r.

Riot o preseasonie. Czeka nas więcej zmian?

Gracze już od dłuższego czasu testują zmiany, jakie zaserwował nam Riot w preseasonie. Można już na pierwszy rzut oka zauważyć, że niektóre przedmioty i postacie stały się OP. Pojawił się również problem bardzo wczesnego snowballowania. Co na to Riot Games?

W tym artykule chciałbym zaprezentować Wam wypowiedzi Riotera Meddlera na temat tego, co twórcy gry chcą poprawiać w patchu 5.23.

  • Specjalizacje:

,,Generalnie jesteśmy bardzo zadowoleni z nowych specjalizacji oprócz drobnych wyjątków. Pracujemy nad masterką Warlord’s Bloodlust i chcemy ją zmienić. Będzie ona leczyła naszych bohaterów tylko w przypadku trafienia krytycznego we wrogiego championa, a nie w każdą jednostkę, jak to było dotychczas. Możliwe, że będą potrzebne kolejne zmiany, aby nie była ona tak potężna w rękach Yasuo i Tryndamere. Przyglądamy się również masterce Deathfire Touch, która wydaje się być zbyt potężna, na postaciach z obrażeniami rozłożonymi w czasie.

Z drugiej strony jest również wiele postaci, które nie mogą za dobrze odnaleźć się w nowych specjalizacjach. Zaczynając od patcha 5.24, mamy w planie dodać kilka nowych specjalizacji, aby polepszyć sytuację tego typu bohaterów.”

  • Dżungla:

,,Widzimy, że niektórzy dżunglerzy wciąż mają problem w lesie. W związku z tym chcemy wzmocnić Talizman Łowcy oraz Odnawialną Miksturę, aby były bardziej pomocne w czyszczeniu dżungli. Często te problemy dotyczą junglerów, którzy zadają obrażenia magiczne, dlatego też mamy zamiar zmniejszyć odporność na magię niektórych stworów.

Jeżeli chodzi o Herolda – aktualnie jest on w stanie zadać za dużo obrażeń jednej z postaci, która z nim walczy. Mamy zamiar zmniejszyć jego obrażenia i sprawić, aby był bardziej wytrzymały. Nie podoba nam się sytuacja, kiedy jeden z bohaterów zawsze musi wrócić do bazy po pokonaniu go.”

  • Wieże:

,,Obecnie wieże są niszczone zdecydowanie za szybko. Jest to związane z obniżeniem efektywnego zdrowia tych konstrukcji. Zauważyliśmy również bug, który sprawiał, że pancerz i odporność magiczna wież były źle naliczane. Chcemy naprawić ten błąd i zwiększyć punkty wytrzymałości wież. Po tych zmianach zobaczymy, czy ten problem dalej będzie występował.”

  • Zmiany u strzelców:

,,Graves jest zdecydowanie za silny, a Kog’Maw – za słaby. Dlatego będziemy nerfić i buffować tych championów. Jeżeli chodzi o Gravesa, to będziemy zmniejszać jego obrażenia z [Q] oraz prędkość ruchu. Kog’Maw dostanie trochę więcej bazowych obrażeń oraz prędkości ataku. (…) Mamy zamiar również dostosować innych strzelców do obecnej mety. Planujemy lekko znerfić Miss Fortune oraz Luciana. Wydaje nam się, że postacie te są w stanie za bardzo zdominować swoją linię. Naprawiamy również bug z [Q] Ashe, co powinno jej troszkę pomóc. Przyglądamy się także Quinn – myślimy, czy nie zapewnić jej trochę więcej utility zamiast samych obrażeń.”

lucian fanart

  • Asasyni:

,,Po usunięciu Tłuczka i Ostatniego Szeptu postacie oparte na czystym AD są w troszkę gorszej sytuacji. Dlatego chcemy poprawić umiejętności Zeda i Kha’Zixa, aby mogli się oni lepiej odnaleźć w obecnej mecie. Chcemy również ten problem rozwiązać na większa skalę poprzez zmiany w przedmiotach lub nawet wprowadzenie nowych.”

  • Przedmioty:

,,Mamy wrażenie, że Kosa Stattika jest obecnie za silnym przedmiotem. Mamy zamiar obniżyć statystyki tego przedmiotu, ale zwiększyć obrażenia z pasywki w miniony. Ma to być przedmiot pomocny do czyszczenia dużych fal minionów.

Cały czas obserwujemy również Guinsoo. Nie chcemy jednak od razu go mocno nerfić, najpierw planujemy zwiększyć jego koszt i zobaczyć, czy to wystarczy.”

  • Czas trwania gry:

,,Najwięcej jednak czasu poświęcamy na analizowanie tego, dlaczego gry kończą się tak szybko i czemu jest tak duży potencjał do snowballowania w Lidze Legend. Mecze kończą się kilka minut szybciej niż w sezonie 5. W patchu 5.23 wprowadzimy kilka zmian, które powinny to zmienić, m.in. Homeguardy dla każdej postaci po 20 minucie. Jak już wcześniej pisałem, chcemy także zwiększyć wytrzymałość wież, żeby nie można było kończyć gier tak łatwo. Wprowadzimy również planowaną zmianę w minionach – gdy będziemy mieli przewagę, nasze miniony będą szybciej pchały linię. W takiej sytuacji drużyna przegrywająca będzie mogła spokojnie się wyfarmić, a wygrywająca otrzyma przewagę w siege’owaniu wybranych linii.

Nasz cel jest taki, aby gry nie kończyły się za często przed dojściem do late game oraz aby jeden błąd w mid game nie kosztował nas porażki. Jesteśmy jednak świadomi tego, że niektóre gry będą trwać bardzo krótko w preseasonie ze względu na to, że gracze testują jeszcze wiele rozwiązań. Chcemy jednak, aby takie mecze zdarzały się możliwie jak najrzadziej.”

nasusiak

Jakie jest Wasze zdanie na temat tych wypowiedzi? Mnie osobiście cieszy zapowiedź lekkich zmian w specjalizacjach. Są one z pewnością innowacyjne, jednak odnoszę wrażenie, że kilka z nich faktycznie posiada zbyt dobrą synergię z poszczególnymi bohaterami. Problem krótkiego czasu trwania gier jest odczuwalny, jednak nie wiem, czy Riot dobrze się za to zabiera. Martwi mnie planowana zmiana w mechanice minionów. Może mieć ona tragiczne skutki i sprawić, że bardzo nieprzyjemnie będzie się grało, kiedy przegrywamy dany mecz. Mam jednak nadzieję, że twórcy gry dobrze to przemyśleli i nie odczujemy tych zmian tak drastycznie. Nerf Gravesa był kwestią oczywistą, więc czekam tylko na to, aż ten champion w końcu będzie zbalansowany.

Co Was najbardziej zabolało w preseasonie? Dajcie znać w komentarzach!

 

ŹRÓDŁO : CLICK!