League of Legends r.

Jak powinno się grać Rakanem na midzie?

Rakan przez wszystkich uważany jest za bardzo dobrego supporta, ale czemu by nie wyciągnąć go na inną linię?

Rakan mid

Zacznijmy od standardowych rzeczy, które będą nam mniej lub bardziej potrzebne:

  • Runy: Ability Power Quints, Ability Power Reds, Flat Armor Yellows, Flat Magic Resist Blues.
  • Masterki: 12-18-0, Thunderlord Masteries.
  • Skille: W, Q, Q potem priorytet na R > Q > W > E.
  • Summoner Spelle: Flash + Ignite.
  • Startowe przedmioty: Doran’s Ring + Potions/Biscuits.
  • Core itemki: Hextech Protobelt-01, Ionian Boots, Luden’s Echo, Zhonya’s Hourglass, Void Staff, Deathcap.

Dlaczego to działa?

Rakan posiada świetne utility i CC, co pozwala na niezłe setupowanie ganków, jak i sustain na linii. Razem z thunderlordem posiada niezłe combo zadające dość sporo obrażeń. Budując go full AP, mamy AoE bursta pozwalającego na zadanie naprawdę sporej ilości obrażeń całej przeciwnej drużynie.

Razem z Protobeltem ma świetne gap closery. Jest niesamowicie mobilny i może uciekać/gonić przeciwników bez problemu.

Same AP ratio na skillach jest bardzo dobre (heal na Q 70%, shield z pasywki 90%, E 80%), niestety są to przeliczniki na tarczach, a nie na obrażeniach.

Dzięki swojej świetnej mobilności Rakan świetnie spisuje się na roamach, posiada też CC, co pozwala na niezłe ganki.

Co może pójść nie tak?

Większość midlanerów posiada spore bursty/małe CD, co by mogli przeciwnika poke’ować. Rakan ma niezły kit, ale cooldowny – ogromne.

Wskakując do środka, ryzykujemy byciem zburstowanym (właśnie dlatego większość graczy buduje go defensywnie). Tą wersją Rakana nie możemy wskakiwać do teamfightu, kiedy chcemy, musimy znaleźć odpowiedni moment.

No i jeden z największych problemów tego picku – ma bardzo słaby wave clear, dopóki nie zbudujemy Protobelta. Jedyny AoE DMG używany jest przez niego do engage’u/ucieczki, więc żal nim farmić.

Podsumowanie

Rakan na midzie działa głównie w rękach dobrych graczy (umieją dobrze roamować i inicjować), posiada o wiele większy burst, niż niektórzy sądzą. Ma niestety problemy z dalekozasięgowymi bohaterami z dobrym wave clearem, więc lepiej pasuje na jakiś counterpick niż na zwykłego picka.