffa wszystkim pionkom, trwającego trzy tury:
    • Pionki są niepodatne na podbicie
    • Pionki są w stanie podbić dowolny pionek w odległości 1 pola (niezależnie od tego, czy obejmuje to zakres ich ruchów)
    • Buff Barona ignoruje JAKĄKOLWIEK NIEWRAŻLIWOŚĆ celu.

Nadchodzące skiny

Król Mikołaj

Elfi pionek

LEGENDARNY SKIN: Gotycka katedra Wieża

Gdzie zagrać?

Grę możecie pobrać stąd

szachy

Niestety, ale na Ligę Szachów będziemy musieli sobie trochę poczekać. Nie ma to jak wkręcić się w noworocznego How2Trolla! Co jednak sądzicie o takim pomyśle? Interesowałaby Was tego typu gra?

Źródło