League of Legends r.

Przeglądamy Win Ratio Camille!

Camille to najnowsza bohaterka League of Legends. Postanowiliśmy przyjrzeć się jej win ratio przez kilka dni od jej wydania. Jesteście ciekawi jak radzi sobie nowa bohaterka?

O Camille pisaliśmy już bardzo dużo. Niedługo po zapowiedzi doradzaliśmy Wam, czy warto ją kupić, jak silna może być oraz czy sprawdzi się na profesjonalnej scenie. Doczekaliśmy się dnia, gdy nowa bohaterka została wprowadzona do sklepu i gracze zainteresowani nią mogli ją odblokować.

Jak nie trudno się domyślić, są ci, którzy od razu po kupieniu nowej postaci idą nią na rankeda. I choć nie jest to zbyt rozsądne, to schemat ten powtarza się przy każdej wydawanej postaci. Pisaliście nam wiele komentarzy na temat tego, co działo się w Waszych grach zaraz po wydaniu Camille.

camille

Opinie są podzielone. Kilka osób pisało, że nowa postać jest okropna i gracze wybierający ją zepsuli im gry. Informowaliście nas o tym, jak to Wasza Camille nabiła 0/10 na topie. Historie były różne. Ale nie mogło oczywiście zabraknąć i zupełnie przeciwnych opinii – wielu z Was uważa, że Stalowy Cień sieje postrach na Summoner’s Rift. Sporo osób już teraz tak bardzo nie lubi tej bohaterki, że banuje ją w każdej możliwej grze. Jak to się ma do jej win ratio?

Przeglądamy Win Ratio Camille!

Na wstępie: Obserwowałam wyniki Camille podawane na stronach op.gg oraz lolking.net. Wyniki skupione są na serwerze EUNE. Na końcu wpisu porównanie z innymi serwerami.

Pierwszego dnia po wydaniu Camille, postać ta osiągnęła 47,2% win ratio (pick rate natomiast 0,57%). Dodatkowo prawie każdy gracz wygrał ją grając na topie. Zobaczcie, jak prezentował się wykres jej win ratio względem długości gier:

Pierwszego dnia wywnioskować było można, że postać ta jest dość słaba na początku gry, a jej najlepszy czas to okres pomiędzy 35 a 40 minutą gry. Jak za chwilę zobaczycie, już po kilku dniach wynik ten dość mocno się zmienił.

Minęło parę dni i według statystyk coraz więcej graczy wybierało Stalowy Cień grając w jungli – około 30%.
Wyniki były następujące:

  • Top: win rate 49,28%, pick rate 2,4%
  • Jungla: win rate 44,88%, pick rate 0,72%

Teraz również wykresy porównujące procent zwycięstw do długości gry. Na początek top:

Oraz jungla:

Wyniki te to wciąż nieco za mało, by stwierdzić czy Camille rzeczywiście jest silna. Ci, którzy nie wierzą w jej moc, zapewne powiedzą, że te pierwsze 2 – 3 po wydaniu wielu graczy nie była pewna jak grać na tą postać (jak i również jak grać tą postacią), więc sporo mogło zależeć od szczęścia.

Aktualne wyniki Camille

Przygotowaliśmy dla Was również podsumowanie wyników Camille po 7 dniach od jej wydania. W nocy z niedzieli na poniedziałek statystyki dotyczące nowej bohaterki prezentują się następująco:

  • Top: win rate 52,93%, pick rate 5,03%
  • Jungla: win rate 51,53%, pick rate 2,43%

Warto wspomnieć, że jej ban rate wynosi 47.65%! Według op.gg jest to aż trzecie miejsce w rankingu najczęściej banowanych postaci.

Aktualna zależność pomiędzy wygranymi a czasem trwania gry: (po lewej top, po prawej jungla)

 

Co można o tym powiedzieć? Jak widać gracze bardzo obawiają się tej elitarnej agentki prosto z Piltover. I choć nie da się jednoznacznie stwierdzić, dlaczego społeczność LoL-a tak bardzo często ją banuje (być może przez strach, irytację, a może po to, by inni nie mogli po prostu nią pograć), jednak nie da się zaprzeczyć, że jej win ratio wciąż rośnie i tyczy się to tak samo topa, jak i jungli. Warto wspomnieć, że na serwerze EUW Camille na topie wygrała aż 53,51% gier (na jungli radzi sobie gorzej niż na EUNE – 48,77%). Względem EUNE, Camille na serwerze NA wypada gorzej na obu liniach.

Ciekawostką jest to, że najlepsi gracze Camille na serwerze EUNE w ciągu tego tygodnia zagrali nią od 30 do 50 gier. Trzeba przyznać, że najnowsza bohaterka bardzo przypadła im do gustu. Zaszczytne 1 miejsce zajmuje gracz o nicku Letregorn (Diament I) i wygrał on prawie 70% gier tą postacią.

A jak jest z Wami? Gracie Camille? Jakie jest wasze win ratio? Pochwalcie się w komentarzach. Napiszcie również co sądzicie o podsumowaniu jej wyników z ostatniego tygodnia. Jakie są Wasze prognozy na kolejne dni? Czy jest się czego obawiać? A może Riot w końcu znerfi ją na tyle, że przestanie być grywalna? Czekamy na Wasze opinie.