League of Legends r.

Problemy z ładowaniem do gry – odradzamy granie rankedów od razu po zalogowaniu!

Nowy patch nie mógł się obejść bez znaczących problemów - uważajcie na ten związany z ładowaniem do gry.

Podobny problem występował do tej pory raczej sporadycznie u niektórych graczy, tym razem jednak mamy z nim do czynienia na skalę masową na serwerze EUNE.

Jak to wygląda?

Kiedy gracze próbują zagrać rankeda lub normala, wchodzą normalnie do lobby. Po wybraniu bohaterów wydaje się, że gra zacznie się klasycznie ładować, jednak pojawia nam się czarny ekran, a po chwili otrzymujemy powiadomienie:

lfytdpj

Ponawianie próby w większości przypadków nie pomaga, podobnie rzecz ma się z przelogowywaniem. Radzimy wyłączać antywirusa i zaporę sieciową, jednak wielu graczom to nie pomaga – warto jednak próbować.

Dlaczego nie grać rankedów?

Zagrajcie najpierw normala, aby mieć pewność, że będziecie mogli normalnie wejść do gry (w niektórych przypadkach próbowanie na customach nie działa – wchodzą normalnie – jednak nie wszystkie). Problem bowiem powoduje, że system rozpoznaje nas jako AFK-ów. Wielu graczy dostaje Leaverbustera i traci LP, niektórzy również grę w serii, inni zgłaszają nawet, że otrzymali bana! Oczywiście karę można otrzymać również na normalu, ale na rankedzie dodatkowo tracicie LP.

Upewnijcie się więc, że możecie wejść do gry!

Aktualizacja:

Riot Eambo:

Zajmujemy się tą sprawą, ale wygląda na razie na to, że w większości dotyczy to polskich graczy (wielu dostawców Internetu, ale większość jest z Orange).

Sprawdzamy, czy możemy coś zrobić z naszej strony, ale na razie wygląda na to, że nie jest to nasz błąd – raczej regionalny 🙁

Riot tmx:

Witam wszystkich, przepraszamy za zaistniałą sytuację. Dzisiaj w nocy aktywowaliśmy nasz nowy punkt dostępowy w Warszawie i niestety nie wszystkie pakiety przechodzą poprawnie naszą trasę do Frankfurtu do serwerów gier. W tym momencie tylko użytkownicy sieci Orange Polska (i mniejszych ISP korzystających z jej infrastruktury) mogą odczuwać trudności. W tej chwili pracujemy nad rekonfiguracją ruchu sieciowego, będę Was informował w tym wątku.

Proszę o wstrzymanie się ze startowaniem nowych gier, jeśli przynajmniej raz nie udało Wam się dołączyć do gry.

Informacja o stanie serwera:

Jesteśmy świadomi problemów z połączeniem się do gier klientów sieci Orange Polska i Multimedia. Aktualnie pracujemy nad usprawnieniem ruchu sieciowego dla ww dostawców usług.

Riot tmx:

Wciąż pracujemy nad naprawą routingu. Jeszcze raz potwierdzę — wina jest po naszej stronie, więc proszę o niestartowanie kolejnych gier, bo negatywny efekt nadal występuje.

Dajemy sobie jeszcze trochę czasu i jeśli usterki nie uda się naprawić, to czasowo wyłączymy naszą wymianę ruchu z Orange Polska.

Riot tmx:

Usunęliśmy wszystkie zmiany przperowadzone dzisiejszej nocy, więc usterka powinna być teraz naprawiona. Proszę o przetestowanie w Custom Game.

Riot tmx:

Podsumujmy: usterka leżała po naszej stronie i była związana z nowym punktem dostępowym (PoP, point of presence) infrastruktury RiotDirect w Warszawie. O projekcie informowaliśmy tutaj: http://eune.leagueoflegends.com/pl/news/riot-games/editorial/pingobojstwo-wojna-z-lagiem-w-imie-europejskich-graczy, a w dniu wczorajszym zakończyliśmy prace nad przedłużeniem naszej sieci do Polski i Bułgarii. W Bułgarii wszystko śmiga bardzo fajnie, w Polsce pojawiły się problemy z ruchem samej gry (bo platforma działa ok). Nie mogliśmy na szybko znaleźć usterki, więc wróciliśmy do stanu z wczoraj.

Dzisiaj zrobimy wszystko, aby znaleźć błąd w konfiguracji i ponownie aktywujemy peering najbliższej nocy. Proszę śledzić stronę Status. Ja ze swojej strony przygotuję większy artykuł z wyjaśnieniami odnośnie naszego nowego punktu dostępowego w Warszawie i przekażę listę wszystkich ISP, którzy wymieniają z nami ruch sieciowy. Jest tego sporo, a będzie jeszcze więcej.

Sorry za zamieszanie! Niestety LP są niestety stracone 🙁 Nie mamy możliwości zamknięcia kolejek rankingowych tylko dla określonego dostawcy, a nie chcieliśmy blokować całego serwera EUNE. Wywiesiliśmy informację w kliencie, choć zdaję sobie sprawę, że stało się to bardzo późno. Wina jest po naszej stronie, ale mam nadzieję, że nam wybaczycie widząc za kilka tygodni niższy ping i bardzo stabilną grę przy minimalnym packet lossie. Pracowaliśmy nad tym projektem ponad pół roku i brakuje dosłownie ostatniego szlifu naszej konfiguracji.

Nadal nie wiadomo nic na temat kar.