League of Legends r.

Przewidywane zmiany na patch 7.18 i presezon

Riot przedstawia nam trochę informacji na temat tego co ma się zmienić w najbliższym czasie, jak i w przedsezonie! 

Zmiany w 7.18 i presezonie

Ostatnie zmiany patcha 7.18/Wyważenie gry na mistrzostwa

Zbliżamy się obecnie do ostatniego zestawu zmian mających na celu wyważenie gry przed mistrzostwami. Zamiast wprowadzać od razu stałe zmiany, w przeciągu następnego tygodnia będziemy oceniać jak zmiany wpływają na grę, szczególnie profesjonalne rozgrywki na patchu 7.16 w najbliższy weekend. Mamy już na celowniku parę elementów, których ulepszenia rozważamy. Oto ich krótkie zestawienie:

  • Możliwe wzmocnienia bohaterów: Azir, Ryze, Nidalee, Ivern, Fiora, Urgot
  • Możliwe osłabienia bohaterów: Kalista, Tristana, Elise, Jarvan, Gnar
  • Możliwe wzmocnienia przedmiotów: Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów
  • Możliwe wzmocnienia przedmiotów: Przysięga Rycerska

Nie są to jednak pewne zmiany, ale raczej coś, co bierzemy pod uwagę. W wielu przypadkach nie mamy też jeszcze nic konkretnego. Przyglądamy się jednak dokładnie wszystkim elementom, więc jesteśmy gotowi do wprowadzenia modyfikacji, jeśli stwierdzimy, że są one niezbędne w patchu 7.18. Są one oczywiście dodatkiem do pozostałych zmian, które już wprowadziliśmy na PBE, a nie pełną listą zmian patcha 7.18.

Złoto/PD jako możliwe przedsezonowe projekty

Jak już mowa o planowanych zmianach, zajmujemy się też pewnymi drugorzędnymi kwestiami. Skupiamy się głównie na runach i takich rzeczach jak modyfikacje mające na celu wyważenie bohaterów i przedmiotów, żeby zrównoważyć wpływ run. Czas przed i podczas sezonu to również dobry moment, żeby dokonać pewnych zmian systemowych, które w innych momentach mogłyby zakłócać grę. Dlatego też chcemy przyjrzeć się zdobywaniu złota i PD, próbując zdecydować, co najlepiej z nimi zrobić. Po pierwsze musimy zdecydować jakie modyfikacje muszą zostać koniecznie wprowadzone, a co wymaga głębszego sprawdzenia. Następnie zastanowimy się, ile z tego będzie rzeczywiście wykonalne bez konieczności poświęcania czasu, którego potrzebujemy do usprawnienia działania run. Niektóre, a może nawet wszystkie z tych projektów nie ujrzą nigdy światła dziennego, więc poniższa lista to tylko elementy, którym bacznie się przyglądamy, a nie obietnica zmian:

  • Zbodywanie PD — ogólne doświadczenie zdobywane w dżungli, doświaczenie z konkretnych obozów potworów (szczególnie raptorów), niezawodność zdobywania PD (jak dużo jest/powinna być różnica w pomyślnej i niepomyślnej grze).
  • Złoto — ilość sztuk złota uzyskiwana z GP10, wpływ na przychód wspierających po usunięciu Bandyty, do jakiego stopnia kontrola mapy, farmienie alei i obu części dżungli może przynosić zbytnie korzyści przy niskim ryzyku.

Przyspieszenie tempa gier

Nieco później w tym roku, być może również w okresie przedsezonowym, chcielibyśmy wprowadzić parę ulepszeń, które pozwolą na szybsze przeprowadzanie gier. Bierzemy głównie pod uwagę zmniejszanie czasu przed pojawieniem się stworów (a przynajmniej szybszy start obrony terytorialnej, żeby wciąż pozwalać na inwazje w dżungli), jak również na umożliwienie drużynom wybierającym dwóch bohaterów pod rząd na ponowne wybieranie ich w tym samym czasie. Trwają też prace nad dobieraniem przeciwników, ale to są częściej serie stopniowych ulepszeń, niż konkretne zmiany, które moglibyśmy wymienić.

Co sądzicie o zmianach planowanych przez Riot? Dołączcie się do dyskusji!