League of Legends r.

Riot nie chce Koga na midzie – ale co z Juggermawem?

Obecnie Kog'Maw uchodzi za raczej słabego ADC, ale... sprawdza się w wersji AP. Jakby jednak nie patrzeć, jego przeznaczenie jest inne. 

W ostatnim patchu ujrzeliśmy kilka zmian Koga:

KogMaw_OB

Kog’Maw

  • Bio-Arcane Barrage [W] 
    • procentowe obrażenia od maksymalnego zdrowia celu zwiększone do 3/4/5/6/7% z 2/3/4/5/6%
  • Void Ooze [E]
    • AP ratio zmniejszone do 50% z 70%
    • obrażenia zmniejszone do 60/105/150/195/240 z 60/110/160/210/260

Dlaczego Riot zbuffował [W], ale znerfił [R]? Oto słowa Meddlera na ten temat:

Chcieliśmy zbuffować Koga ADC. AP Kog to obecnie jeden z najsilniejszych midów w kolejce solo. Czuliśmy, że musieliśmy zabrać mu nieco mocy z buildu AP, skoro buff jego [W] i tak uczyni go silniejszym.

Biorąc pod uwagę statystyki tej postaci, faktycznie było to potrzebne. Zobaczcie zresztą sami:

  • patch 6.23 – mid:
    • 51,49% win ratio,
  • patch 6.23 – ADC:
    • 49,06% win ratio.

Co jednak ciekawe, aż 63% osób gra Kogiem na midzie, a nie w roli ADC!

Ponadto, modne robi się granie “Juggermawem” – tj. budowanie na nim 1-2 ofensywnych przedmiotów, by potem wybierać te typowe dla tanków.

Nie chcemy, aby tanky Kog stał się jego dominującym stylem gry, ponieważ usuwa to jego zamierzone słabości i wprowadza ryzyko spłaszczenia pożądanych umiejętności u gracza (głównie pozycjonowania). Jednak niektóre wykorzystanie defensywnych przedmiotów wydaje się w porządku. Osobiście raczej nie zauważyłem, żeby heavy tankowe buildy wykazywały lepszą efektywność nad tymi skupionymi na obrażeniach, zainteresuję się tym jednak, oglądając mecze i przeglądając ich historie.

Jak sądzicie – czy zmiany były słuszną decyzją?