League of Legends r.

[Poradnik] Rakan, Uwodziciel – jak grać, żeby wygrać?

Rakan w przeciągu chwili stał się ulubieńcem społeczności. Jak grać Uwodzicielem, żeby wykorzystać jego każdy atut? Skorzystajcie z naszego poradnika!

O Rakanie

Uwodziciel stworzony jest do walki u boku strzelca na dolnej alei. Rakan świetnie współpracuje z sojusznikami, którzy nie boją się podejmować ryzyka. Jeżeli Xayah jest wykluczona, Twoim Carry zostać może każdy inny strzelec, jednak najlepiej wykorzystasz potencjał tych najbardziej agresywnych, takich jak Vayne, Ezreal czy Tristana. Rakan jest bardzo mobilną postacią, więc może łatwo odnaleźć swoje miejsce w walkach drużynowych.


Runy

Wybieramy runy, które ukryją słabości Rakana. Potrzebujemy więc dodatkowej odporności na magię, mocy umiejętności i pancerza. To wszystko pozwoli nam zdominować wczesną fazę gry.

Specjalizacje

Idziemy w Błogosławieństwo Piewcy Wiatrów. Dlaczego? Rakan polega na tarczach i leczeniu, które oferują sojusznikom jego umiejętności.

Polecany zestaw przedmiotów

Przygotowałem dla Was dwa zestawy przedmiotów, które moim zdaniem składane na Rakanie, dadzą niewyobrażalne dla wszystkich skutki.

Trudno jednak przedstawić Wam, czytelnikom, najlepsze rozwiązanie na build dla bohatera wsparcia, ponieważ wszystko zależy od danej sytuacji w grze. Przykładowo, nie złożymy przedmiotu oferującego zablokowanie efektu CC, grając przeciwko postaci nieposiadającej unieruchomień.

Pierwszy z nich oferuje dużą przeżywalność dla naszych sojuszników, jak i dla nas samych. Zhonya jest opcjonalnym przedmiotem, jednak pozwala nam bezproblemowo wejść w centrum walki. Relic Shield działa tak samo, jak w przypadku Thresha, ponieważ oboje są bohaterami walczącymi na zasięg. Nie powinniśmy więc dokonywać jego zakupu.

Drugi, już ostatni, zapewnia Wam świetne leczenie, sporą przeżywalność i ogromną prędkość poruszania się. Jeżeli jesteście w tyle, taki wybór będzie idealny dla całego zespołu. Pamiętajcie, że im więcej prędkości poruszania się posiadacie, tym krótszą animację będzie posiadała Wasza umiejętność [E].


Umiejętności

Jeżeli nie poznaliście jeszcze umiejętności Uwodziciela, możecie skorzystać z tego artykułu – klik!

Postaram się przedstawić Wam najprościej każdą z nich, żeby uniknąć problemów wynikających z ich niejasnego opisu.

Pasyw: Zwariowane Skrzydła

  • Rakan co jakiś czas otrzymuje tarczę.
  • Możecie skrócić czas odnowienia otrzymywanej tarczy, atakując wrogiego bohatera.

Q: Lśniące Pióro

  • Rakan ciska piórem, zadając obrażenia.
  • Jeżeli Rakan trafi nim wrogiego bohatera, tworzy wokół siebie aurę.
  • Aura po chwili wybucha, lecząc wszystkich bohaterów, którzy znajdują się w jej obszarze.
  • Tą umiejętność ulepszamy jako trzecią z kolei. Dlaczego? Nie jest łatwo nią trafić, a leczenie nie jest wystarczające w początkowej fazie gry, bez jakichkolwiek przedmiotów.

W: Wielkie Wejście

  • Rakan skacze do przodu, a lądując podrzuca przeciwników, zdając obrażenia.
  • Tą umiejętność ulepszamy jako drugą z kolei. Dlaczego? [W] Rakana dodaje naszej rozgrywce życia. Możemy użyć jej agresywnie, a nawet w celu ucieczki.

E: Taniec Bojowy

  • Rakan doskakuje do sojusznika, obdarowując go tarczą.
  • Taniec bojowy może zostać użyty dwa razy podczas jednego cyklu, nawet na tym samym bohaterze.
  • Rakan może doskoczyć do Xayah z o wiele większej odległości.
  • Tą umiejętność ulepszamy jako pierwszą z kolei. Dlaczego? Z nią wiążą się budowane przez nas przedmioty, jak i klucz specjalizacji.

R: Lotność

  • Bohater, którego dotknie Rakan, podczas Lotności otrzymuje efekt uroku.
  • Bohater dotknięty efektem uroku dodaje Ci prędkość poruszania się.


Walka na linii

Starajcie się grać na tyle agresywnie, jak tylko potraficie, zachowując przy tym zdrowy rozsądek. Dbajcie o Carry, próbując trafiać wrogów swoją umiejętnością [Q], a w nagłych potrzebach [E]. Zaskakujcie przeciwników z [W], a potem ucieknijcie w stronę swojego partnera. Rakan już od pierwszych kroków na mapie wzbudza respekt u oponentów, więc nie dajcie im po sobie poznać, że coś idzie nie tak.

Środkowa i późna faza gry

Obie fazy nie różnią się od siebie, bo łomot spuszcza się zawsze taki sam! Po osiągnięciu poziomu szóstego, Rakan wbija gwóźdź do trumny przeciwników. Lotność pozwala mu całkowicie zmienić oblicze każdej walki. Trzymajcie się blisko sojuszników, a w razie czego twórzcie z nich wyrzutnię dla Was samych. Ruszajcie się i nie dajcie złapać, upokarzając przy tym wrogów. Nie mogą Was przecież dogonić! Ha! Korzystajcie z umiejętności [Q] tylko wtedy, kiedy nie stracicie przy tym zbyt dużo zdrowia. Pamiętajcie jednak, żeby w miarę możliwości najpierw użyć Lotności, a dopiero potem Wielkiego Wejścia. Dlaczego? Wasi przeciwnicy w tym czasie mogą uciec za pomocą dasha czy Flasha.


Wskazówki

Ruszajcie się, zaskakujcie wrogów i dbajcie o sojuszników od pierwszych kroków na Summoner’s Rift. Zawracajcie w głowach oponentów wchodząc, po chwili wychodząc z walki. Obijajcie ich, kiedy tylko traficie na idealną okazję. Nie myślcie, że po zagraniu jednej gry w ciemno, będziecie w stanie wygrać każdą kolejną, przede wszystkim rankingową. Bądźcie konsekwentni i dogłębnie poznajcie postać, którą chcecie wybierać przez kilka kolejnych gier. Nie zmieniajcie też swojej roli tylko i wyłącznie dzięki wydaniu ciekawych postaci. Spróbujcie znaleźć partnera, z którym podbijecie Rift.