League of Legends r.

Porzucone koncepcyjne umiejętności Mordekaisera

Nienamierzalność, duchy starego ulta na pasywie, znowu nienamierzalność, uderzenie młotem w zależności od pozycji kursora czy niska prędkość ataku podstawowego na pasywie. Wszystkie testowane umiejętności, które porzucono.

Riot Xenogenic wypisał kilka umiejętności Mordekaisera, które zostały porzucone na etapie produkcyjnym, ale nadal o nich pamiętał, by móc podzielić się nimi z graczami.

Umiejętność bierna

Obecna

Nadejście ciemności

Ataki podstawowe Mordekaisera zadają dodatkowe obrażenia magiczne. Po trzech atakach lub zaklęciach przeciwko bohaterowi Nadejście Ciemności zadaje obrażenia pobliskim wrogom i zapewnia prędkość ruchu, dopóki Mordekaiser nie znajdzie się poza walką.

Prototypowa

  1. Każdy kill/asysta zniewala ducha przeciwnika, zmuszając go do służenia Mordekaiserowi i asystując mu w atakowaniu jego celów. Maksymalnie 5 duchów.
  2. Prędkość ataku podstawowego AA byłaby wyjątkowo powolna, ale autoatakowanie przeciwników zapewniałoby ładunki, które zwiększałyby prędkość ataku.
    • Za tym pasywem przemawiała pewna metafora. Zgodnie z nią, maczuga byłaby żywą bronią, a atakowanie przeciwników pozwalałoby jej stworzyć eteryczny łańcuch, stając się bardziej cepem niż samą maczugą, zapewniając Mordekaiserowi prędkość ataku i dodatkowy zasięg.

Q

Obecne

Unicestwienie

Mordekaiser uderza maczugą, zadając obrażenia obszarowe lub dodatkowe obrażenia jednemu wrogowi.

Prototypowe

  1. Wczesne testy skoncentrowane były na zmienieniu kształtu umiejętności. Jedną z testowanych zmian było to, że gdy gracz wcisnął Q, Mordekaiser rozpocząłby marsz w linii prostej. Ponowna aktywacja umiejętności wywoływałaby inny zamach bronią w zależności od pozycji kursora a kierunku podążania bohatera.
    • Przed siebie – klasyczne uderzenie młotem w dół.
    • Po bokach – jeżeli kursor znajduje się po jego lewej lub prawej, zamach wykonany byłby od przodu do tyłu w odpowiednim kierunku, podrzucając i lekko odpychając cele.
    • Z tyłu – dwie wersje. Albo cofałby maczugę, zadając znaczące obrażenia, albo wykonałby duży zamach, zadajac obrażenia za nim w związku z tym, że maczuga wędrowałaby zza niego przed niego. Dłuższy czas castowania niż uderzenie przed siebie, ale większe dmg.

W

Obecne

Niezniszczalny

Nikczemny władca pochłania 25% zadawanych i otrzymywanych obrażeń. Pierwsze rzucenie czaru tworzy tarczę o tej sile. Mordekaiser może rzucić ten czar ponownie, zużywając 50% tarczy, by się uleczyć.

Prototypowe

  1. To była ostatnia umiejętność, nad którą pracowała ekipa. Miała dodawać możliwości defensywnych bohaterowi. Jednym z pomysłów było uczynienie go duchem: otrzymałby nienamierzalność, ale nie mógłby atakować. Otrzymywałby pancerz/odporność magiczną w zależności od okolicznych przeciwników i byłby niewrażliwy na spowolnienia.

E

Obecne

Uścisk Śmierci

Biernie: Mordekaiser zyskuje 25% przebicia odporności na magię.

Użycie: Szpony przyciągają wrogów do niego, zadając obrażenia.

Prototypowe

  1. Ulubiona umiejętność Xenogenica w testach. Pozwalała mu wystrzelić pocisk, który poruszałby się bardzo powoli, otwierając szczelinę do wymiaru śmierci. Zadawałaby obrażenia przeciwnikom, którzy by przez nią przeszli. Pozostający w niej wrogowie przez krótki czas znajdowaliby się w wymiarze – podobnie jak przy obecnym R. Mordekaiser również mógłby wchodzić do wymiaru śmierci, co zapewniałoby mu nienamierzalność.

R

Obecne

Wymiar Śmierci

Mordekaiser wypędza wrogiego bohatera do Wymiaru Śmierci, żeby stoczyć z nim 7-sekundową walkę 1 na 1. Mordekaiser kradnie pewien procent głównych statystyk wroga. Jeśli zabije ofiarę, pochłonie jej duszę i zyska premię do statystyk, dopóki wróg się nie odrodzi.

Prototypowe

  1. Od początku prac nad reworkiem miał pozostać wymiarem śmierci. Próbowano jednak różnych wersji ulta:
    1. Mordekaiser oznacza przeciwnika, dookoła obydwu pojawia się okrąg. Po X sekundach wszyscy z wnętrza okręgów zostaliby wciągnięci do wymiaru śmierci, mogąc walczyć ze sobą nawzajem.
    2. Umiejętność okazała się zbyt trudna, więc delikatnie zmieniono koncept. Po X sekundach pojawiałyby się klikalne obiekty (jak np. latarnia Thresha), które pozwoliłyby sojusznikom i wrogowi na dołączenie do walki w wymiarze śmierci.
    3. Wszystkie wersje wieloosobowych ultów okazały się zbyt chaotyczne i nieciekawe do gry, więc skończyło się na zwykłym 1v1.
      • Jednym z pomysłów było to, by Mordekaiser wciągał do wymiaru śmierci wroga w podobny sposób, co Urgot na swoim ulcie.