Czym jest GlassDoor?
GlassDoor jest Amerykańską organizacją, która posiada stronę internetową – Click! Zawiera ona recenzje ponad 500 00 firm. Każda firma może dobrowolnie przystąpić do projektu i zaprosić do siebie niezależnych recenzentów, który wystawiają swoje opinie po obserwacji danego miejsca pracy.
Riot Games
Z pewnością należy rozgraniczyć to co możemy zaobserwować jako gracze, od tego co się dzieje wewnątrz firmy, jednak z pewnością występuję korelacja miedzy pracownikami, a tym co otrzymujemy jako produkt czyli grę League of Legends. Od wielu lat nie otrzymujemy obiecanych rzeczy m.in od lat zapowiedzianych:
- System powtórek
- Trybunał
- Nowy klient
- Poprawny balans gry
- Stabilność w działaniu serwerów
Trochę dziwne dziwną sprawną jest, że za balans gry odpowiadają pracownicy z rangami Bronze/Silver. Ale wracając do tematu przyjrzyjmy się temu co możemy zobaczyć w raporcie GlassDoor. Źródłem informacji jest podstrona Riot Games na omawianym serwisie – Click! Co między innymi możemy tam wyczytać?
- Zła i niedojrzała komunikacja w firmie
- Złe godziny pracy (nadgodziny, praca po nocach)
- Brak sprecyzowanych obowiązków pracowników
- Wiele niezorganizowanych spotkań, z których nic nie wynika
- Pracownicy więcej gadają, aniżeli słuchają siebie nawzajem
- Pracownicy są hałaśliwi i nieznośni
- Pracownicy nie zachowują się profesjonalnie
- Od czasu zatrudnienia nikt nie przechodzi szkoleń
- Brak kultury w dyskusjach między zespołami
“Riot całkowicie nie posiada kontroli typowo menadżerskiej. Zespoły, w których zgrupowani są pracownicy są non stop zmieniane i prawie nigdy nie kończą zaczętych projektów. Jest to bardzo demotywujące. Komunikacja w całej firmie jest tragiczna i czysto spontaniczna”
Oczywiście musimy pamiętać, że mimo wypisanych minusów reszta raportu zawiera wiele plusów. Im innymi to, ze pracownicy uwielbiają własną pracę i posiadają ogromną pasję. Niestety jak widać zapał pracowników jest ukierunkowany w złą stronę.
Osobiście stanąłbym pośrednio w obronie Riot Games. Większość pracowników zaczynała swoją pracę, gdy nikt jeszcze nie przewidywał sukcesów gry, byli oni wcześniej kucharzami, logistykami; nie mieli nic wspólnego z branżą gier. To oni są odpowiedzialny na stworzenie globalnego fenomenu League of Legends; chwała im za to, jednak wraz z rozrostem firmy powinny nastąpić diametralne zmiany, bo kiedyś cierpliwość społeczności graczy może się skończyć…