Co zostanie zmienione?
Pasek poziomu
Riot doda nowy element interfejsu użytkownika: pasek poziomu.
Będzie on wyświetlać aktualny poziom i postęp w zdobywaniu doświadczenia.
Dodatkowo podawać będzie współczynnik wypadania poszczególnych kategorii odpowiadający waszemu poziomowi.
Przyciski nakierowujące kamerę na własną planszę i karuzelę
- Przycisk „powrotu do swojej planszy” pojawia się, kiedy patrzycie na plansze innych graczy oraz kiedy patrzycie na karuzelę. Służy do szybkiego powrotu do swojej planszy.
- Przycisk „karuzeli” sprowadza was z powrotem do karuzeli, gdy patrzycie gdziekolwiek indziej podczas wspólnego dobierania.
Przyciski “odśwież” i “kup XP” zostaną zmienione miejscami
Dlaczego Riot wprowadza takie zmiany?
Żaden moment nie jest dobry na wprowadzenie takiej zmiany, ale im dłużej z tym czekasz, tym jest gorzej, ponieważ więcej graczy przyzwyczaja się do poprzedniego układu interfejsu. W przypadku TFT zawsze uczymy się na własnych błędach, a ten należy do najgorszych.
Ta zmiana to wkład w rozwój i przyszłość TFT. Zależność między opcją „Kup PD”, poziomem i tym, w jaki sposób wpływają na to, co pojawia się w sklepie, nie należy do najbardziej oczywistych i zrozumiałych. To coś, czego w chwili obecnej trzeba dowiedzieć się od znajomego lub z instrukcji — nie jest to element naturalnie wynikający z podstaw rozgrywki.
Dla tych z nas, którzy już kilka razy marnie skończyli na ósmym miejscu, próbując za wszelką cenę grać oceanicznymi magami, te refleksje dotyczące przycisków i ich funkcji są nieco spóźnione. Ale w przypadku kogoś, kto dopiero odkrywa grę, jest to ważna koncepcja, o której istnieniu nie ma pojęcia. Umieszczenie wszystkich tych elementów obok siebie (przycisk „Kup PD”, poziom, współczynnik wypadania kategorii) podkreśla ich zależność i sprawia, że jest bardziej widoczna. Najważniejszym powodem, dla którego wprowadzamy tę zmianę i uważamy, że jest taka istotna, jest to, aby ta zależność była bardziej oczywista i zrozumiała.
Te dodatki to pierwszy zestaw zmian, które wprowadzamy właśnie po to, aby gra stała się bardziej zrozumiała. Nie planujemy więcej zamian przycisków w przyszłości, ale interfejs to obszar, który będziemy dalej rozwijać i udoskonalać.