r.

Sezon 6 – jakie przedmioty najwięcej zyskają na zmianach?

Wszyscy znamy zmiany, jakie niesie ze sobą sezon 6. Dziś chciałbym napisać trochę o tych w przedmiotach, a konkretnie o tym, jakie itemy zyskają najwięcej w nowym sezonie i będą częściej kupowane. Zapraszam do artykułu!

W przedmiotach zmieni się naprawdę wiele. Dostaniemy do wyboru bardzo dużą ilość itemów na AD, z których każdy wyróżnia się czymś wyjątkowym. Dziś chcę zaprezentować Wam 5 z nich, które – moim zdaniem – zdominują sezon 6.

braumi bram

5. Runaan’s Hurricane

RunaansHurricane

Od sezonu 6 zapewniał nam będzie szanse na trafienie krytyczne i bonus do prędkości ruchu. Bardzo dobra alternatywa dla Phantom Dancera i Statikk Shiva. Dodatkowe pociski będą zadawały mniejsze obrażenia, ale dostaną możliwość trafień krytycznych.

Przedmiot może być niesamowicie często widywany, szczególnie u ADC, których największa siła tkwi w walkach drużynowych. Dotychczas głównym problemem tego przedmiotu było to, że zapewniał on jedynie prędkość ataku. Teraz jest on dużo bardziej uniwersalny, zwiększa nasze obrażenia i dodatkowo sprawia, że zadajemy je większej ilości celów! Myślę, że Riot w końcu znalazł miejsce tego dla tego przedmiotu. Jednak to my sprawdzimy w praktyce, czy nie okaże się on zbyt OP.

 

4. Vampiric Scepter

Vampiric_Scepter_item

Zmiany w tym przedmiocie mogą wydawać się na pierwszy rzut oka delikatne. Jednak dodatkowe 2% kradzieży życia i 5 AD mogą wiele zmienić w początkowej fazie gry. Dodać do tego lifesteal z nowych masterek i wychodzi nam naprawdę porządny sustain na linii!

Dla kogo jest to buff? Przedmiot ten jest kupowany nie tylko przez marksmanów, ale także przez bruiserów. Myślę, że ucieszy się Jax, Riven, Fiora czy nawet Irelia! Wszystkie postacie, które słynęły z dobrych walk 1v1, teraz mogą to robić jeszcze skuteczniej. Mała zmiana w małym przedmiocie, a może mieć wpływ na całą grę! Możliwe, że marksmani zaczną swój build właśnie od przedmiotu na kradzież życia. Zobaczymy, jak to wszystko będzie wyglądało w praktyce, ale już teraz wiem, że będę często widywał Vampiric Scepera na górnej alejce.

 

3. Ionian Boots of Lucidity

ionian-boots-of-lucidity

10% redukcji cooldownów na umiejętnościach i zaklęciach Przywoływacza za 800 golda? Biorę w ciemno! Będą to jedne z najbardziej uniwersalnych butów w grze. Jak dodać do tego niebieskie ulepszenie dla naszych butów, to dostęp do teleportu mamy dosłownie co chwilę! Pomimo nerfów na ten czar Przywoływacza uważam, że może być widywany jeszcze częściej.

Czy zmiana z 15% na 10% będzie odczuwalna? W zasadzie to i tak, i nie. Zazwyczaj gracze posiadali 10% z run i masterek, 20% z przedmiotów i buty kupowało się jedynie dla tych dodatkowych 10%. Czasem jedynie rezygnowano z CDR w runach, wtedy te 15% było odczuwalne. Jednak 200 złota mniej to dosłownie zbawienie, zapewni nam ono dużo szybszy dostęp do redukcji cooldownów oraz dodatkowej prędkości ruchu. Z pewnością ucieszą się Vladimir, Lissandra, Rengar i Riven. Coraz częściej mam wrażenie, że zmiany przedsezonowe są bardzo korzystne dla AD bruiserów.

 

2. Essence Reaver

EssenceReaver

Ten przedmiot jest dosłownie szalony! Bardzo duża redukcja cooldownów, AD, szansa na trafienie krytyczne. Wypchnie on prawdopodobnie Inifnity Edge i może być pierwszym przedmiotem u większości strzelców. Jest niesamowicie potężny i daje dostęp do statystyki, która praktycznie nie istniała dla marksmanów – redukcji cooldownów.

Kto będzie korzystał z tego przedmiotu? Praktycznie wszyscy, ale szczególnie postacie bazujące na umiejętnościach. Mogą to być: Vayne, Quinn, Graves, Miss Fortune, Lucian. Pasywka będzie odnawiała nam manę przy każdym trafieniu, co może okazać się kluczowe podczas dłuższych walk drużynowych. Jednak co ze starą pasywką Inifinity Edge? Przecież bez niej nasze krytyki nie będą już tak straszne. To się zgadza, że brak tego przedmiotu może trochę Was dziwić, jednak na chwilę obecną Essence Reaver posiada po prostu za duże utility, aby nie był kupowany. Dla mnie jest to wręcz przesadzona zmiana.

 

1. Phantom Dancer

PhantomDancer

Ten przedmiot będzie spędzał mi sen z powiek. 12% mniej otrzymywanych obrażeń brzmi dla mnie jak dowcip. Nie dość, że będziemy musieli podejść jakoś do ADC, to jeszcze z tym przedmiotem trudniej nam będzie go zabić! Wszystkie postacie nazywane “Hyper Carry” już zacierają rączki. Vayne będzie w zasadzie nie do chwycenia i myślę, że stanie się jednym z częstszych banów w sezonie 6.

12% dodatkowej prędkości ruchu, gdy w pobliżu jest przeciwnik? Sivir, Vayne, Quinn, Graves, Caitlyn, Lucian – jak któraś z tych postaci będzie posiadała Phantom Dancera oraz Red Buffa, nie będziemy mieli szans na ucieczkę! Strzelam, że Riot szybko znerfi ten przedmiot, gdyż na chwilę obecną może on dosłownie wstrząsnąć całą metą!

 

itemy

 

Jaka jest Wasza opinia na temat zmian w starych przedmiotach? Cieszycie się, czy raczej hejtujecie? Dajcie znać w komentarzach!