League of Legends r.

Prawdopodobieństwo żywiołu smoka

Smoki żywiołów to element gry, który gości w LoL-u zasadniczo od niedawna. W każdym meczu pojawiają się cztery rodzaje smoków reprezentujące cztery żywioły oraz starszy smok. Każdy z nich zapewnia określoną premię do statystyk, która może pomóc w zwycięstwie. Jakie jest prawdopodobieństwo na wystąpienie określonego rodzaju smoka? Jeden z użytkowników reddita postanowił, że rozegra 20 gier i sprawdzi to osobiście. Oto wyniki jego "eskperymentu".

Ilość określonych smoków na 100 odrodzeń:

  • WODA: 33 (33%)
  • ZIEMIA: 21 (21%)
  • OGIEŃ: 22 (22%)
  • POWIETRZE: 24 (24%)

Występowanie dwa razy tego samego smoka w jednej grze (sprawdzano w 20 grach)

  • WODA: 12 gier (60%)
  • ZIEMIA: 6 gier (30%)
  • OGIEŃ: 8 gier (40%)
  • POWIETRZE: 7 gier (35%)

Reklama

Występowanie trzy razy tego samego smoka w jednej grze

  • WODA: 7 gier (35%)
  • ZIEMIA: 2 gry (10%)
  • OGIEŃ: 3 gry (15%)
  • POWIETRZE: 1 gra (5%)

Pierwszy smok gry

  • WODA: 5 (25%)
  • ZIEMIA: 2 (10%)
  • OGIEŃ: 6  (30%)
  • POWIETRZE: 7 (35%)

Wnioski

Jakie wnioski można wyciągnąć z wyników powyższego doświadczenia? 100 smoków to z pewnością mała ilość, żeby mówić tutaj o prawidłowościach, lub próbować rozszyfrowywać algorytmy Riotu, ale można zauważyć, że zawsze najczęściej pojawiającym się smokiem jest smok wodny. Dotyczy to występowania indywidualnego w grze, jak i w dwójkach i trójkach. Co więcej trzeba mieć na uwadze fakt, że w każdej grze w której występuje 5 smoków zawsze pojawi się para dwóch takich samych. Z doświadczenia wynika również, że w jednej grze nie mogą się pojawić 4 smoki tego samego typu.

Jak sądzicie, który smok jest najsilniejszy i wnosi największą przewagę dla drużyny która go zdobyła?

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]