r.

Przedmioty AD zapewniają więcej przyspieszenia umiejętności niż przedmioty AP. Co na to Riot?

u/icobg123 policzył dostępność przyspieszenia umiejętności (AH) dla postaci AP i postaci AD. Wynik okazał się zaskakujący: postacie AP, które opierają się na umiejętnościach (a więc korzystają z przyspieszenia umiejętności) mogą liczyć na mniejszą dostępność przedmiotów z AH.

Przedmioty AD z przyspieszeniem umiejętności

Legenda: AH – ability haste – przyspieszenie umiejętności

Mityczne (6):

  • Duskbalde of Draktharr – 20 AH,
  • Prowler’s Claw – 10 AH,
  • Goredrinker – 20 AH + 5 AH za każdy przedmiot legendarny,
  • Stridebreaker – 10 AH,
  • Divine Sunderer – 20 AH,
  • Trinity Force – 10 AH.

Legendarne (10):

  • Manamune – 15 AH,
  • Chempunk Chainsword – 15 AH,
  • Umral Glave – 20 AH,
  • Essence Reaver – 20 AH,
  • Maw of Malmortius – 15 AH,
  • Death’s Dance – 15 AH,
  • Ravenouse Hydra – 20 AH,
  • Black Cleaver – 25 AH,
  • Novori Quickblades – 30 AH,
  • Serylda’s Grudge – 20 AH.

Łącznie 16 przedmiotów AD zapewnia też przyspieszenie umiejętności.

Build z maksymalną liczbą punktów AH (150 AH, czyli 60% dawnej CDR):

  • Goredrinker – 40 AH (20+20),
  • Black Cleaver – 25,
  • Novori Quickblades – 30,
  • Ravenouse Hydra – 20,
  • Essence Reaver – 20,
  • Ionian Boots of Lucidity – 15 AH.

Przedmioty AP z przyspieszeniem umiejętności

Legenda: AH – ability haste – przyspieszenie umiejętności

Mityczne (8, z czego 2 przeznaczone dla supportów):

  • Imperial Mandate – 20 AH,
  • Moonstone Renewer – 20 AH + 5 AH za każdy przedmiot legendarny,
  • Hextech Rocketbelt – 15 AH,
  • Riftmaker – 15 AH,
  • Night Harvester – 15 AH + 5 AH za każdy przedmiot legendarny,
  • Liandry’s Anguish – 20 AH + 5 AH za każdy przedmiot legendarny,
  • Luden’s Tempest – 10 AH,
  • Everfrost – 10 AH.

Legendarne (4):

  • Chempunk Putrifier – 15 AH,
  • Zhonya’s Hourglass – 10 AH,
  • Banshee’s Veil – 10 AH,
  • Cosmic Drive – 30 AH.

Łącznie 16 przedmiotów AD zapewnia też przyspieszenie umiejętności.

Build z maksymalną liczbą punktów AH (120 AH, czyli 55% dawnej CDR):

  • Liandry’s Anguish – 40 AH,
  • Chempunk Putrifier – 15 AH,
  • Zhonya’s Hourglass – 10 AH,
  • Banshee’s Veil – 10 AH,
  • Cosmic Drive – 30 AH,
  • Ionian Boots of Lucidity – 15 AH.

Jaki jest problem?

Postać może posiadać tylko jeden przedmiot mityczny.

Oznacza to, że w buildach AD możemy wybrać 1 przedmiot spośród 6 przedmiotów mitycznych z przyspieszeniem umiejętności (AH), a do tego dodać 5 przedmiotów z 10 przedmiotów legendarnych z AH. Wszystkie przedmioty w buildzie zapewniają wtedy AH, a w konfiguracji skupionej na maksymalizacji tej statystyki zyskujemy 150 AH.

W buildach AP możemy wybrać 1 przedmiot spośród 8 przedmiotów mitycznych z AH, ale do tego dodamy tylko 4 przedmioty legendarne z AH i AP. W buildzie zostaje wtedy jedno miejsce, którego nie zapełnimy przedmiotem z AH i AP jednocześnie. Oznacza to też, że w buildzie nastawionym na AH nie mamy wyboru, jeśli chodzi o przedmioty legendarne. Ponadto w takim buildzie maksymalnie zyskamy 120 AH – o 30 mniej niż w buildzie AD z AH.

Postacie AP mogą więc złożyć build z mniejszą liczbą punktów AH i właściwie bez większego wyboru. Postacie AD mają zdecydowanie większy wybór i potencjalnie uzyskają więcej AH. Przypomnijmy jednak: to postacie AP opierają swój kit (przeważnie) na używaniu umiejętności, a AD – na atakach podstawowych. Dlaczego więc postacie AP mogą uzyskać mniej AH i mają mniejszy wybór przedmiotów legendarnych (które stanowią większość buildu) z AH?

Co na to Riot?

Na ten temat wypowiedział się rioter phroxz0n – odniósł się jednak wyłącznie do przedmiotów dla magów.

Celem tych zmian jest sprawienie, aby buildy były bardziej zróżnicowane od siebie.

Nie chcieliśmy też utrudniać balansowania systemu (tzn. ograniczać dostępu jednej podklasy do AH w porównaniu z dostępem innej podklasy do AH).

Wszystkie przedmioty mityczne AP posiadają AH, ponieważ mają sprawić, że Twój bohater wydaje się bardziej “płynny” po zbudowaniu tego kluczowego przedmiotu. Gracz nie ma być zmuszony do wyboru między przedmiotem mitycznym z AH i bez AH.

Starano się też uniknąć sytuacji, kiedy drugi slot byłby zapełniany przez “przedmiot, który ma wszystko”. To Cosmic Drive ma być wyborem skupionym na AH. Jak to się jednak ma do przedmiotów legendarnych AD, które często właśnie zapewniają “wszystko”? Na to odpowiedzi na razie nie otrzymamy.