Zobacz też:
- Rework Mordekaisera: umiejętności
- Prezentacja umiejętności Mordekaisera
- Kiedy rework Mordekaisera pojawi się w grze? Co po reworku?
Riot wypowiedział się w tej sprawie dość jasno… a przynajmniej tak mi się wydawało. Narastające pytania graczy pokazują jednak, że nie było to na tyle jasne, by zupełnie rozwiać wszelkie wątpliwości. Jak to jest z tym Wymiarem Śmierci?
Rioterzy opisują go jako “kolejna warstwa w grze”, której nie dotyczy to, co dzieje się na Summoner’s Rift ani żadnej innej mapie. Innymi słowy wszystko dookoła Mordekaisera i jego wroga powinno nie być widoczne, powinno jakby “przestać istnieć”. W Wymiarze Śmierci widoczny jest wyłącznie Mordekaiser i jego przeciwnik. Ale…?
Ale co się stanie, jeżeli na Mordekaiserze będzie Yuumi? Zeskoczy czy przeniesie się z nim do innego wymiaru? Gromadzimy pytania społeczności. Jeżeli jesteście twórcami treści na YT, może Was zainteresować nagranie zastanawiających graczy interakcji. Miłego rozmyślania!
Powtórki z gry
Interakcja
- Gracz ogląda powtórkę z gry w trybie wolnej kamery.
- Na powtórce Mordekaiser ultuje wroga.
Spodziewany wynik
Każdy podpunkt spodziewanego wyniku to kolejne “albo/lub”!
- Możesz oglądać tylko jedną grę w tym samym czasie, tzn. musisz przełączyć kamerę na widok Mordekaisera. W przypadku rozgrywek e-sportowych możliwe jest podzielenie ekranu. Jeżeli Twoja kamera znajduje się na kimś innym, widzisz, że w pewnym momencie Mordekaiser i jego wróg znikają.
- Mordekaiser jest widoczny w Wymiarze Śmierci na powtórce gry, jednak jest na nim nałożony jakiś efekt (np. kolory w stylu ulta Kalisty), co miałoby go odróżnić od pozostałych członków drużyny.
Ile jest Wymiarów Śmierci?
Interakcja
- Tryb One For All lub blind pick.
- Obydwie drużyny wybierają dwie takie same postacie: Mordekaisera.
- Mordekaiser A ultuje wroga X. Mordekaiser B ultuje wroga Y.
Spodziewany wynik
- Otworzenie się dwóch Wymiarów Śmierci (A i X nie widzą B i Y, są “dwie różne warstwy” Wymiaru Śmierci).
- Istnieje jeden Wymiar Śmierci (A i X widzą B i Y).
Sytuację można skomplikować grą Sylasem i Mordekaiserem w obydwu drużynach.
Sylas
Interakcja
- Sylas kradnie ulta wrogiemu Mordekaiserowi. Mordekaiser używa ulta na Sylasie. Chwilę po tym Sylas używa skradzionego ulta na Mordekaiserze.
Spodziewany wynik
- Przedłużony czas działania Wymiaru Śmierci.
- Zablokowanie możliwości użycia ulta podczas Wymiaru Śmierci.
- Otworzenie kolejnego Wymiaru Śmierci (Ile jest Wymiarów Śmierci?).
Yuumi, Kayn – postacie, które mogą się przyczepiać
Interakcja
- Dla Yuumi:
- Wroga Yuumi przyczepia się do sojusznika.
- Sojusznik zostaje zultowany przez Mordekaisera.
- Dla Kayna:
- Sojuszniczy Kayn ultuje wroga.
- Wróg zostaje zultowany przez Mordekaisera.
Spodziewany wynik
- Postacie przenoszą się do Wymiaru Śmierci.
- Postacie nie przenoszą się do Wymiaru Śmierci. W przypadku Kayna ult zostaje anulowany, a obrażenia nienaliczone, Yuumi natomiast natychmiastowo zeskakuje z sojusznika.
Alternatywna wersja: Yuumi przyczepia się do Mordekaisera.
Spróbuj też z Tahm Kenchem, który połknie sojusznika; Masterem Yi, który zaatakuje przenoszonego wroga.
Klony postaci (np. Shaco, Wukong)
Interakcja
- Mordekaiser używa ulta na klonie postaci ([R] Shaco, [W] Wukonga).
Spodziewany wynik
- Mordekaiser otrzymuje bonus do statystyk za zabitego klona.
- Mordekaiser nie otrzymuje żadnego bonusu do statystyk. Klon znika, ult Morde zostaje zakończony.
Obiekty na mapie: kwiatki, ściany, przeszkody
Interakcja
- Mordekaiser używa ulta na przeciwniku w miejscu, w którym znajdują się rośliny z dżungli lub w okolicy postawionych przez pozostałych bohaterów przeszkód (ściana Anivii, Jarvana IV).
Spodziewany wynik
- Obiekty pojawiają się w Wymiarze Śmierci.
- Obiekty nie są w nim widoczne.
Obrażenia przed Wymiarem Śmierci
Interakcja
- Wróg castuje umiejętność na Mordekaiserze, która musi do niego dolecieć, by go trafić.
- Mordekaiser używa ulta na innym przeciwniku.
Spodziewany wynik
- Umiejętność przenosi się wraz z Mordekaiserem do Wymiaru Śmierci i zadaje mu obrażenia.
- Umiejętność… po prostu znika.
- Postać rzucająca skilla otrzymuje zwrot cooldownu… albo nie.
Przykład: Veigar rzuca [R] na Mordekaisera, który używa [R] na Nasusie. Czy [R] Veigara trafi Mordekaisera w Wymiarze Śmierci? Zniknie? Jeżeli tak, czy zostanie potraktowane jak rzucone, czy może liczyć na odnowienie cooldownu?
Spróbuj też z postaciami, które mogą użyć swojego ulta dwukrotnie, np. Ornn, Kalista.
Tibbers, Daisy, Pusklęta w Wymiarze Śmierci
Interakcja
- Mordekaiser i wróg znajdują się w Wymiarze Śmierci.
- Wróg używa umiejętności, która przyzywa jakiegoś stwora.
- Czy po zakończeniu ulta stwór nadal będzie żył?
Spodziewany wynik
- Żyje.
- Znika.
Przykład: Mordekaiser rzuca [R] na Annie. Annie rzuca [R] i zabija Mordekaisera. Czy po powrocie z innego wymiaru Tibbers zniknie?
Co się dzieje w odwrotnej sytuacji, tzn. Annie najpierw rzuca [R], a następnie Mordekaiser ją ultuje. Czy Tibbers przeniesie się z nią? Jeżeli tak – warto wypróbować działanie Zyry lub Jhina po rzuceniu pułapek w jedno miejsce.
Spróbuj też z beczkami Gangplanka, ultem Teemo (czy grzybki przenoszą się do nowego wymiaru?), Ekko (ucieczka z Wymiaru Śmierci?).
Karthus, Sion, Kog’Maw (postacie z trybem zombie)
Interakcja
- Mordekaiser rzuca ulta na postać, która odradza się w momencie śmierci.
Spodziewany wynik
- Postać w trybie zombie pojawia się poza Wymiarem Śmierci, na mapie.
- Postać w trybie zombie pojawia się w Wymiarze Śmierci.
Interakcję można też przetestować z ultem Zileana. Ciekawi mnie, jak zadziała z pasywem Zaca – czy po wyjściu z Wymiaru Śmierci gracze zobaczą pofragmentowanego Zaca, czy może Mordekaiser będzie musiał go dobić w czasie n sekund, by uzyskać bonus do statystyk?
Aktualizacja
Kilka z zagrań mogliśmy zaobserwować już na streamach osób, które miały przedwczesny dostęp do zmian Mordekaisera. Przy okazji filmu Voyboya z siedziby Riotu widzieliśmy natomiast pierwszego buga z ultem: wyświetlanie się warda z SR w Wymiarze Śmierci (choć w innych sytuacjach wardy znikały). Nadal jednak świadomość tego, jak wyglądają interakcje pomiędzy mapą a innym wymiarem, jest niewielka. Dlatego próbujcie, testujcie, nagrywajcie. Najbardziej zbugowana postać w Lidze może uciec od bugów, ale bugi nie uciekną od Władcy Metalu.