League of Legends r.

Przedsezonowe zmiany: barykady na wieżach, spawn minionów i potworów 40 sekund wcześniej

Riot naprawdę będzie chciał zmienić grę w przedsezonie. Wieże będą miały tarcze, comebacki będą łatwiejsze... i wiele, wiele więcej. To będzie ciekawy sezon w LoL-u.

4 główne cele, które Riot chce osiągnąć w przedsezonie – oto plan na dzisiaj.

Ulepszenie fazy gry na linii z wydłużeniem jej

  • Wczesne projekty barykad

  • Sion walczący z nową wieżą

Od teraz zewnętrzne wieże od początku gry będą posiadały barykady, które dodają pięć małych pasków zdrowia (te małe pancerzyki nad paskiem zdrowia wieży). Każda z barykad może zostać zniszczona – za co pobliscy gracze otrzymują złoto. Około 10 minuty barykady znikają.

Dzięki temu mamy dłuższą fazę gry na linii, ale także postacie, które pushują w early, mogą zyskać dodatkowe złoto. Ponadto Riot rozważa zwiększenie obrażeń od wieży w early, aby dive’owanie nie było zbyt łatwe.

Comebacki będą prostsze i bardziej satysfakcjonujące

Czyli to, o czym była mowa wcześniej. Zmiany wież będą także współgrać z możliwością ułatwienia comebacków. Jeżeli wieże będą trudniejsze do zniszczenia w early, trudniej będzie też zniszczyć je po jednym udanym ganku. Obecnie zdarzają się sytuacje, w których jeden gank i push doprowadziły do ogromnego snowballu.

Inna duża zmiana: Riot testuje modyfikacje systemu nagród za najwartościowszego przeciwnika – od teraz nagroda nie będzie się skalowała tylko z zabójstwami. Riot chce zwiększyć potencjał takich zabójstw, aby znaczyły one więcej (w domyśle: dawały więcej złota i pozwalały na wyważenie gry pomiędzy lataniem za przeciwnikiem z nagrodą a farmieniem).

A, i Riot testuje redukcję globalnego złota za wieże.

Szybsze rozwiązywanie gier

Zdrowie minionów melee i canonów o wiele bardziej skaluje się teraz w mid/late. Te zmiany mają sprawić, że gry będą kończyć się bardziej “naturalnie”, przez co powinniśmy zobaczyć mniej meczów, które nie chcą się kończyć, mimo że jedna drużyna wyraźnie przegrywa.

Ścieżki run nie dyktują z góry bonusów do statystyk

Riot testuje nowe, niezależne bonusy do statystyk na każdej stronie run.

Wybory statystyk będą skategoryzowane w ofensywne i defensywne. Oba systemy zachęcają lub wymagają mieszania ofensywy i defensywy.

W tym momencie rozważane są takie opcje statystyk:

  • ofensywne: AD, AP, AS, CDR,
  • defensywne: pancerz, MR, skalowanie zdrowia, regeneracja zdrowia.

Inne: miniony, czat

  • Wcześniejszy spawn minionów i potworów

Wiecie, o ile Riot chce przyśpieszyć oba te spawny? O 30-40 sekund! To może być mała rewolucja.

  • Coś na przyszłość

Riot planuje (bardzo prawdopodobne, że nie w tym przedsezonie) wprowadzenie czatu w ekranie ładowania gry.