UMIEJĘTNOŚĆ PASYWNA – SALVATION
No cóż… Soraka będzie mogła w bardzo prosty sposób biec na środkową linię, uratować sojusznika przed śmiercią i wrócić do swojego ADC. A to wszystko w mgnieniu oka! Według osób odpowiedzialnych za te zmiany, Soraka będzie miała bardzo łatwą drogę dotarcia do teamfightu, który rozpoczął się bez niej. Dzięki drugiej części umiejętności pasywnej, gracze będą mieli większą różnorodność w wyborze przedmiotów na tą postać.
Q – STARCALL
Riot kierował się przy tworzeniu tej umiejętności potencjałem Soraki w dużym zagrożeniu. Teraz, postać będzie częściej wchodziła w sam środek walk i używała swojego Q aby spowolnić wrogów.
W – ASTRAL INFUSION
Będziemy musieli odzwyczaić się od nadmiernego używania głównego leczenia na Sorace. Czas odnowienia spadł do 4 sekund (maksymalnie może spaść do 2 sekund), ale poniesiemy bardzo duże szkody, jeżeli postanowimy uleczyć sojusznika. Umiejętność będzie pożerać nasze zdrowie procentowo, więc nie będzie najrozsądniejszym krokiem kupno wielu przedmiotów dodających zdrowie naszej bohaterce.
E – EQUINOX
Dobry efekt Crowd Control, czyli to, czego brakowało bohaterce. Soraka będzie mogła stworzyć pole na 1,5 sekundy, które ucisza wszystkich zebranych w tym miejscu wrogów, aż do opuszczenia terenu umiejętności. Po 1,5 sekundy, wszyscy zebrani w polu wrogowie zostają unieruchomieni na pół sekundy (czas będzie się skalował, ale nie będzie on dużo większy niż 0,5 s).
R – WISH
Życzenie nie zmieniło się za wiele. Czas odnowienia, podstawowa wartość leczenia oraz mechanika nie uległy zmianie. Dodatkowym efektem jest to, że jeżeli sojusznicy posiadają mniej niż 40% zdrowia, leczenie będzie o 50% skuteczniejsze. Zmiana na plus.